Inget etablerat parti får min röst i år

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2010-02-25 09:53:00
Dag Nilsson
Tack Robert, för att du väcker frågor som verkligen betyder något. Själv kommer jag inte alls att rösta i valet. Naturligtvis inte heller blankt. En representativ demokrati, med innebörden att man frånsäger sig makten i fyraårsperioder, har spelat ut sin roll. Den är rent av livsfarlig och bör därför förlora sin legitimitet så fort som möjligt.
Det som alltmer driver människor till förtvivlan är ett penningsystem, uppbyggt på skuldsättning och ränta på ränta. Det måste bryta samman av inneboende matematisk nödvändighet. Innan dess kan smarta människor gör enorma, men med Jordens mått mätt, extremt kortsiktiga vinster. Runt omkring dem förvandlas världen allt snabbare till en ekologisk ruin, vilken därmed speglar själstillståndet hos den självutnämnda så kallade eliten. Det är inte penningmängden som kan expandera i det oändliga. Det är våra medvetanden som har den förmågan. I själen finns möjligheten till en helt ny dimension. Men då måste egotrippen överges och illusionen om den fria vilja. Vi måste alla våga överlämna oss till Livet. Då börjar en ny och helt annorlunda resa för mänskligheten. Kanske till och med ny för hela biosfären. Jorden vill oss. Det är därför vi finns. Kan vi låta Jorden få oss?
Inlägg #2: Postat: 2010-02-25 12:16:00
Utforskaren
Tack till både artikelförfattaren och dig Dag N. Själv har jag liknande åsikter varför ska jag ge bort min makt i fyraårsperioder till främmande människor? Kan man inte lita på politikerna och dessutom kritiserar dem som ja gör ska man inte rösta på dem. Den dagen när politikerna går ut i samhället och frågar oss vad vi önskar och uppfyller våra önskningar, då först finns det en mening med politiken.
Någonstans står det nedskrivet att politikerna ska vara folkets representanter OCH DET ÄR DE INTE! De är sina egna och protestera mot deras åsikter hjälper föga, för en sak har de lärt sig, att smutskasta kritikerna som är en genomsyrad dogm, i vårt samhälle och svensson ställer så gärna upp på den. Man får inte kritisera dumheter utan man uppmanas till att försvara dem m.a.o. Som alla vet vi det här laget är jag en stark motståndare till landets kriminalitet och att invandrare står för den största delen av den, ett sådant påstående får man inte upplysa om, utan att samma svenssons blir arga och förbannade just för att detta är inte är politiskt korrekt" vittnar det om att våra folkvalda är mer eller mindre kriminella? som man givetvis inte heller får påstå, men kan ju alltid ställa fråga, säkert får man ett ogenomtänkt svar av någon PK som vanligt. Det är mycket vi inte får säga, men är det inte hög tid att vi yttrar oss om samhällets orättfärdiga styrelse och förklarar varför vårt samhälle ser ut som det gör, för inte finns det väl någon som med bästa vilja i världen som kan påstå att våra politiker har skapat ett sunt och riktigt människovärdigt samhälle åt oss?
Inlägg #3: Postat: 2010-02-25 13:20:00
Jocke-sourzial
2 Tror du att du när ensam att "vara emot kriminalitet"!? Och vi andra skiter i den? Det finns många som "är emot", men varken har en aning om orsaker, och framför allt inte vad man kan göra åt den, där nog även resten av mänskligheten svävar i viss ovisshet.
Men sedan får vi nog ta det igen: Om man kommer med ett sådant påstående, som att "invandrare står för största delen av den" "landets kriminalitet", då skall man f-n också komma med rimliga bevis/siffror/statisktik/länkar! Annars skall man hålla mun, och det av ett antal skäl. Och det är min fulla rättighet at påpeka detta! Kom med verkliga bevis så skall iaf jag ta det under övervägande. Begriper du det utforskaren?
Inlägg #4: Postat: 2010-02-25 14:04:00
Utforskaren
BRÅ och Statiska Centralbyrån har en viss differtierad uppfattning i frågan när det gäller Sveriges kriminalitet och vilka som står för den största delen av begågna brott. Brå som är köpta av etablissemanget och SCB letar bland många källor och blir lite mer trovärdiga. Polisen däremot får inte yttra sig men det sipprar ändå ut hur landet ser ut med sin kriminalitet. Jag förstår att du som invandrarkramare blir sur och förbannad när sanningar kommer i dagen om invandrare av kriminell karaktär. Men det är skönt att veta att den största delen som har en negativ uppfattning om olika folkslag kommer från deras eget håll. T.ex de värsta rasisterna är invandrarna själva som ett typexempel på vad 150 olika folkslag tycker om varandra. Den som är så enfaldig och tror att det är bara svenskar som kan vara främlingsfientliga eller rasister är sannerligen höjden av att vara politiskt indoktrinerad.
Inlägg #5: Postat: 2010-02-25 14:20:00
Utforskaren
Jocke När ska du börja jaga muslimerna och judarna och avkräva dem sanningen om varför dessa grupper gör livet surt för varandra i Sverige? Eller när ska du angripa turkar och greker som är som hund och katt mot varandra i Sverige? Eller när ska du angripa kristna libaneser som fått fly från sitt land tack vare muslimernas förföljese och deras hat mot muslimer i Sverige? Likadant gör kristna syrianer som libaneserna i Sverige. Förstår du nu vad du håller på med egentligen med dina anklagelser och krävda bevis? Så det där med att kalla mig för lögnare ska du sluta upp med omedelbart innan du gör dig totalt samhällsfrånvänd.
Inlägg #6: Postat: 2010-02-25 15:08:00
erobwen
Utforskaren: Det finns ingen som har sagt att det inte finns skillnad mellan olika folkgrupper. Svenskarna är till exempel bäst i världen på att skiljas, om man för säkerhets skull ska ta ett exempel som gäller min egen grupp.

Problemet är bara att varje folkgrupp samtidigt består av individer, där det vore fel att döma en individ för vad deras grupp har gjort. Så därför bör man nog vara lite försiktig när man talar i termer av att "angripa" grupper, eftersom det lätt kan feltolkas. Man kan liksom inte anklaga alla svenskar kollektivt för "dålig trofasthet", lika lite som man kan anklaga någon annan grupp kollektivt.

För det är väl emot all sans och reson, att bestraffa en person för vad en annan person har gjort?

När någon väl har blivit medborgare, så kan man inget annat göra än att betrakta alla som individer och försöka göra det bästa utifrån det. Sedan kan man såklart diskutera vilken grad av invandring som är lämplig.

Men visst, jag håller med dig om att man inte heller kan vara för flack emot kulturella drag som går direkt emot rådande normer och lagstiftning. Om någon till exempel könsstympar, hedersmördar, skapar könssegregerade bad eller vad det nu må vara, så tycker jag inte att domaren bör ta hänsyn till någon kultur. Om det är detta du menar med "angripa" så kan det väl vara okej, så länge som alla är lika inför lagen.

Jag tycker inte heller att det är så bra att det skapas segregerade enklaver av olika folkgrupper vilket börjar ske i olika städer idag. Att det till exempel finns skolor där svensktalande är i minoritet. Men att lösa den typen av problem är inte något som låter sig göras så lätt politiskt. Man kan till exempel inte förbjuda svenskar från att skilja sig, och lika lite kan man förbjuda människor att flytta dit de vill. Den individuella sfären måste förbli en privatsak!

Och om du behöver något att rikta din ilska emot, så föreslår jag att det finns bättre måltavlor, till exempel dagens banksystem som skapar pengar ur tomma intet, och sedan kräver ränta från samhället på dessa pengar i ren utsugning se t.ex. "Web of Debt", eller filmen "Money as Debt". Eller ett marknadsliberalt system där vissa människor har allt, och andra nästan ingenting. Eller som vi var inne på från början, det politiska systemet.

Jag tror nämligen att om samhället som helhet mådde bättre, så skulle inte irritationen mellan olika folkgrupper bli lika stor. Jag är ganska säker på att många som likt dig är irriterade på andra folkgrupper, även har råkat ut för andra mindre trevliga saker i ditt liv, kanske arbetslöshet eller hot om arbeslöshet. Dåliga arbetsförhållanden eller något annat. Jag tror att om man löste dessa problem så skulle vårt tålamod vara större vad det gäller att ta hand om kulturella frågor.

Min fru har dessutom icke-europeiskt ursprung, och är rent tekniskt sett "invandrare". Så jag hoppas att hon blir bedömd för den hon är, och inte för den grupp hon tillhör.

Sedan kan man självklart inte hindra att folk har vissa fördomar, det är bara mänskligt. Men dessa bör man helst bara hålla för sig själv i största möjliga mån! :-
Inlägg #7: Postat: 2010-02-25 15:19:00
ingloz
#3/Nej Jocke, Utforskaren är verkligen inte ensam om att vara upprörd över brottsligheten Länk: youtube.com Varför slutar ni inte att tjafsa på varandra och kommer med förslag på hur samhället ska handskas med problemet i stället. Försöka duger ...
Inlägg #8: Postat: 2010-02-25 15:24:00
Thomas L. Aabo
Schweiz folkomröstningdekomkrati är en modell som man här i landet borde studera närmare.
Inlägg #9: Postat: 2010-02-25 15:44:00
Thomas L. Aabo
-demokrati
Inlägg #10: Postat: 2010-02-25 22:07:00
Lasse i Gatan
#7/Ingloz/ Intressant video som visar brottsstatistik och vilka
som klart toppar svensk brottslighet. Det märkliga är att när
klara fakta läggs fram ser man inte röken av de hjärntvättade
PK-fanatiker som härjar här på Sourze, som till varje pris
förnekar den verklighet som råder. När de gapar om statistik,
källor och får det serverat, blir tystnaden total.
Inlägg #11: Postat: 2010-02-25 23:03:00
Jocke-sourzial
10 Vilken tystnad? Fram med den tysta statistiken, den verkliga! TV3 ? och Robert Ashberg, ungefär i samma dimension som Jan Guillout! Icke tíllräckligt tillförlitliga kappvändare! Säkerligen finns det en högre andel av viss sorts kriminalitet bland grupper av invandrare mest unga. Men är det mestadels på grund av etnicitet, eller av sociala eller andra förhållanden? Och visst har ansvarlösa och opportunistiska politiker sopat problemen under mattan!
Det är därför vi får dras med en del av den här debatten. Håll den då PÅ mattan! Så vi slipper dras med rena tokargument! Folk som flyttar, visst blir det även problem OCH berikning! Annars hade vi suttit kvar i Afrika, alla, fortfarande. Men det har gått för fort och för slarvigt och med för lite krav. Men ankdammen Sverige i all evighet är en illusion. Det finns också internationella krav.
Inlägg #12: Postat: 2010-02-26 03:13:00
Sierra
Jocke det är kuslig svenskfientlighet du håller dig med eller är du fruktansvärt naiv, jag tror främst på det senare och förmodligen är du inte helsvensk efter dina protester mot sanningen att döma, som du försöker mörka" om du händelsevis vet någonting om det kriminella klimatet. Jag blir upprörd över din framtoning att du medvetet eller inte vill skydda brottslingar. Inglos bad oss komma med förslag hur vi bäst kan bekämpa kriminaliteten, men din medverkan Jocke kan vi glömma på grund utav att du inte tror att den finns i den storleksordningen av 1.400.000 anmälda brott bara under ett och samma år 2009. Före mångkulturens påtvingade, emedans Sverige var svenskt låg årssnittet på ca 230.000 anmälda brott per år.
Inlägg #13: Postat: 2010-02-26 03:13:00
Sierra
Jocke det är kuslig svenskfientlighet du håller dig med eller är du fruktansvärt naiv, jag tror främst på det senare och förmodligen är du inte helsvensk efter dina protester mot sanningen att döma, som du försöker mörka" om du händelsevis vet någonting om det kriminella klimatet. Jag blir upprörd över din framtoning att du medvetet eller inte vill skydda brottslingar. Inglos bad oss komma med förslag hur vi bäst kan bekämpa kriminaliteten, men din medverkan Jocke kan vi glömma på grund utav att du inte tror att den finns i den storleksordningen av 1.400.000 anmälda brott bara under ett och samma år 2009. Före mångkulturens påtvingade, emedans Sverige var svenskt låg årssnittet på ca 230.000 anmälda brott per år.
Inlägg #14: Postat: 2010-02-26 03:35:00
utforskaren
#6 erobven det där om grupper om man stödjer sin grupp står man också i ansvar vad någon tar sig för. När det gäller folkslag så var det roligt att höra från en bekant som är ifrån Gambia hur exotiska vi svenskar är, vi som alltid har tyckt att de svarta i Afrika är exotiska. Detta sagt för att belysa varje folkslags främsta kulturyttring som är individens mentalitet, alltså vårt kultur sitter främst i våra hjärnor och detta är orsaken till att vi kan aldrig bli förenade som "ett folk" detta måste man ha med sig i vårt medvetande. Av den anledningen är aldrig en mångkultur i ett och samma land hållbart och därutav blir mångkulturen av kriminell natur. Tänk till hur många av det invandrade folket kom hit för att bli svenskar? just kanske någon procent som också den rådande kriminaliteten är ett bevis för. Alltså känner man inte det minsta ansvar för det land man bor i så får man ett samhällsfrånvänt beteende och går in för att utnyttja samhället istället, detta förklarar borne svenskars kriminalitet om man får förstå expertisens omdöme. Vi har något som heter personligt ansvar och den är det lite si och så med över hela linjen. Ta våra politikers framtoning, som för mig är skäl nog för att inte vilja rösta på dem.
Inlägg #15: Postat: 2010-02-26 03:52:00
utforskaren
Inglos jag såg länken och detta bekräftar det jag talar om men det vill inte Jocke tro att det är sant. Men du tycker att vi ska debattera hur ska vi få bukt med kriminaliteten? Ja, du det hart grubblat på ofta och länge och givetvis diskuterat detsamma med vänner och bekanta, genomsnittsvaret blir utvisa alla som begår brott, det lär nog avskräcka de flesta på grund utav att de blir utav med vår försöjning av dem. denna försörjning som får invandrarna att främst söka sig till Sverige i de andra EEuropeiska länderna är det inte lika givet, där måste man ställa upp med motprestationer som att arbeta som exempel. Nåväl jag tar din länk en gång till så att inte jocke missar igen att ta del av den. Länk: youtube.com
Inlägg #16: Postat: 2010-02-26 09:14:00
avicenna
Grundproblemet i dagens politik är att den är feminin och det feminina är inte skapt för politik därav förfall.Ett tecken på det är brist på handlingskraftighet och långsiktighet vilket är avgörande för ett landets öde.En kultur som präglas av feminina värderingar överlever inte på sikt när den möter en machokultur.
Inlägg #17: Postat: 2010-02-26 11:15:00
Lasse i Gatan
#11/ Jocke/ Begrep du inte vad som visades i denna video, då är det bara
att beklaga. Du gapar ofta om fakta och statistik och de poliser som uttalar sig
i videon ljuger väl givetvis så mycket de bara kan. Tycker du ska hålla dig till miljön
och dina vindsnurror, samt svamlet om genusmaffian. Något annat blir för svårt för dig
att fatta. se.länk:Länk: thoralfalfsson.webblogg.se
Inlägg #18: Postat: 2010-02-26 12:18:00
Jocke-sourzial
17 Men Herre Gud Lassse i gatan - Är du verkligen född -40 och tror att en enkel video i TV3 med den uppblåsta Aschberg har gett hala sanningen om invandrare och krinminalitet? Men vem kan bli förvånad, du tror ju man kan "räkna ut på kulram" att vi "snart har muslimsk majoritet i vår riksdag"! Sedan va f-n har vindkraft med det här att göra, och vad jag debatterar angår inte dig. Begrips! Jag vet vem du är, så försök hålla stilen åtminstone!
Inlägg #19: Postat: 2010-02-26 12:26:00
Jocke-sourzial
Men som sagt, kom med klara siffror hur det står till med kriminalitet och invandring. Så skall jag vara beredd att diskutera orsakerna även med de som kämpar mot vindmöllor! Mycket har fuskats bort om invandring av politiker, det är problemet. En del invandring är också fel, och i prinicp så bör problemen med politiska konflikter, som skapar utvandring lösas på plats. Det blir bara ett fåtal som hjälps, de starka och de med pengar. Och många vill ju tillbaka.
Men att folk flyttar på sig av diverse orsaker är naturligt, och att alla etniska grupper oavsett religion i prinicp är lika goda som vi, det står jag i alla fall för.
Inlägg #20: Postat: 2010-02-26 12:45:00
erobwen
Varför har det här plötsligt blivit en diskussion om invandring och kriminalitet?

Dessutom så är det väl fortfarande störst chans att man dör i trafiken i jämförelse med att bli mördad, så man kan undra över varför just detta ämne blivit så intressant.

Även om någon lyckades skapa ett samhälle fritt från kriminalitet på något sätt, så har man ändå kvar de ekonomiska problemen, vilket jag försökte skapa diskussion ikring genom min artikel...
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...