Feminism – osäkerhetens alibi

Den här tråden diskuterar artikeln Feminism – osäkerhetens alibi.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2010-02-18 12:24:00
Leif-Arne
Nåjo, du gör en intressant betraktelse över din väg till insikt, om du insett att ditt engagemang för feminism berodde på din egen osäkerhet, varför skriver du då inte i rubriken "min osäkerhet" i stället för "osäkerhet"? Om feminism går förvisso föra debatt, frågan är då vad är det egentligen som debatteras, borde man inte definiera vad man avser med begreppet feminism?
Inlägg #2: Postat: 2010-02-18 13:47:00
Jocke-sourzial
Jag läste din välskrivna text med stort intresse, och hoppas fler kan komma till samma insikt som du! Med tanke på utvecklingen i den s.k. "jämställdheten", och med ett antal fortfarande!extrema yttringar från tongivande feminister, så borde det egentligen snart bli strömhopp, bland tänkande kvinnor, och män. Om det sedan når upp till media och riksdag, vilket vore det demokratiskt väsentliga, är väl mer osäkert. Antagligen ger denna -ism dem där uppe en makt- eller psykologisk plattform som gör dem bekväma på något vis.
Ja varför väljer olika personer olika ideologier, intressant fråga du tar upp, även utanför detta ämne! Kanske jag läser din text en gång till, den tar också upp den personliga aspekten. Själv växte jag upp i könsrollsamhället. Ett samhälle som behövde förändras, javisst. Men att vi var "olika värda" föll aldrig mig in, och historien visar dessutom rätt mycket likgiltighet inför manligt lidande.
Och idag: Man kan inte ändra eller förbättra för bara det ena könet. Utan att samtidigt göra det för det anda könet! Elementärt, borde vara, ända upp i FN!
Inlägg #3: Postat: 2010-02-18 13:50:00
Daddy
Så skönt att höra att allt fler kvinnor tar avstånd från denna totalitära och galna ideologi som inte har gjort ett dyft för att skapa jämställdhet mellan könen, bara fört dom längre ifrån varandra.

Feminismen handlar inte om jämställdhet. Hur skulle den kunna göra det när bara den ena sidans problem får tas upp, medan det andra könet skall skuldbeläggas, tryckas ner och demonifieras.

Vi är många som ser vilka irreparabla skador denna "ism" har skapat och vilka djupa sår den har rivit upp i vårt samhälle. Daarrja Samad förtjänar en stor hyllning för hennes mod att tala klarspråk och för hennes mod att bryta med en ideologi som man inte attackerar ostraffat, vilket har visat sig. Fråga Evin Rubar som gjorde dokumentären könskriget till exempel.
Hon fick betala ett högt pris för denna dokumentär som sedan förbjöds att någonsin visas i repris av granskningsnämnden. Att dom hade ledamöter som var aktiva i Roks talades det tyst om.

Jag bockar och bugar för denna skribent. Fler människor av din kaliber behövs om vi skall kunna göra något åt vansinnet innan det är alldeles för sent.

Länk: daddys.blogg.se
Inlägg #4: Postat: 2010-02-18 15:42:00
Thomas L. Aabo
Modig artikel och gratulerar till dina nya insikter.
Inlägg #5: Postat: 2010-02-18 21:26:00
Jocke-sourzial
"Rädslan för feminister avgjorde styckmordsrättegången". Av en som forskat kring rättegången.
Länk: newsmill.se
Inlägg #6: Postat: 2010-02-18 21:26:00
Alexander Berg
Vad bra att du har hittat din inre styrka och kan ta avstånd från en ideologi som är så känslig för kritik.

Kanske kan du med din artikel inspirera andra att göra upp med sina inre spöken, så de inte längre anser sig behöva "patriarkatet" som syndabock för motgångar.

Välskrivet och nyanserat! Det behövs fler med din självinsikt och vakenhet.
Inlägg #7: Postat: 2010-02-18 21:38:00
Jocke-sourzial
Hej daddy, har tittat i din blogg, lägger in den bland favoriter. En hemsk historia du berättar, men vem kan idag bli förvånad? I sådana här fall blir män lätt rättslösa. Feminismen splittrar familjer, och hjälpredan är Socialtjänsten, som uppenbart befolkas av en hel del kvinnor, och även män vilka saknar moral, rättsmedvetande och uppenbarligen räds rimlig sanning! Men jag tror också att det kommer att ändras.
Inlägg #8: Postat: 2010-02-18 22:04:00
Utforskaren
Kritiken var inte nådig mot grupp 8 kärringarna på setiotalet. Trots kritiken har det satsat hur mycket som helst på kvinnorna och mannen har fått vänja sig vid att inte ha någon talan, så tala om när hönsen som Mona Sahlin och co som har fått kört sitt skit i åratal så har vi också fått facit i handen t.ex kärringar skall inte syssla med politik. Det finns inte en enda kvinnlig ledare i något politiskt sammanhäng som är eller har varit duglig, såväl i Sverige eller i något annat land.
Inlägg #9: Postat: 2010-02-18 22:23:00
Leif-Arne
Nu samlad de, ropen går. "antifeminister förenen eder". Och se de samlades.
Inlägg #10: Postat: 2010-02-18 22:25:00
Janne B
UTFORSKAREN Nu har jag bestämt mig. Du är en enda stor Skämtare./ Grupp 8 var mkt unga kvinnor osv.
Inlägg #11: Postat: 2010-02-18 22:37:00
Jocke-sourzial
Ja här ser vi två sidor av samm mynt som uppenbarligen föder varandra med meningslösa inlägg! Dels de som hyllar sådana som Birgitta "mansgrisar" Ohlsson och hennes unkna mansförakt som "en frisk fläkt". Och sedan den som helt saknar distans till frågan utan faktiskt sprider onyanserat kvinnoförakt! Tror du att du gynnar seriös kritik mot en oseriös feminism utforskaren? Men här finns visst en lämplig sandlåda för tre! Att ingen av er har något väsentligt att säga om denna uppriktiga artikel om hur en kvinna fann vägen ut ur den sanslösa feminism är ju bara symptomatiskt!
Inlägg #12: Postat: 2010-02-19 00:32:00
Utforskaren
Du får kalla sanningen vad du vill Jocke men fakta förblir fakta det jag yttrade mig om ställer många kvinnor upp på som egentligen inte bör förvåna någon. Hur är det ställt med kvinnors kamratskap kontra mannens? Just det kvinnor har förmågan att snacka skit om sina vänninor som inte är närvarande som tyvärr är ett typiskt kvinnligt drag. Kvinnor är bäst i sängen då kommer de till sin rätt när hon sover, vad trodde du?
Inlägg #13: Postat: 2010-02-19 00:43:00
Utforskaren
Läs mer om grupp 8 och titta noga på bilden över påståd ung kvinna för mig är hon en kärring som har överskridit bäst före datum. Länk: webappo.sh.se
Inlägg #14: Postat: 2010-02-19 00:45:00
avicenna
Feminister är egentligen kvinnor som är missnöjda med sig själva och vill bli som män och borde byta namn till maskulinisterman föds som man,man blir inte det.Problemen uppstår när de försöker styra ett samhälle med ett modersperspektiv vilket har hittils resulterat i misslyckande på alla håll til ex familjen,relationen mellan könen ,allmän häts mot män med mera.
Inlägg #15: Postat: 2010-02-19 01:27:00
Utforskaren
avicenna så där får du inte skriva enligt Jocke för det är kvinnoförakt? Det ska yttra sig om som själv slår mot feministerna i manskläder.
Inlägg #16: Postat: 2010-02-19 01:32:00
Utforskaren
Feministrörelsen är ett typexempel på fundamentalisk kommunism, men de flesta fattar inte detta.
Inlägg #17: Postat: 2010-02-19 01:52:00
avicenna
Utforskaren/ Att anklaga en person för kvinnoförakt för att denne uttyckt sig vad han själv har sett och upplevt är så pk.Kommer kritiken från en man är han en fjolla men från en kvinna är den väntat.
Inlägg #18: Postat: 2010-02-19 10:21:00
Jocke-sourzial
Samhället idag lider av ett stort mått av mansförakt. Som synes kan detta leda till kvinnoförakt, detta har jag varnat för i flera år. Att personer som utforskaren och avienna har något mer samlat intellektuellt grepp mot hela problematiken, mer än diverse anonyma och helt huvudlösa personangrepp, har åtminstone jag inte sett till här på denna sida! Men de fastlåsta feministanhängare här, inte heller de mäktiga något vettigt inlägg i frågan, myser säkert över dessa två aparta figurer...
Inlägg #19: Postat: 2010-02-19 10:40:00
Utforskaren
Att vara gift med en svenska kan ha sina problem.-.Tre män satt och skröt över vilka uppgifter och krav de hade på sina fruar-.Den första mannen hade gift sig med en kvinna från Asien och han hade bestämt ställt krav att hon skulle sköta disken och städa huset.Det tog ett par dagar utan att han såg något, men på tredje dagen kom han hem till ett rent hus med disken diskad och undanställd-.
Den andra mannen berättade att han hade gift sig med en kvinna från Polen.
Han hade gett frun tydliga order att det var hennes uppgift att sköta all disk, matlagning och städning.Första dagen såg han inga resultat, andra dagen såg han att det blivit lite bättre.Tredje dagen såg han att huset var välstädat, disken klar och det stod en vällagad middag på bordet-.Den tredje mannen hade gift sig med en kvinna från Sverige.Han hade sagt till henne att hennes plikter var att hålla huset välstädat, diska, klippa gräsmattan, sköta tvätten och varm mat skulle stå på bordet varje dag.Han sa att första dagen såg han ingenting, andra dagen såg han heller ingenting men på tredje dagen hade svullnaden lagt sig såpass att han kunde se lite på ena ögat.
Inlägg #20: Postat: 2010-02-19 15:10:00
mada
Vad är det för dårhus jag hamnat i? Skyttegravarna värre än i första världskriget. Saken är enkel. Kvinnor och män skall självklart ha samma rättigheter oavsett område. Att bli VD, att bli GD, att bli statsråd, att bli läkare att bli brandman, att bli undersköterska, att bli snickare, att bli städare, att bli dykare, att bli kock, att bli ingenjör...så länge inte kroppen sätter hinder. Att välja gift, ogift, särbo, sambo...att knulla när hon vill och inte när mannen så bestämt...världen över givetvis. Så vad är problemet? Troligen religösa galningar eller sk mansgrisar varav jag känner en del...!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...