Valt inlägg:
Jag läste din välskrivna text med stort intresse, och hoppas fler kan komma till samma insikt som du! Med tanke på utvecklingen i den s.k. "jämställdheten", och med ett antal fortfarande!extrema yttringar från tongivande feminister, så borde det egentligen snart bli strömhopp, bland tänkande kvinnor, och män. Om det sedan når upp till media och riksdag, vilket vore det demokratiskt väsentliga, är väl mer osäkert. Antagligen ger denna -ism dem där uppe en makt- eller psykologisk plattform som gör dem bekväma på något vis.
Ja varför väljer olika personer olika ideologier, intressant fråga du tar upp, även utanför detta ämne! Kanske jag läser din text en gång till, den tar också upp den personliga aspekten. Själv växte jag upp i könsrollsamhället. Ett samhälle som behövde förändras, javisst. Men att vi var "olika värda" föll aldrig mig in, och historien visar dessutom rätt mycket likgiltighet inför manligt lidande.
Och idag: Man kan inte ändra eller förbättra för bara det ena könet. Utan att samtidigt göra det för det anda könet! Elementärt, borde vara, ända upp i FN!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?