Usama bin Ladin är död

Den här tråden diskuterar artikeln Usama bin Ladin är död.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2010-02-20 15:40:00
Blackie
Ologiskt för mig!, men just ja.. jag är ju knäpp ;
Inlägg #42: Postat: 2010-02-20 19:17:00
Jocke-sourzial
40 Fler konspirationer här? Då kan du väl tala om vilka som kan ha flugit planen, åminstone 3 piloter i varje? Var hittar man 12 piloter som är villiga att ta livet av sig utanför fanatiska politiska kretsar, idag huvudsakligen bland islamister.
Vilka kan i annat fall i USA eller annorstädes ha dragit igång detta, en stor apparat med många inblandade? Till vilket pris, och med mycket stora risker för avslöjande? Och av vilken anledning?
Och hur skulle hela denna apparat alltså kunnat fungera i alla sina många komplicerade led, utan en endaste läcka?
Inlägg #43: Postat: 2010-02-21 07:41:00
Johannes Lundberg
Fredrik, låt mig då vara tydligare. De felaktigheter studien innehåller visar med 100 säkerhet att studien inte genomgått kompetent akademisk granskning. 100. Att det saknas källhänvisning till vilken färg som utgjort kontrollprov diskvalificerar alla slutsatser studien framlägger på grund av den kemiska likheten med rostskyddsfärg samt att man vet att mängder av sådan färg använts i byggnaderna. Studien har alltså inte presenterat tillräckligt med bevis för att eliminera färg som källa till de gråröda flingorna. Som jag även förklarade ovan är detta långt ifrån den enda stora bristen i studien. Det finns också fler och mer tekniska anledningar som jag valt att inte ta upp här som även de är av ett slag som aldrig passerar gedigen vetenskaplig peer review. Om du inte är övertygad om detta råder jag dig verkligen att kontrollera med kunniga oberoende källor naturvetare utanför Sanningsrörelsen. Det går att spekulera kring vad anledningen kan vara, men helt klart är att ordentlig peer review inte gjorts och detta är anledningen till varför studien inte rönt mer uppmärksamhet inom forskarvärlden.
Inlägg #44: Postat: 2010-02-21 08:40:00
Andreas
Vem har sagt att man måste hitta 12 piloter som är villiga att ta livet av sig. Länk: youtube.com

Ingenting är omöjligt
Inlägg #45: Postat: 2010-02-21 08:44:00
Andreas
Hahaha...inser nu att klippet dessutom är från 1984. Kan man styra en drönare i afghanistan ifrån kalifornien så är det nog ingen match att gps-plotta en boing. Säger inte att jag vet att det var så, bara att det är fullt möjligt.
Inlägg #46: Postat: 2010-02-21 10:45:00
Jocke-sourzial
45 OK, alltid nån form av argument, faktiskt! Nu fick man inte veta hur det här planet startade heller tyvärr. Och hur kan det ha gått till i "verkligheten", ja den fabulerade alltså? Inga piloter, eller dockor?, flygvärdinnor som är så korkade så det inget begriper? Alla passagerare går på fyra plan som alla startar inom några timmar från samma flygplats? Utan flygande besättning, ingen anar något i början? Desssutom var det väl något mobilsamtal från ett av planen, om slagsmål ombord? Eller? Och ingen läcka i hela den långa planeringen och igångsättningen av konspirationen. Otroligt, bättre än Hollywood!
Inlägg #47: Postat: 2010-02-21 13:37:00
Fredrik Rosvall
Johannes, kvart i åtta på en söndagsmorgon går du in och gör ytterligare ett förhållandevis långt inlägg efter flera sådana på lördagen och tidigare. Du verkar av någon anledning prioritera detta. Hur kommer det sig att du är så intresserad av frågan och studien om du inte ser någon substans i dem? Har du inte som du ser det viktigare saker att lägga din tid på? Jag vill återigen vara tydlig mot dig också och förklara så att du förstår att dina synpunkter på en faktagranskad och av oberoende forskare korrekt bedömd artikel får stå för dig. Om du inte är beredd att visa vad för meriter du lutar dig mot och att lyfta fram din kritik i ett vetenskapligt sammanhang så kan du inte förvänta dig att någon ska ta dig på allvar.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...