Vägrade ta chefen i hand – fick 60 000 i skadestånd

Den här tråden diskuterar artikeln Vägrade ta chefen i hand – fick 60 000 i skadestånd.
Showing page 3 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #41: Postat: 2010-02-10 20:55:00
ingloz
#39/ Lasse i Gatan, när det svenska rättsväsendet skändar vårt sätt att leva till förmån för religiös fanatism och resultatet bara blir ett stilla sus på sourze, då är det fara å färde. Det är riktigt skrämmande!! Vi måste lyssna på länkarna och lära oss ge uttryck för vad vi egentligen känner.
Inlägg #42: Postat: 2010-02-10 20:57:00
ingloz
#40/ Eliten har tydligen slocknat.
Inlägg #43: Postat: 2010-02-10 21:00:00
GunnarL
42/ Jag tror snarare att eliten har tröttnat. Det är näst intill omöjligt att föra ett seriöst resonemang här numera. Allt beroende på ett fåtal personer som sabbar all vettig diskussion.
Inlägg #44: Postat: 2010-02-10 21:16:00
ingloz
#43/ Men du är ju vaken, GunnarL! Nog måste du väl känna något med tanke på anledningen till artikeln.
Inlägg #45: Postat: 2010-02-10 21:26:00
GunnarL
44/ Visst gör jag det Ingloz! Jag tycker helt enkelt att domslutet är alldeles absurt. Skulle någon haft något skadestånd över huvud taget så är det naturligtvis den kvinnliga chefen - fast egentligen skall inget skadestånd utdömas över huvud taget. Arbetsförmedlingens beslut att dra in aktivitetsersättningen var väl motiverat, eftersom den aktuelle mannen uppenbarligen inte var intresserad av att få ett arbete. Att en domstol dömer på det här viset gynnar enbart främlingsfientlighet. Jag hoppas verkligen att arbetsförmedlingen överklagar så att man får ett utslag från högre instans. Skulle det bli lika idiotiskt så måste lagen skrivas om!
Inlägg #46: Postat: 2010-02-10 21:27:00
GunnarL
forts./ Fast nu är jag inte vaken längre. Jag är genomfökyld, mitt uppe i ett bokslut och behöver varje sömntimme jag kan få.
Inlägg #47: Postat: 2010-02-10 21:35:00
Leif-Arne
-"När domstolarna dömer tvärt emot folkets rättsuppfattning är det fara å färde!" Faktiskt inte. Domstolar skall döma efter det som står i lagen, det är det enda som garanterar ett rättsäkert samhälle, skulle domstolar döma efter opinioner som baserats på uppgifter i kvällspress är vi farligt nära lychjustis. Däremot kan man ha synpunkter på hur lagar är skrivna, men det är en rent politisk fråga. Domstolarna skall följa lagen... I vart enskilt rättsärende kan det vara på sin plats att inte bara grunda ett tvärsäkert omdöme på det som kvällstidningarna skriver utan att även försöka få tillfälle att läsa domen, där kan finnas omständigheter som inte framgår i kvällstidningarna.
Inlägg #48: Postat: 2010-02-10 21:59:00
ingloz
#46/ Krya på dej GunnarL!! Du behövs även på Sourze!
Inlägg #49: Postat: 2010-02-10 22:00:00
Göran Langevi
47/ Det är riktigt. Jag borde ha skrivit: "Om lagen är skriven så att den strider helt emot folkets rättsuppfattning........osv." Om nu lagen är skriven så - det kan ju också handla om en klantig tingsrätt. Jag hoppas på ett överklagande så att fallet får prövas i hovrätten, för enligt min uppfattning är domen en ren skandal!
Inlägg #50: Postat: 2010-02-10 22:03:00
Snorkfröken
43 För att inte tala om att kasta sten i glashus också, då och då...
Inlägg #51: Postat: 2010-02-10 22:38:00
Lasse i Gatan
#40/ Ahro?
Inlägg #52: Postat: 2010-02-10 23:29:00
Sunny fri
30Utforskaren ja om jag skall vara helt ärlig så är det sådana här saker som skrämmer mig en aning.För fanatiska muslimer är inte maktlösa som Kristi Brud eller Åke Green:de har enorma resurser bakom sig o de sitter på världens olja.Sådant kan göra vem som helst betänksam
Inlägg #53: Postat: 2010-02-10 23:39:00
Utforskaren
Sunny jag har sagt det förut och säger det igen, det är synd om de muslimska kvinnorna som inte blir behandlade som jämställd med mannen och blir behandlade därefter.
Inlägg #54: Postat: 2010-02-10 23:42:00
Utforskaren
#50 Snorkfröken ja, vad ska man säga om en vänstersnedvriden sosse som lever i en annan värld.
Inlägg #55: Postat: 2010-02-10 23:43:00
Sunny fri
28 Ingloz: Självklart blir man påverkad av sådant här.Som jag skrev till Utforskaren så är jag inte rädd för rabiata dårar som Kristi Brud eller pastor Åke Green.Men muslimska dårar har enorma resurser,politiskt o ekonomiskt o en verklig makt bakom sig där de sitter på världens olja.O ja.Då kan man bli rädd. Jag tänker på min bortgågne livskamrat Åke S.Han studerade i Tyskland runt 1933-36.Han insåg vad som hände men ingen ville lyssna. -Hitler.en sån pajas, sade den överklass han tillhörde.De judar som hade kunnat fly sade bara att de kunde vara säkra i ett civiliserat land som Tyskland:"var inte många judar krigsveteraner från första världskriget o de var ju främst tyskar." Till o med de norska judarna kunde inte riktigt tro att de skulle deporteras o avböjde hjälp över gränsen tills det blev för sent.Vi människor har rejäla skygglappar :det händer inte mig oss o det händer inte här.De stupade svenska soldaterna i Afganistan är en liknande förträngning:inte kan svenska soldater komma hem i kistor? För det har ju inte hänt på 200 år o en FN tjänst ses mera som ett häftigt äventyr av de unga.
Inlägg #56: Postat: 2010-02-10 23:49:00
Sunny fri
45 Gunnar L.Ett mycket vettigt inlägg!Jag håller med dig i vartenda ord.
Inlägg #57: Postat: 2010-02-10 23:54:00
Utforskaren
Ja du Sunny, vi blev skrämda av Hitler och hans nazistiska anhang som vi med all rätt förbannat sedan andra världskriget. Nu lurar faran med Islamisternas intåg i Europa och våra flata politiker framstår som helt aningslösa mot denna analkande fara, historien verkar upprepa sig, innan Hitler visade sitt rätta jag och tog Euoropas politiker på sängen nu när det gäller Islams intåg för att ta över Europas länder, ingen ska inbilla mig att de är här i fredligt samförstånd och är beredda att ty sig till våra demokratier.
Inlägg #58: Postat: 2010-02-11 10:00:00
Leif-Arne
#55 Inte riktigt Sunny, det är hitintills 14 svenskar som stupat i strid under olika internationella uppdrag. De flesta i Kongo men så många som 4 i Afghanistan. Något militärt hot är inte islamisterna på långa vägar annat än för fattiga bönder i Afghanistan. Det är därför det kör omkring svenska pansarfordon där med korsflaggor i Afghanistan och inte taliban flaggade pansarfodon i Sverige. Politiskt är det likaledes marginaliserade, där finns mot dessa stollar islamisterna en kraftig opposition bland moderata muslimer; t.ex. Nalin Pekul, Dilsa Demirbag Sten m.fl. Det enda som skulle stärka de islamistiska stollarnas ställning bland moderata muslimer är en ökad polarisering och en särkt stigmatisering mot muslimer generellt. SD och islamisterna har därför gemensamma intressen, de vill öka polariseringen.
Inlägg #59: Postat: 2010-02-11 12:45:00
Inger Olsson
Leif-Arne: Helt rätt på den punkten: "SD och islamisterna har därför gemensamma intressen, de vill öka polariseringen."
Gunnar L: Jag har inte läst domstolsprotokollet, men var har du sett att mannen i n t e var intresserad av ett arbete, och det därför var rätt för AF att dra in hans aktivitetsersättning?
Generellt kan jag också fundera på hur en företagsledare är så "inskränkt" så att den hänger upp sig på att "någon inte tar i hand". Man hälsar olika i världen över. Vad som betraktas "normalt" i Sverige - behöver ju inte vara rätt. Det är heller ingen lag.
Inlägg #60: Postat: 2010-02-11 12:50:00
Inger Olsson
Lasse i gatan: är du granne till Utforskaren/Arho/Lennart Karlsson? Nå, ni ref. till samma typ av länkar. Att någon våldtar någon, handlar ytterst om ett individuellt problem. Inget annat.
Showing page 3 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...