Valt inlägg:
28 Ingloz: Självklart blir man påverkad av sådant här.Som jag skrev till Utforskaren så är jag inte rädd för rabiata dårar som Kristi Brud eller pastor Åke Green.Men muslimska dårar har enorma resurser,politiskt o ekonomiskt o en verklig makt bakom sig där de sitter på världens olja.O ja.Då kan man bli rädd. Jag tänker på min bortgågne livskamrat Åke S.Han studerade i Tyskland runt 1933-36.Han insåg vad som hände men ingen ville lyssna. -Hitler.en sån pajas, sade den överklass han tillhörde.De judar som hade kunnat fly sade bara att de kunde vara säkra i ett civiliserat land som Tyskland:"var inte många judar krigsveteraner från första världskriget o de var ju främst tyskar." Till o med de norska judarna kunde inte riktigt tro att de skulle deporteras o avböjde hjälp över gränsen tills det blev för sent.Vi människor har rejäla skygglappar :det händer inte mig oss o det händer inte här.De stupade svenska soldaterna i Afganistan är en liknande förträngning:inte kan svenska soldater komma hem i kistor? För det har ju inte hänt på 200 år o en FN tjänst ses mera som ett häftigt äventyr av de unga.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?