Vägrade ta chefen i hand – fick 60 000 i skadestånd

Den här tråden diskuterar artikeln Vägrade ta chefen i hand – fick 60 000 i skadestånd.
Showing page 1 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #1: Postat: 2010-02-09 14:34:00
Sunny
Göran.
Jag tänkte själv skriva en liknande artikel med du förekom mig.
Jag blev verkligen förbannad! Jag respekterar andras religion men inte om den går långt över alla humanistiska gränser. När jag bodde i Spanien fick jag leva på Spanska och i Nordafrika kunde jag heller inte bete mig som hemma.
Man får ta seden dit man kommer i viss mån. Självklart behöver man inte äta griskött som klassas som orent i både Bibeln o Koranen o självklart ska ingen hindras att bilda sina egna religiösa församlingar men är man en del av ett gemensamt samhälle måste man anpassa sig en aning. Man vet att Sverige inte är ett muslimskt land när kan söker asyl här. Ska man ha en familj med sig måste den också smälta in i samhället de bor i. Skolan måste kräva lika regler för alla. T ex obligatorisk simundervisning och gymnastik. Sexualundervisning.
Jag kan vägra ta någon i hand om jag har ett "riktigt" skäl. När någon har t. ex vinterkräksjukan hemma är jag rädd att bära hem den till min käre som är så bräcklig. Likadant just nu: vi har både influensa, halsfluss o vinterkräksjuka i familjen så jag skulle avråda den som ville hälsa av omtanke. Jag vill inte att de ska få våra baciller helt enkelt.
Så kan jag ha personliga skäl att inte vilja hälsa . Jag kan tänka mig ta ett våldtäktsoffer inte vill ta sin gärningsman i hand även om jag som vuxen kunde krama om min. Detta beteende den här killen har är lika absurt som att kräva att vårt öppna samhälle ska acceptera burka. De enda som möjligen skulle jubla över detta är väl bankrånare och terrorister?
Vem skulle vilja släppa sin 2 åring på ett daghem där han blev mött av ett vandrande tält? Små barn kommunicerar ju genom kroppsspråket och väldigt mycket via ansiktet.
Kan man inte förlika sig med de elementära sociala koderna kommer man aldrig in i samhället först o främst därför att man aldrig kommer att kunna försörja sig själv i Sverige.
Vi har religionsfrihet här och kan inte börja införa undantag för dem. Vi kan heller inte släppa kravet på att här är vi alla likställda: män o kvinnor, gamla och unga, alla hudfärger och de från alla ursprungsland. Börjar vi göra religiösa undantag för extremister är vi illa ute. Nynazisterna skulle inte önska sig en bättre present före valet. Alla arga och ledsna svenskar skulle få höra att så här är dom, de där muslimerna. När det handlar om en extremt liten grupp som kanske inte borde ha flyttat hit? Och alla andra muslimer i Sverige som anpassar sig bra och både arbetar och utbildar sig i ett mångkulturellt och könsneutralt Sverige kommer att få bära hundhuvudet här.
Tror någon att de Asa troende som är en väldigt liten grupp svenskar skulle få tillstånd att utföra blodsoffer offentligt i religionsfrihetens namn? Den religiösa gruppen Efraems budbärare helsvenska ha ett absolut bildförbud. Tror ni att de fått dispens till sina pass eller körkort? Ånej: de har fått välja mellan att hålla fast vid ett bildförbud som visserligen definitivt har fullt stöd i bibeln men som är föråldrat för att uttrycka sig försiktigt.
Inlägg #2: Postat: 2010-02-09 14:39:00
Sunny
Forts De har fått stanna hemma och låtit bli att ta körkort.
De riktigt rabiata har vägrat id kort oxå o det han gått ute på landet där lantbrevbäraren som kommer med pensionen känner alla men skulle knappast gå på sikt.
Inlägg #3: Postat: 2010-02-09 15:49:00
Thomas L. Aabo
Bra rutet Sunny!!! vi sk "asatroende" heter eg Forn Sed dödar inga djur för att offra, vill man offra en liten köttbit köper man den i charkdisken.
Inlägg #4: Postat: 2010-02-09 16:21:00
ingloz
Bra, Göran, att du påpekar vad som tydligen inte är uppenbart för alla trögtänkta i vårt arma land, oavsett infödda eller invandrade. Otroligt att tingsrätten i Stockholm inte inser att det här ökar främlingsfientligheten enormt. Eller är det just det dom gör!?! Man har ju faktiskt anledning att misstänka konspiration från invandrings-motståndare. Så galet är det faktiskt!! Och som invandrare kan det inte vara kul att bli avskydd för 60.000 spänn som man inte ens gjort sej förtjänt av.
Inlägg #5: Postat: 2010-02-09 16:40:00
Carlberg
Synd att han inte fick mer pengar så han kunde emigrera till ett land med högre ideal än vad som anses aktuellt normativt i era kretsar. Det är ett helvete för honom lika mycket som det är ett helvete för er. Loose Loose-situationen gör sig prominent. Alternativet är ju förståss att ta med sig tång och hårdhandskar till intervju om det skall behöva utformas på det här viset.
Inlägg #6: Postat: 2010-02-09 17:32:00
Utforskaren
Den här metodiken att tjäna oförtjänta pengar är bara ett av hundratals fall. Man har gjort det här som en affärside av skurkaktiga invandrare.
Inlägg #7: Postat: 2010-02-09 17:32:00
Utforskaren
Den här metodiken att tjäna oförtjänta pengar är bara ett av hundratals fall. Man har gjort det här som en affärside av skurkaktiga invandrare.
Inlägg #8: Postat: 2010-02-09 17:48:00
Carlberg
Jag registrerar din förutfattade mening och brist på förståelse för Religionsfrihet, ens frihet per se och ber dig istället fokusera den där energin du bär på till att tänka på t ex Inkassobolag istället som lever på skuldsatta svenskar genom lagstadgad igel-metodik. Är det skurkar du jagar så ska du ge dig på politiker.
Inlägg #9: Postat: 2010-02-09 19:03:00
Inger Olsson
utforskaren: i hopp om att bli sedda och accepterade, för att hänga med i de numera "pryl- och modedesignade" svenska skolorna väljer nog en del ungdomar med utländsk bakgrund att begå kriminella brott, än att kontakta socialen, vilket i o f s är begripligt! Inte ens medelklassen väljer frivilligt att kontakta den myndigheten vid kriser...
Inlägg #10: Postat: 2010-02-09 19:19:00
Inger Olsson
Göran tar upp en märklig dom. Sen avslutar han gn att ställa religionsfrihet mot arbetslöshet m m, vilket i sig var en märklig kullerbytta.

Det är en konstig dom ur flera aspekter, men man borde ha kunnat lösa detta problem enklare än att betala ut 60 000 kr... Man vet t ex inte vad mannen hade utbildat sig till och om hans religion stod i r e j ä l konflikt till detta. Men det som slog mig först var att en kvinnlig företagsledare kräver obligatoriskt att någon -oavsett v e m vad jag förstår - s k a ta henne i hand. Vilken tid lever hon i? Av hygienskäl hade jag vägrat och flera med mig. Helt enkelt, man utsätter sig inte för smittorisk i onödan. Om nu mannen ist hade åberopat hygienskäl, vad hade då hänt?
Inlägg #11: Postat: 2010-02-09 20:06:00
Utforskaren
Inger Olsson sådant här är inte försteligt för att få synas. Citat; Muslimskt "flyktingbarn" utövade fruktansvärt lidande och hjärnskador på 19-årig svensk flicka den 28 okt. förra året. Han ströp henne, högg med en kniv i ögonen och könsorganet, slog sönder huvudet så hon är medvetslös ännu efter drygt tre månader. Flickan ligger ännu i respirator med blottad hjärna och är okontaktbar.
Gärningsmannen har bytt till svenskt namn och erbjuds fullt skydd av polisen eftersom den stackars pojken känner sig hotad. Han visar ingen ånger, skyller ifrån sig och säger att flickan dör "om Allah vill det". Det är sådana här monster som Bengt Westerberg, Calle Larsson V, Fredrik "Seinfeldt" M och Måna Muslim s vill ha i Sverige. Muslimer som behandlar icke-muslimer hänsynslöst som lovliga byten och of
Inlägg #12: Postat: 2010-02-09 21:35:00
Inger Olsson
Utforskaren: Du påstår a 1 muslim skulle begå ett, i lagtext, extremt grovt brott. På det hävdar du att: b brottslingen erbjuds svenskt namn och polisskydd! Din logiska slutsats blir att: c "sådana här monster som Bengt Westerberg, Calle Larsson V, Fredrik "Seinfeldt" M och Måna Muslim s vill ha i Sverige." Därför att som du vill hävda som sanning d "Muslimer som behandlar icke-muslimer hänsynslöst som lovliga byten".

När man läser sådana fuckade inlägg som ditt DÅ undrar om inte sådana partier som SD skulle förbjudas helt, därför även yttrandefriheten har ett ansvar!
Inlägg #13: Postat: 2010-02-09 21:47:00
Utforskaren
Förlåt Inger Olsson att du inte tål att höra den sanning som ändå existerar om muslimer, sedan att inte du vet ett dugg får stå för dig, men anklaga inte och gå emot den sanning som råder, är det inte bättre att du håller tyst om sådant du inte förstår eller känner till.
Inlägg #14: Postat: 2010-02-09 21:52:00
Inger Olsson
Människors funderingar ang. invandrarfrågor är oftast relevanta. Men ditt exempel ovan är ytterst smaklöst då det, om fallet övht existerar, handlar i s f om en enskild störd individ och du, Arho, Lennart Karlsson?, m fl nicknamn här pekar ut varenda muslim som ondskan personifierad. Du har ofta uppvisat ett ypperligt förakt mot religion, kvinnor, homosexuella också. Men jag hade önskat att våra etablerade partier satte sig ner och resonerade hur många flyktingar kan vi ta emot i nuläget, vilka tydliga krav m å s t e vi kunna ställa, då vi har ett grundläggande sekuraliserat samhälle. Och här ingår ju också hur vi, konkret, ska förhålla oss till extrema former av religion. Men det är ju en annan historia. Jmf med vad du, Utforskaren, sysslar med.
Inlägg #15: Postat: 2010-02-09 21:55:00
Jocke-sourzial
12 Inger O. Det är dessvärre meningslöst att debattera med utforskaren, i sådana här frågor iaf! Dessvärre verkar det bara bli värre och värre. Med upprepade generaliseringaroch direkt förfalskad statistik i flera fall. Jag har rest i många muslimska länder, de är människor. Ett krystat förlåt räcker inte !Du skriver strunt, rasism eller ej har jag ingen anledning attt diskutera!!!
Inlägg #16: Postat: 2010-02-09 21:55:00
Utforskaren
Nu ber jag dig att lägga ner med dina falska påståemnden Inger Olsson, du kan inte få skriva på det här sättet med falska personangrepp.
Inlägg #17: Postat: 2010-02-09 21:58:00
Jocke-sourzial
Sista meningarna var ämnade åt U. Babbla om "sanningen efter alla dina klavertramp. Eller rena lögner!
Inlägg #18: Postat: 2010-02-09 21:58:00
Inger Olsson
#13 jag fruktar inte sanningen, men däremot kvalificerad dumhet. Du bevisar inget med ditt "fall", i #11, vilket faller på hela resonemanget. Som kvinna har jag rest i många islamska länder och har aldrig blivit antastad. Det handlar mer om respekt för andra så får man också respekt tillbaka.
Nu väntar bingen och jag ska lägga mig. Godnatt på dig.
Inlägg #19: Postat: 2010-02-09 22:02:00
Inger Olsson
Jocke: Jo, jag vet. Inget nytt mer än att nya nicknamn har dykit upp i Utforskarens namn...
Inlägg #20: Postat: 2010-02-09 22:02:00
Utforskaren
Tack Inger Olsson jag tycker att vi kan behålla våra åsikter, du om dina när de gäller Islam och vad jag vet om dem. God Natt och sussa så gott.
Showing page 1 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...