Valt inlägg:
Göran.
Jag tänkte själv skriva en liknande artikel med du förekom mig.
Jag blev verkligen förbannad! Jag respekterar andras religion men inte om den går långt över alla humanistiska gränser. När jag bodde i Spanien fick jag leva på Spanska och i Nordafrika kunde jag heller inte bete mig som hemma.
Man får ta seden dit man kommer i viss mån. Självklart behöver man inte äta griskött som klassas som orent i både Bibeln o Koranen o självklart ska ingen hindras att bilda sina egna religiösa församlingar men är man en del av ett gemensamt samhälle måste man anpassa sig en aning. Man vet att Sverige inte är ett muslimskt land när kan söker asyl här. Ska man ha en familj med sig måste den också smälta in i samhället de bor i. Skolan måste kräva lika regler för alla. T ex obligatorisk simundervisning och gymnastik. Sexualundervisning.
Jag kan vägra ta någon i hand om jag har ett "riktigt" skäl. När någon har t. ex vinterkräksjukan hemma är jag rädd att bära hem den till min käre som är så bräcklig. Likadant just nu: vi har både influensa, halsfluss o vinterkräksjuka i familjen så jag skulle avråda den som ville hälsa av omtanke. Jag vill inte att de ska få våra baciller helt enkelt.
Så kan jag ha personliga skäl att inte vilja hälsa . Jag kan tänka mig ta ett våldtäktsoffer inte vill ta sin gärningsman i hand även om jag som vuxen kunde krama om min. Detta beteende den här killen har är lika absurt som att kräva att vårt öppna samhälle ska acceptera burka. De enda som möjligen skulle jubla över detta är väl bankrånare och terrorister?
Vem skulle vilja släppa sin 2 åring på ett daghem där han blev mött av ett vandrande tält? Små barn kommunicerar ju genom kroppsspråket och väldigt mycket via ansiktet.
Kan man inte förlika sig med de elementära sociala koderna kommer man aldrig in i samhället först o främst därför att man aldrig kommer att kunna försörja sig själv i Sverige.
Vi har religionsfrihet här och kan inte börja införa undantag för dem. Vi kan heller inte släppa kravet på att här är vi alla likställda: män o kvinnor, gamla och unga, alla hudfärger och de från alla ursprungsland. Börjar vi göra religiösa undantag för extremister är vi illa ute. Nynazisterna skulle inte önska sig en bättre present före valet. Alla arga och ledsna svenskar skulle få höra att så här är dom, de där muslimerna. När det handlar om en extremt liten grupp som kanske inte borde ha flyttat hit? Och alla andra muslimer i Sverige som anpassar sig bra och både arbetar och utbildar sig i ett mångkulturellt och könsneutralt Sverige kommer att få bära hundhuvudet här.
Tror någon att de Asa troende som är en väldigt liten grupp svenskar skulle få tillstånd att utföra blodsoffer offentligt i religionsfrihetens namn? Den religiösa gruppen Efraems budbärare helsvenska ha ett absolut bildförbud. Tror ni att de fått dispens till sina pass eller körkort? Ånej: de har fått välja mellan att hålla fast vid ett bildförbud som visserligen definitivt har fullt stöd i bibeln men som är föråldrat för att uttrycka sig försiktigt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?