Satsa på fler socialpedagoger istället för poliser

Den här tråden diskuterar artikeln Satsa på fler socialpedagoger istället för poliser.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2010-01-23 13:49:00
ingloz
#17 / avicenna, Så rätt du har! Ungdomar behöver bli sedda och känna sej bekräftade. Beröm och uppmuntran gör underverk med en trulig tonåring. Ger vi oss tid att stanna upp och se dem, finns det hur mycket berömvärt som helst hos de unga. - Som killen Pia K berättade om, han samlade upp brödet från golvet och gav det till fåglarna istället för att slänga det. Eller killen jag läste om som gav de 500:- han vann som "God kamrat till offren för jordbävningen. Fina exempel båda två på att unga människor tänker med BÅDE hjärta och hjärna.
Inlägg #22: Postat: 2010-01-23 14:02:00
Inger-Sofia
Utforskarn Det jag föreskriver är RESPEKT Att dalta är respektlöst Uppfostringsanstalter är inget för barn/ungdomar men väl kanske för vuxna "Visa din avkomma respekt och du blir respekterad tillbaka"
Hassela,skå med flera var den tidens banbrytande sätt Att försöka att ta sig an och komma åt problemen.Allt är inte svart eller vitt Antingen Eller Huvudsaken är väl att vi håller dörrarna öppna För att hitta nya sätt ,med de erfarenheter vi fått av det som varit.Hårdhet har aldrig hjälpt på sikt Däremot fasthet och det är en helt annan sak
Inlägg #23: Postat: 2010-01-23 14:32:00
ingloz
#13/ Janne B, ??
Inlägg #24: Postat: 2010-01-23 14:49:00
Janne B
ingloz Det är inte alltid som jag lyckas med mina små skämt. Men det är bara att försöka igen. Tycker du att vi ska följa lagar från Kung Oskars tid?
Inlägg #25: Postat: 2010-01-23 15:42:00
ingloz
#24/ Janne B, Nej det var faktiskt snudd på förakt! : Etablerade konstnärer sitter definitivt inte i garderoben. Inte ens en hobbykonstnär tror jag placerar sej i en dito - möjligen i ett kök, med nära till kaffekokaren - Och vi har ju stora problem med att följa lagarna för vår tid, så kung Oskars föråldrade lagar är nog inget för oss.
Inlägg #26: Postat: 2010-01-23 16:07:00
Utforskaren
Inger-Sofia det är du som talar om hårdhänthet inte jag, skriver jag dalt syftar jag på tycka synd om mentalitet, som är totalt värdelöst, jag har pluggat psykologi så pass att inte hitta någonstans att acceptera dalt i uppfostrande syfte. Det finns något som heter att vara bestämd i alla lägen när det gäller uppfostran och då finns det inte utrymme för veliga metoder eller att hålla sig till att vara okonsekvent att ibland tillåta att för nästa gång förbjuda exakt samma företèelse. Jag tror att du har fått det där om uppfostringanstalt om bakfoten trots att jag markerade hur roligt det kan bli som förstår att slyngeln har fina sidor och inte behöver se sig som värdelös, alltsåblir behandlad med uppmuntran.. Någon nämde ungdomsvårdskolor glöm dem, där handlar det inte att uppfostra någon utan nästan enbart förvaring. Läs vad civenna skrev om orsaken till de hopplösa ungdomarna som var kloka ord jag hade inte kunnat skriva det bättre själv.
Inlägg #27: Postat: 2010-01-23 16:12:00
Janne B
ingloz Då får jag väl se upp med formuleringarna i fortsättningen.
Inlägg #28: Postat: 2010-01-23 16:34:00
Utforskaren
Inger-Sofia vi kan tala om mentalhygien som är modernt för dem som sysslar med psykoterapi, vilket många ungdomar skulle behöva som behandling i det mest hopplösa fallen. Du som är en vetare vad beror det att folk börjar knarka trots alla varningar?
Inlägg #29: Postat: 2010-01-23 16:39:00
Inger-Sofia
Utforskarn Så här skrev du bl.a i din kommentar"En idè vore att införa uppfostringsanstalter igen, jag vet att det låter hemskt, men finns det något bättre allernativ?" slut citat. Då tände jag till och gick in och skrev en kommentar, på det du skrivit.Läs igenom det du själv skrivit och det jag skrev.
Inlägg #30: Postat: 2010-01-23 16:53:00
Utforskaren
INger-Sofia javisst, men ditt allternativ vad är det?
Inlägg #31: Postat: 2010-01-23 16:58:00
Inger-Sofia
Utforskarn Vetare??? De som har mest kunskapsinsikter,när det gäller detta Är ju dem som kommit ut och ifrån sitt missbruk Vilket missbruk det nu än är Som tillsammans med de som sitter på beslutsfattningsstolarna Skulle behöva, i större utsträckning få samarbeta/samtala om detta För att få till stånd en djupare förståelse för den problematiken. Så går mina tankar och nu vandrar jag ut till stallet
Inlägg #32: Postat: 2010-01-23 17:02:00
Utforskaren
Inger-Sofia 16:58 det där håller jag med dig om missbruket, du är ju en vetare som jag sa.
Inlägg #33: Postat: 2010-01-23 17:10:00
Inger-Sofia
:0 Önskar dig En Trevlig kväll
Inlägg #34: Postat: 2010-01-23 17:14:00
Utforskaren
Inger-Sofia jag få önska detsamma, tack för en saklig diskussion.
Inlägg #35: Postat: 2010-01-23 20:54:00
ingloz
#27/ haha, Janne B, har du olika formuleringar för att placera oss bildmakare i garderoben :-
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...