Bengt Westerberg – ditt "förlåt" är bara ynkligt

Den här tråden diskuterar artikeln Bengt Westerberg – ditt "förlåt" är bara ynkligt.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2010-01-20 19:42:00
Jocke-sourzial
Jag har bott och rest i Thailand drygt två månader89 Bl.a. på de platserna där Tsunamin slog till. Phuket och Pipi Island. Jag delar inte dina åsikter varken om Thailand, ett land under snabb utveckling då och nu, med tillhörande problem. Eller Göran Persson och hans ministär som inte hade ansvar för Thailand men visst ansvar för svenska medborgare. Finnarna var där ju mycket snabbare. Allt det här är välkänt, trots t.ex. det ynkliga hemlighetsmakeriet med databand i 50 år?
Inlägg #22: Postat: 2010-01-20 19:49:00
Jocke-sourzial
Som buddister har Tahiländarns en något fatalistisk inställning till t.ex säkerhet, det är riktigt. Och det skapar säkerhetsproblem på sina håll, trafiken, öppna dörrar på tågen t.ex. Men detta är int eunikt för Thailand- Samma fatalism, utan buddism ser man i andra länder, ja även i västländer, eller i en svensk regering, men således med helt olika bevekelsegrunder!
Inlägg #23: Postat: 2010-01-20 20:21:00
George Debaly
#21/ Min kollega flyttade hit under hösten 2009, har bott i Thailand under hela 2000-talet och var på plats vid tsunamin, som tur var, ute på en båt full med dykelever. Finnarna hade eget flygbolag, precis som italienarna. SAS ägdes däremot av fler skandinaviska länder, därför kunde inte Sverige skicka flyg direkt utan att stöta sig med sina grannar. Det man däremot kan göra är att belasta sossarna för att de, innan tsunamin, valde bort att ha stående beredskap mot katastrofer utomlands, men då måste man också tala om att de i detta beslut hade stöd av centern och Maud Olofsson som ju inte tog ansvar utan instämde klädsamt i kritiken mot sossarna. De som dog, dog direkt i tsunamin utan att någon i hela världen kunde hjälpa dom. Debatten efter handlar präglas mest av efterklokhet, jakt på syndabockar och framför allt på politiska poänger.
Inlägg #24: Postat: 2010-01-20 23:19:00
Janne B
George kl 17.46 Ett så stort som SAP har ett väldigt inflytande även då de inte är i regeringsställning. De bestämmer i många kommuner och landsting. Har starkt stöd i fackförenibngspressen osv. Hela borgerligheten är mer eller mindre påverkade av socialdemokratiskt tänkande. Som socialliberal har jag inte så mycket emot det. MEN de verkligt stora tabbarna i vårt samhälle är inta SAP oskyldiga till.
Inlägg #25: Postat: 2010-01-21 02:30:00
George Debaly
#24 Det blir lite svårt att klura ut vilka tabbar du pekar på om du inte nämner dem vid namn. I övrigt håller jag inte med dig, jag ser väldigt lite av SAP-inflytande just nu och likadant har det varit under tidigare borgerliga regeringar. I o f s är det inte konstigt alls då alliansen ju vann valet.
Inlägg #26: Postat: 2010-01-21 09:40:00
Janne B
George Min hälsa är inte bra i dag - men jag vill återkomma till frågorna senare!
Inlägg #27: Postat: 2010-01-21 11:46:00
Lars Nilsson
#26. Krya på Dig Janne!
Inlägg #28: Postat: 2010-01-21 12:38:00
Janne B
Ja Lars jar har en syrefattig dag - då det mest blir stavfel o dålig logik - om jag inte rättar och rättar osv.
Inlägg #29: Postat: 2010-01-21 14:38:00
George Debaly
#26 och #27 /Jag håller verkligen med Lars Nilsson i hans omtänksamma ord. Krya på dig, Janne.
Inlägg #30: Postat: 2010-01-21 15:19:00
Janne B
Det är en stor upplevelse att ha en vän o kamratkrets på Sourze - efter ca sju år.I dag då jag känner mig extra svag o syrefattig - har jag ändå fåt brev om godkända blodvärden. Så jag hänger nog med ett tag till även om livet varierar dag till dag!
Inlägg #31: Postat: 2010-01-21 15:21:00
Janne B
George / Jag har aldrig varit i närheten av att vara "sossehatare" utan min kriktik av SAP är punktvis. Vi hörs!
Inlägg #32: Postat: 2010-01-21 15:26:00
George Debaly
#31/ Janne B - Jag ser fram emot att få pennfäktas med dig, framgent. Sköt om dig!
Inlägg #33: Postat: 2010-01-21 15:26:00
Utforskaren
Janne du måste vara rädd om dig så att du orkar träta mot mig. Men känner jag dig rätt så återkommer du med sunda vätskor igen, så sköt om dig.
Inlägg #34: Postat: 2010-01-21 15:32:00
ingloz
#30/ Janne B, det glädjer mej! Var inne på din Fb i dag och såg att dina blodvärden är bra. Grattis!
Inlägg #35: Postat: 2010-01-21 15:55:00
Utforskaren
Georg efter nattens övningar, hoppas jag att du är pigg igen, så vi kan ha lite festliga resonemang som vi så väl gjort oss förtjänta utav. Vad tror du om smörpriserna kommer de att öka?
Inlägg #36: Postat: 2010-01-21 17:00:00
George Debaly
#35/ Jag är mer intresserad av vad Anna Anka, Linda Rosing och Carolina Gynning har att säga om Haiti, när ska de riktiga experterna få komma till tals?
Inlägg #37: Postat: 2010-01-21 17:41:00
Utforskaren
George 17:00 Jag förstår. Apropå Haiti vad fasansfullt det måste vara för de människor dessutom som måste amputera en arm eller ben utan bedövning i brist på bedövningsmedel. Vi ska vara glada över att vi här inte kan råka ut för den sortens jordbävningar som i Haiti om vi får tro expertisen bland geologer. Angående dessa tanter du räknade upp, har väl inte mycket att säga om de nu ens är intresserade? Men jag förstår vad du menade, det skulle trots allt vara roligt att veta vad de anser.
Inlägg #38: Postat: 2010-01-21 18:59:00
George Debaly
#37 Jag var ironisk, dessa tre damer har fått alldeles för mycket utrymme i media, enligt mitt tycke.
Inlägg #39: Postat: 2010-01-21 20:03:00
Utforskaren
George 18:59 det ante mig du har sinne för humor som bevisar att du har ett rörligt intellekt som är en gåva från födseln tror jag, men ok jag är med på noterna. Jag ser ditt foto att du är lite skäggigera än jag, som håller mig med hakskägg som jag inte får raka av mig säger damerna runt mig så vad göra när jag ibland vill vara renrakad vid vissa tillfällen för att slippa att bli utsedd som professor eller dito som du ser ut att vara, för utbildad är du utan tvekan törs jag påstå och finner dig rakryggad dessutom som gillar ordning och reda med glimten i ögat. Ironi kan vara trevlig ibland om den inte är illa menad. Du har nog som jag samma inställning till dessa damer som jag föredrog att kalla tanter, men undrar ändå om de själva rår för allt de får ta emot eller ger av sig själva som bild.
Inlägg #40: Postat: 2010-01-21 22:33:00
Janne B
INGER du har hamnat på FORUMS röda rader här. /Jag har tusen ggr frågat mig vad samhällets många hundra INSPEKTÖRER sysslat med under årens lopp. DE som skulle bevaka fosterhem och barnhem. Ungdomsvårdsskolor. Mentalsjukhus. Vårdhem för utvecklingsstörda och liknande grupper.NÄR har de sänt en allvarlig rapport en eller två trappor upp till Chefer och Nämnder?? De som var satta att bevaka mänskliga rättigheter har nog mest bevakat sina egna jobb.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...