Bengt Westerberg – ditt "förlåt" är bara ynkligt

Den här tråden diskuterar artikeln Bengt Westerberg – ditt "förlåt" är bara ynkligt.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2010-01-22 10:49:00
Inger Olsson
Janne B: eftersom det har brustit på så många nivåer så tror jag inte svaren är "enkla". Däremot är jag övertygad om att det krävs 1en i grunden pessimistisk människosyn 2 en bristande och noll lagstiftning, styrda utbildningar, för att så komplexa övergrepp ska kunna ske på individen. Intressant är att nuvarande regering utreder nu juridiskt Statens och myndigheternas maktbefogenheter och därmed ansvar. Tidigare har det ju hetat att de inte kunde göra fel, sannolikt baserat på ideologisk grund. Som du säkert vet, är jag mycket hård på en punkt. Man ska ingripa mycket tidigt när ett barn utsätts för brott. Men fattigdom, kön, etnicitet är varken orsak eller avgörande t ex när en bebis skakas.
Inlägg #42: Postat: 2010-01-22 11:03:00
Janne B
Bästa Inger / Min dotter Karin ringde precis nu från UMEÅ BB och berättade att en liten flicka är född i denna natt. Trots att allt gått väl och är normalt så är jag ganska omskakad. // Jag ska försöka ta till mig vad du skrivit - lite senare.
Inlägg #43: Postat: 2010-01-22 11:56:00
Leif-Arne
"att en liten flicka är född i denna natt" De du.. oslagbart! Grattis.
Inlägg #44: Postat: 2010-01-22 12:11:00
Janne B
Leif-Arne Jag ska försöka klättra upp i Kyrktornet och ropa ut detta över hela det väldiga Herrljunga! ;-
Inlägg #45: Postat: 2010-01-22 19:58:00
GunnarL
42 o 44/ Stort Grattis Janne! Barnbarn är grädden på moset. Hur många barnbarn har Du nu och är Du både farfar och morfar?
Inlägg #46: Postat: 2010-01-22 21:08:00
Janne B
Kära Vänner Jag är farfar till tre pojkar i Ursviken, Skellefteå men de känns så långt bort.Jag är morfar till två småpojkar i Björlanda på norra Hisingen. Så kom då Karin och Krister med en flicka på Umeå BB. Krister var narkosmästare. / Nu hoppas jag på några år med hyfsad hälsa så att jag kan njuta av dem alla...
Inlägg #47: Postat: 2010-01-22 21:39:00
ingloz
#46/ Käre Janne B! Grattis igen! Skrev en hälsning för några timmar sedan i Fb Ja, vi hoppas du ska få ha hälsan i behåll länge än - vem vet, pojkarna växer fort, snart frågar de kanske vän på dej i Fb. eller varför inte du på dem? De flesta av mina unga släktingar i norr har jag aldrig träffat live, men har nu fått regelbunden kontakt med dem via Fb.
Inlägg #48: Postat: 2010-01-22 22:15:00
Janne B
KUL Ingloz Ungefär vilka trakter har du din släkt.Jag har säkert 100 släktingar i Västergötland o en del längre bort som min son i Skellefteå.
Inlägg #49: Postat: 2010-01-22 22:32:00
GunnarL
46/ Jag jobbade som konsult en vecka i månaden för ett företag i Ursviken i tre år, så jag har tillbringat många sköna aftnar vid Skellefteälvens strand med fiske och lite andra trevligheter. Därför är jag är ganska väl bekant med bygden däruppe. Jag minns att där fanns en fin restaurang som tidigare varit direktörsbostad för chefen för Scharin Unitex och så var det ju nära både till Skellefteå och Skelleftehamn. Fast skulle man ha rejält fiske åkte jag upp till Byske. Strax nerom Fällforsen tog jag en lax på fem kilo. Jag erinrar mig också att i Ursviken fanns ingen ICA-affär utan endast Konsum.
Inlägg #50: Postat: 2010-01-22 22:49:00
GunnarL
f/ Fast den kommentaren var ju egentligen helt överflödig när jag tänker efter. Jag reagerade bara på ortsnamnet Ursviken, eftersom jag har så många goda minnen därifrån. Men jag också önskar Dig givetvis en god hälsa Janne B, så att Du kan njuta av Dina barnbarn!
Inlägg #51: Postat: 2010-01-23 00:41:00
Janne B
Det var roligt med en kommentar. Jag bodde i ca 30 år i Västerbotten och restwe mkt så jag lärde mig säkert 100 ortsnamn eller gårdanamn.Ofta dyker liksom Sara Lidman upp - med de andra författarna. Åka linfärja över den strida Vindelälven var en upplevelse...
Inlägg #52: Postat: 2010-01-23 14:26:00
ingloz
#48/ Janne. På Fb har jag kontakt med min brorson Mats Ottosson och hans barn. Mats bor i Kramfors. Och Isabell Losell, också Fb-vän, bor i Luleå. Min bror hämtade sin fru i Boden. Därefter tillbringades alltid deras semestrar i Boden och trakterna där omkring, och jag smittades av deras kärlek till hjortronmyrar och flällblomster. Men de flesta av mina anförvanter är spridda i Stockholm, Uppsala och Göteborg. Även det var för långt borta under mina sjukdomsår. Sista resan gick till min brors begravning i Nyköping år 2001. Vi åkte med X2000 och sa: aldrig mer!
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...