|
Inlägg #1: Postat: 2010-01-07 14:12:00
|
|
Janne B |
DIN sista rad i artikeln är för mig rena raka motsatsen till kristendomen och kan då förklara de olika utvecklingarna i öst och väst. Första devisen jag lärde mig var nog BED OCH ARBETA. Var sparsam,hjälpsam och god granne var ett tillägg.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2010-01-07 14:52:00
|
|
Lasse i Gatan |
På tal om pensionärer och pension. Ap-fonderna minskar i rask takt?
Så har det hetat under flera år och en bidragade orsak måste vara det
rån som fonderna utsattes för under 90- talet av den socialdemokratiska
och vänsterstyrda regeringen för att få ned statsskulden, givetvis skulle
pengarna betalas tillbaka. Har hittat en bloggsida som belyser den händelsen,
skriven av några pensionärer. Länk: sdlandskrona.blogspot.com
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2010-01-07 15:45:00
|
|
Utforskaren |
Några apatiska flyktingbarn är diskutabelt, nåväl om det finns apatiska pensionärer är även det diskutabelt, men förbannade dito finns det är ett överflöd av. Rent ekonomiskt har alla invandrade pensionärer det bättre ställt än den svenska genomsnittspensionären och det är en av anledningarna till pensionärers ilska.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2010-01-07 16:06:00
|
|
Leif-Arne |
"Rent ekonomiskt har alla invandrade pensionärer det bättre ställt än den svenska genomsnittspensionären" Som tidigare sprider du uppgifter som helt saknar verklighetsanknytning. Sitter du och fantiserar ihop allt själv, eller är det påståenden från ND´hemsida?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2010-01-07 16:16:00
|
|
Utforskaren |
LA Och du får som vanligt påstå saker och ting utan motbevisande sakargument. Du får som jag ta reda på saker och ting så kan du tona ner din kritik mot mig och inte bara kasta ut dig en löjliga påståenden som du inte har fog för.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2010-01-07 16:21:00
|
|
Leif-Arne |
Då påstår att "Rent ekonomiskt har alla invandrade pensionärer det bättre ställt än den svenska genomsnittspensionären", jag påstår att du inte kan belägga den uppgiften. Var har du hämtat uppgiften om du inte hittat på den själv?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2010-01-07 17:20:00
|
|
Utforskaren |
LA Att svara genom att ställa motfrågor tjänar inte någonting till så jag bryr mig inte om dig helt enkelt, jag och många med mig vet vad vi vet, sedan att du inte vet någonting ska du inte belasta andra för, sagt i all vänlighet.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2010-01-07 17:37:00
|
|
Leif-Arne |
#7 Du strör påståenden omkring dig som är rent svammel och som du hitintills aldrig har lyckats belägga. I stället orerar du om högt och lågt och blir mer desorienterad än annars. Du skulle skulle så gärna vilja motbevisa mig då jag, för vilken gång o ordningen vet jag inte, visar på lögner du sprider. Men det kan du inte, för du hittar på dina bisarra påståenden själv.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2010-01-07 18:19:00
|
|
Pia K |
"Man behöver bara följa den hinduiska regeln att livets hemlighet tycks bestå i att leva i världen så som den är – utan att fästa sig så mycket vid den".
Det här är inte alls ett dumt citat och det finns ingenting som säger att man måste följa bibelns väg. Alla religioner strävar mot en förståelse av varldsaltet och hinduismen är betydligt många tusen år äldre än kristendomen, därifrån har mycket hämtats av alla andra religioner.
Hinduismen tilltalar människor över hela världen, för den som jag tycker lättfattliga teorin, att vi ska tygla våra känslor och inte gå under av känslomässiga skäl.Inte dumt tänkt, eftersom människorna i Sverige, tror att känslorna ska styra allt. Vi kan ju se hur det går då!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2010-01-07 18:33:00
|
|
Leif-Arne |
Nja, bäst samanfattat av pastor Janzson, han som är som folk är mest å int då där relischös å så: -Livet är som en papperspåse, det förblir tomt om du inte fyller det med något.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2010-01-07 18:35:00
|
|
Utforskaren |
Pia vårt eget förstånd ska leda oss på den rätta vägen och då kan man undra över varför vi anammar nutiden och samtidigt bär på tusentals år av ideal som inte samstämmer med folks leverne i nutid som vi skulle vilja leva och att vrida klockan tillbaka ser jag som en obefintlig chans att vi ska lyckas med och varför då hålla religionerna igång?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2010-01-07 19:24:00
|
|
Jocke-utsourzad |
Jag trodde en gång att Indien skulle bli vad det är, eller var en gång. Men nu plötsligt sker utvecklingen, den ekonomiska, med rasande fart, om ej så snabbt som i Kina. Och vem kan ha något att invända? Man får väl hoppas båda länderna klarar av baksidan också, så det ej blir tvärstopp eller jättesjukt hos båda giganterna. Då räcker nog inte alvedon, ens här i väst...
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2010-01-07 19:57:00
|
|
Lasse i Gatan |
I bland undrar jag vem som pratar med vem. 14.52 gör jag en
kommentar under artikeln "De apatiska pensionärerna" 14.53 skriver
anjohan en kommentar under artikeln "Intjänad ATP-pension förskingrades"
en artikel som skrevs 2003. Under samma tråd ställer frisinnad Herrljunga-Janne?
en fråga om ATP, till vem? till han som skrev artikeln 2003, eller rakt ut i luften.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2010-01-07 19:58:00
|
|
Lasse i Gatan |
#4/ För Leif-Arne han som vet och kan så mycket, Sourze egen
lilla Besserwisser vore det enkelt att kolla upp lite fakta själv, men
inte han. Utforskaren har du lätt för att trakassera och anklaga för
att komma med påhittade uppgifter. Om du inte själv redovisar någon
källhänvisning till det du skriver, ska du inte kräva det av andra.
Du får själv komma med motuppgifter om du vill bevisa motsatsen till
det som är skrivet, eller tillhör du redaktionen med rätt att censuera.
Du ska få en länk till det du efterlyser, efter artikeln finns källorna.
Länk: frianyheter.wordpress.com
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2010-01-07 20:13:00
|
|
Pia K |
Jag tänker inte gå till någon källa, men jag misstänker, att en invandrare naturligtvis inte har bättre pension än en svensk!!? Det var det dummaste jag hört, utan att titta i någon källa!!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2010-01-07 20:25:00
|
|
Leif-Arne |
#14 Om var någonstan i länken hittar du stöd för att "alla invandrade pensionärer det bättre ställt än den svenska genomsnittspensionären" OBS att det står "alla". Träna på läsförmågan Lasse utforskare! För det andra, min mor är en invandrad pensionär, hennes pension består dels från norska pensionskassan, i norska jättekronor märk väl, dels svensk pension hon tjänat ihop i Sverige. Något äldreförsörjningsstöd har vare sig hon eller den absoluta majoriteten av utlandsfödda pensionärer varit i behov av.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2010-01-07 20:29:00
|
|
ingloz |
#3/ Det har du säkert rätt i, Utforskaren, att de flesta pensionärer är arga, en bra garanti för att någon apati inte får fäste. Och om du ändrar din sista mening från genomsnitt- till fattigpensionär, så kan du få lite medhåll där med.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2010-01-07 20:39:00
|
|
ingloz |
#15/ - men jag har "källa" : mitt eget pensionskonto. Eftersom jag var så dum att jag blev sjuk så får jag så klart skylla mej själv.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2010-01-07 20:51:00
|
|
Leif-Arne |
#18 Det som är så lågt är att U ställer två svaga grupper mot varandra. Pensionärer är inget enhetligt kollektiv, enkelt uttryckt så förblir den som varit fattig att vara detta som pensionär, medan den som tjänat skaplit och dessutom haft tjänstepesnion och egna avsättningar är rätt välbestäld som pensionär. Att sätta utrikes födda pensionärer mot svenskfödda är lågt. Den absoluta majoriteten utrikesfödda har faktiskt slitit ihop sin pension själva. Tycker du det är orimligt och anledning till vrede I, eller hur menar du.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2010-01-07 20:52:00
|
|
Utforskaren |
Jag vet en person som varit Gymnastikdirektör nästan i hela sitt liv och har sämre pension än nyss inkomna pensionärer i landet, förvisso heter det äldrestöd" som kan uppgå till 9.600 kr i månaden skattefritt för att det inte ska ska sticka i ögonen på pensionärer som inte ens har 5,000 kr i månaden i pension och väldigt många är de.
|
| |