De apatiska pensionärerna

Den här tråden diskuterar artikeln De apatiska pensionärerna.
Showing page 5 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #81: Postat: 2010-01-08 20:13:00
Utforskaren
Aha sådana rondeller man har i Norge med en skylt som har texten, endast tre varv?
Ja.ja norskt förnuft, men ändå.
Inlägg #82: Postat: 2010-01-08 20:13:00
Utforskaren
Aha sådana rondeller man har i Norge med en skylt som har texten, endast tre varv?
Ja.ja norskt förnuft, men ändå.
Inlägg #83: Postat: 2010-01-08 20:17:00
ingloz
# 79/ "Bara ihärdigt, långtråkigt och oglamoröst politiskt arbete, två steg fram och ett tillbaka, i bästa fall" ännu en variant av ekorrhjul som får politiker att somna på sina stolar.
Inlägg #84: Postat: 2010-01-08 20:24:00
Utforskaren
Det finns de som anser att det spelar inte någon större roll vilket parti som styr i landet det är samma skit alltihop med riksdagspartierna.
Inlägg #85: Postat: 2010-01-08 20:26:00
Leif-Arne
#79 Även om de somnar på sina stolar så har de ändå uppbådat så mycket intresse för sin omgivning att de ändå avsätter fritid till dessa möten. Vill vi ha bättre politiker så får vi se till att bli det själva. Om inte tycker jag landets fritidspolitiker är värda en eloge. Tack för att ni finns och kämpar på!
Inlägg #86: Postat: 2010-01-08 21:04:00
ingloz
#85/ Oh ja, Leif-Arne! När det gäller fritidspolitiker håller jag mer än gärna med dej. Min bror var just en idog sådan under hela livet. Det var han som fick igenom att de som sålde TV-apparater blev tvungna att skaffa viss utbildning som resulterade i något som hette TVX på 50-talet. Åke Ottosson drev också igenom frågan om gesällprov för radio och tv-tekniker och kämpade för småföretagare ända in i det sista. Åke var en eldsjäl av den sort som vi behöver en massa.
Inlägg #87: Postat: 2010-01-08 21:07:00
Janne B
I ca 30 år var jag verksam som mkommun och landstingspolitiker I Umeå/Väterbotten.Jag är än i denna dag imponerad av samtliga som ställde upp på så usla villkor. Många fick högre löneavdrag då de var bortra från jobbet - än vad de fick i arvode. 2-3 ggr i månaden kom de farande från inlandet fjällen för att vara med på sammanträden som tog några timmar men resan blev ca 50 mil och kunde ta 6-8 timmar beroende på väder mm. Jag bpoddde i Umeå så för mig var det enkelt. Men stinsen i Vilhelmina hade det kämpigt...
Inlägg #88: Postat: 2010-01-08 21:20:00
Leif-Arne
Västerbottens läns landstingspolitiker måste vara en särskilt tapper skara. Var du möjligen med om att besluta om anslaget till Fjälledareutbildningen vid Storumans FHS. I så fall tack i efterhand för den generositeten. En fantastisk utbildning, men dyr misstänker jag.
Inlägg #89: Postat: 2010-01-08 21:52:00
ingloz
# 87/ Min bror var egen företagare och höll på ända in i det sista med det politiska arbetet. De sista åren var det huvudsakligen småföretagares situation han kämpade för. Han avled på Nyköpings lasarett 77 år gammal. Vi tror att det var de giftiga kemikalierna i hans tryckeri som orsakade det lymfom som knäckte honom på två månader. Sista kvällen när jag ringde till min bror på sjukhuset berättade han om en artikel han skrev på. Den kom inte i tryck förrän efter begravningen. Då hade Åke Ottosson varit fritidspolitiker i 47år. Åke var 16 år äldre än mej. Nu har jag bara min 20 år äldre bror Edvin kvar.
Inlägg #90: Postat: 2010-01-08 22:03:00
ingloz
forts/ När jag tänker på Åke så stämmer det väldigt dåligt med artikeln om "de apatiska pensionärerna" Han var verkligen precis raka motsatsen.
Inlägg #91: Postat: 2010-01-08 23:10:00
Pia K
# Ja, jag har jobbat med pensionärer i flera år och sällan mött apatiska pensionärer, men väl pillerberoende och missgynnade av den osäkra hemtjänstens luddiga motiv. Men snälla var de, trots umbäranden, de flesta. Jag skulle önska en större respekt för de äldre. "Med ålderns rätt" finns väl inte längre?
Inlägg #92: Postat: 2010-01-08 23:31:00
sunny fri
Pia: Den Käre började säga nej till en massa saker redan före stroken vid 78 "Med ålderns rätt" Vi kom hem den sommaren efter en ganska lagom tågluffning i Belgien o Holland men en luff innebär ju en del sova på perronger o sånt så han sade att Nu Sunny:nu har jag rest färdigt. Han menade tågluff.Med ålderns rätt.Nu är det ett flitigt använt uttryck här.
Inlägg #93: Postat: 2010-01-10 21:17:00
Bente
Leif-Arne håller jag med när han skriver att livet är som en papperspåse, förblir tomt om man inte fyller det med något. Klackarna i taket, eller käpparna! Ut och dansa på pensionärsdanserna nu, det verkar ju himla kul! Sittgympa har jag sätt ska finnas också för de som behöver börja lite lugnare. Önskar alla pensionärer en rörlig givande fritid!
Inlägg #94: Postat: 2010-01-10 21:42:00
ingloz
#93/ Och jag, Bente, önskar att alla pensionärer ska bli respekterade när de inte längre har lust att "slå klackarna i taket" - det var när svärmor vistades på äldreboendet jag fick upp ögonen för hur plågsamt det kunde vara för dem som blev hämtade av barn eller barnbarn och nu skulle de minsann ut och roas fast de inte orkade.
Inlägg #95: Postat: 2010-04-24 14:36:00
sunny fri
Ja du: när det ska spara i vården vill de helst avfärda deprimerade pensionärer med några tabletter.Bara de som har strark o stidbara angöriga får den vård de ska ha.
Showing page 5 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...