Amnesty måste våga granska svensk rättssäkerhet

Den här tråden diskuterar artikeln Amnesty måste våga granska svensk rättssäkerhet.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-12-21 14:43:00
Lars Nilsson
Själv blir jag misstänksam när skribenten beskriver sig själv som "objektiv". Det är nästan lika popöst som att säga sig "brinna för rättvisa". Att sedan vissa exempel som tas upp är riktiga, andra mer tvivelaktiga, är en helt annan sak. Men att Amnesty, som under de senaste 10 åren helt, eller åtminstone till stor del, förlorat sin trovärdighet internationellt, skulle förändra sakernas tillstånd, är på lekskolenivå. För övrigt andas artikeln någon sorts allmän men ospecificerad konspirationsteori.
Inlägg #2: Postat: 2009-12-21 15:53:00
Thomas L. Aabo
Fy! Har fi tagit sig in här också.
Inlägg #3: Postat: 2009-12-21 16:27:00
Unto S
Citerar Lars Nilsson: ”Amnesty, som under de senaste 10 åren helt, eller åtminstone till stor del, förlorat sin trovärdighet internationellt …” Så kan bara en nyliberal uttrycka sig. I verkligheten har Amnestys trovärdighet ökat globalt och det beror på att de har börjat granska även Västvärldens illdåd som inte tål dagsljus även om artikelförfattaren påstå annat. De har tagit till agendan även våldet mot kvinnor och nu senast börjar Amnesty granska fattigdomen i världen sett med mänskliga rättigheter-perspektivet.
Inlägg #4: Postat: 2009-12-21 16:39:00
Unto S
#2 Citerar Thomas L. Aabo: "Fy! Har fi tagit sig in här också." Kul att ha Fi med i Sourzeleken. Sourze har ju fått lida många år av ett revanschparti 1658 från Pias land över bron. Förlåt det ska heta federalpartiet från Malmö.
Inlägg #5: Postat: 2009-12-21 18:00:00
Utforskaren
Hej Unto jag håller faktiskt med dig när det gäller Amnesty, den klubben kan de lägga ner tycker jag.
Inlägg #6: Postat: 2009-12-21 18:13:00
Utforskaren
Unto jag hade en het diskussion med Amnesty för några år sedan, frågan var om de är hemmablinda och blundar totalt för vad som händer i Sverige. De blev förbannade till max och tykte att jag hånade de svenska politikerna när jag lade ut texten hur de vanvårdar samhället med hjälp av instraffade utlänningar, alltså de som kommer hit i brottslighetens tjänst precis som politikerna vill ha det, som jag nämde det för Amnetys representanter 3 st. när de tiggde pengar av mig.
Inlägg #7: Postat: 2009-12-21 19:00:00
Leif-Arne
"Ty en pärla var hon på krigets stråt,
Och en äkta pärla också,
Och något tålte hon skrattas åt,
Men mera att hedras ändå." Vare sig Lotta Svärd eller Amnesty.
Inlägg #8: Postat: 2009-12-21 19:37:00
Unto S
#5. Va fan håller du på med. Jag har aldrig skrivit att Amnesty skall läggas ned. Tvärtom, jag ger en viss summa pengar till Amnesty varje månad. Du är en jävla lögnare.
Inlägg #9: Postat: 2009-12-21 19:42:00
Unto S
#6 Nu har han börjat igen, psykopaten, nämligen använda mitt namn på fel ställe dvs. koppla ihop mig med sin islamofobi i var och varannan kommentar. Det är dags att säga adjö till Sourze igen. Det blev en kort inhopp tack vare psykopaten.
Inlägg #10: Postat: 2009-12-21 19:57:00
Janne B
UNTO gamla kompis. Tag aldrig på dig en rock som inte passar dig. I synnerhet inte om en anonym person erbjuder dig rocken. Själv har jag sedan en tid penslat mig med Teflon så ev inkommande skit bara rinner av.Undvik att kalla folk vid öknamn - var stolt över den du är!
Inlägg #11: Postat: 2009-12-21 20:37:00
GunnarL
9/ Unto, jag tycker att Du har alldeles för lätt för att lägga Dig ner och dö! Ta fighten i stället - jag vill ha Dig skrivande här på Sourze. Du berikar sidan.
Inlägg #12: Postat: 2009-12-21 20:50:00
Lasse i Gatan
#3 Citerar Unto: De har tagit till agendan även våldet mot kvinnor.....
Undrar om denna video blivit granskad.
Länk: youtube.com
Inlägg #13: Postat: 2009-12-21 21:06:00
Utforskaren
Jaha då finns det två som kliar varandra på ryggen och kackar i eget bo, ja säger då det, vad en del har för märkliga åsikter som Muslimen och Suorze självalde pastor. Jag skrev ju tidigare att troende människor är mycket speciella individer som man egentligen inte kan ta på allvar eller man kanske ska göra det när de intrigerar.
Inlägg #14: Postat: 2009-12-21 21:12:00
Lars Nilsson
På senare tid har Amnesty haft en tendens att spara sin allra fränaste kritik inte till världens diktatorer, inte till de värsta förtryckarna, utan till USA. Ta exvis när Amnesty för några år sedan släppte sin årliga rapport. Något har naturligtvis gått snett när Amnestys generalsekreterare enbart diskuterade två stater på djupet: Sudan och USA. Den senare karakteriserades som den "ojämförliga politiska, militära och ekonomiska supermakten" som "räcker lång näsa åt rättssäkerhet och mänskliga rättigheter". Men visst, jag förstår att Unto är nöjd. Kanske borde väl inte ens Sudan nämnas?
Inlägg #15: Postat: 2009-12-21 21:14:00
Utforskaren
Hej Gunnar jag finner dig som en ny människa som är kul att lägga märke till. Att vår vän Unto missförstod vad jag skrev, kanske var det med flit, inte vet jag. Men det skall erkännas att retas lite är väl inte något man ska göra, men Unto är nog fel person att skoja med, men nåväl alla har inte samma humor.
Inlägg #16: Postat: 2009-12-21 21:20:00
Utforskaren
#12 Lasse i gatan, det finns dem som förespråkar revolt mot samhället som bekant.
Inlägg #17: Postat: 2009-12-21 21:38:00
Leif-Arne
Alla är en utom kungen, för kungen är två. Finns det två som är två, på Source ändå? minst
Inlägg #18: Postat: 2009-12-21 21:44:00
GunnarL
Vi är trötta på dig Arho - sen kan du kalla dig "Utforskaren", "Lasse i gatan" eller vad du nu hittar på för nya nick. Jag vet inte hur många namn du har uppträtt under, men du borde ju själv notera att det är ingen som bryr sig om ditt yrande!
Inlägg #19: Postat: 2009-12-21 21:59:00
Janne B
Jag känner ingen här som utsett sig till pastor. Däremot är jag invigd diakon på frikyrkovis utan lön men en tid tilldelad lämpliga uppdrag.Så länge jag var hyfsat frisk. Jan Brunnegård
Inlägg #20: Postat: 2009-12-21 22:02:00
Utforskaren
Den gamle GunnarL, dina ränder går aldrig ur, ursäkta att du har en sådan inställning även om den är falsk, på på grund av bättre vetande.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...