Prostitution bör ske under ordnade former

Den här tråden diskuterar artikeln Prostitution bör ske under ordnade former.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2009-12-18 00:19:00
Sunny fri
Nettan:kul att du hittade en av mina gamla artiklar.Jag har nog skrivt ett 100 tal under de senaste 25 åren.
Inlägg #22: Postat: 2009-12-18 02:27:00
Nettan999
Sunny fri! Jo, jag brukar spara på artiklar om sådant jag engagerar mig i och vad är viktigare än att alla kvinnor ska ha samma möjligheter utefter sina egna värderingar. Hittar Du Dina gamla artiklar så är det väl högaktuellt att publicera dem igen.
Vad ger oss rätt att klanka ner på en annan person bara för att vi inte själva är intresserad av att leva så. Ingen tvingar väl ut de som inte vill.
Varför klagar vi inte på städerskor, de om några har väl ett ”skitgöra” som ingen annan vill ta sig an. All heder åt denna yrkesgrupp. De kanske inte har valt att vilja städa men har inte något annat val. Tycker det är bra att problemet belyses. /Netta
Inlägg #23: Postat: 2009-12-18 09:59:00
Goding
Sunny: Jag tror inte man behöver nån "erfarenhet" inom hor-området för att bilda sig en uppfattning. Det räcker med lite allmän människokännedom. Min uppfattning är att prostitution inte hör hemma i ett civiliserat samhälle, lika lite som krig, och barnarbete bara för att nämna några. Jag känner inga horor men jag känner många kvinnor och ALLA jag pratat med om sånt här skulle aldrig för sitt liv utsätta sig för detta. Att en hora inte kan va riktigt frisk är deras ord, inte mina. Det är kränkande och och väldigt olustigt att se hor-kultur-tyckar-eliten sitta här och klappa varandra på axeln och tala om hur bra den andre är och dessutom ha mage att inte ge utrymme för åsikter utifrån. Sen undrar jag.. vad 17 har målare och kirurger med saken att göra? Det handlar inte om vad den enskilde horan tycker eller upplever, det handlar om en grupp och alla grupper när de utsätts för tryck utifrån, kommer att försvara sig och sina ideal med alla medel oavsett konsekvenser eller huruvida de har "rätt eller fel".
Inlägg #24: Postat: 2009-12-18 14:50:00
Janne B
HÄR finns ingen hor-kultur-elit men ganska ofta förs här en rätt nyanserad debatt i denna fråga.För här finns folk med erfarenhet från många livets områden så åsiktermna varierar.
Inlägg #25: Postat: 2009-12-18 23:26:00
ingloz
#21/ Sunny, du har skrivit 156 bidrag på Sourze. Inte illa!! :
Inlägg #26: Postat: 2009-12-19 02:23:00
sunny fri
Go0ding. Horor är inte lätta att komma in på livet.De är så stigmatiserade o utsatta för myndigher,hallikar o mindre friska torskar.Så du behöver nog ta de 12 åren Petra Östergren har forksat innan hon skrev någonting.O ska du får något ur en så sluten grup att tala fritt ur hjärtat tar det månader o år.O har man inte en susning om vad de här kvinnorna o männen,det finns mansiga hororkänner o tänker kan man nog inte yttra sig i ämnet?
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...