Otrogna män ska hållas kort

Den här tråden diskuterar artikeln Otrogna män ska hållas kort.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-12-03 11:23:00
dissidenten
"Unga män vill vara trogna men är det inte,
gamla män vill vara otrogna men kan det inte."
Inlägg #2: Postat: 2009-12-03 12:16:00
Janne B
Kåsören Kar de Mumma skrev nog för 50 år sedan // Jag förstår inte att andra karlar orkar vara otrogna - jag orkar nätt o jämt att vara trogen/
Inlägg #3: Postat: 2009-12-03 14:12:00
avicenna
Den västerländska kulturen:män är demoner och kvinnor är änglar.
Inlägg #4: Postat: 2009-12-03 19:12:00
sunny fri
Janne o Dissidenten: *Kul* Själv kämpar jag oxå med att orka vara trogen har ju 2 gubbar men funderar på att rycka upp mig o skaffa en älskare efter helgerna.Det brukar vara effektivast när jag behöver gå ner i vikt o blir det en yngre så tar de det där med tillfällig lätt.
Inlägg #5: Postat: 2009-12-04 14:01:00
Janne B
Grundförutsättningen för att en man ska vara otrogen är ju att han har en villig medarbetare i äventyret - ofta en kvinna som är osolidarisk mot en annan kvinna. "" Snälla snälla snälla - gå inte till en annan qvinna".
Inlägg #6: Postat: 2009-12-04 20:32:00
peter_pan
"Så sunt!" sa tydligen Yvonne Ryding, fd fröken Sverige, om svenskans misshandel av Tiger Woods. En misshandel med golfklubba är ju givetvis direkt livsfarligt. Vad säger hon då om exvis steningen av personerja, de stenar även männen även om det inte får samma rubriker i svensk press som varit otrogna i Somalia? Vad skulle hon ha sagt om det hade varit svenskan som varit otrogen och Tiger Woods hade misshandlat henne med golfklubba? "Så sunt!"? Fö varför sätter man rubriken "Otrogna män ska hållas kort"? Ska inte otrogna kvinnor också hållas kort?
Inlägg #7: Postat: 2009-12-04 20:41:00
Jocke/sourzial
Helsjukt, men vad kan vänta sig i ett land där partnervåld a la 1984 av politiska fjäskskäl ständigt förvandlas till "jämställt" enögda "mäns våld mot kvinnor".
Inlägg #8: Postat: 2009-12-04 20:53:00
Utforskaren
Tänk att förr i tiden hette det kvinnan bakom allt och idag har det blivit kvinnan framför allt?
Inlägg #9: Postat: 2009-12-04 21:19:00
ingloz
#8/ Utforskaren ... Nu tyckte du att du var fyndig, va ?! - Det var du!! :
Inlägg #10: Postat: 2009-12-04 21:30:00
Utforskaren
inqlos jag väntar på den dagen då kvinnorna kommer ihåg oss män i bilden också. Jag tror trots allt att kvinnan skulle komma till korta om inte vi män stod bakom dem med vårt moraliska stöd.
Inlägg #11: Postat: 2009-12-04 21:30:00
Utforskaren
inqlos jag väntar på den dagen då kvinnorna kommer ihåg oss män i bilden också. Jag tror trots allt att kvinnan skulle komma till korta om inte vi män stod bakom dem med vårt moraliska stöd.
Inlägg #12: Postat: 2009-12-04 21:37:00
ingloz
#10/ Och, Utforskaren, jag tror att vi behöver varandra ...
Inlägg #13: Postat: 2009-12-05 14:04:00
ingloz
# 5/ Din citerade vädjan är verkligen befogad, Janne B! För gräset är INTE grönare hos grannen. Det blir bara att börja om samma energislukande procedur på nytt med att tvingas bevisa vilken perfekt satsning man är. Så tröttsamt! Caroline af Ugglas "Snälla snälla" slog igenom med kraft pga igenkännandet.
Inlägg #14: Postat: 2009-12-05 14:12:00
ingloz
#10 / Utforskaren, personligen är jag i stort behov av manligt stöd - jag får det också och är mån om att visa tacksamhet ... men moraliskt? - vet inte riktigt hur du menar där...
Inlägg #15: Postat: 2009-12-05 19:38:00
Utforskaren
Inqlos, mannen är det moraliska stöd som övertygar kvinnan att våga visa att hon är just kvinna. Den kategori som vågar visa sig som kvinna högaktar jag. Ej att förknippas med militanta feminister.
Inlägg #16: Postat: 2009-12-05 21:11:00
ingloz
# 14/ Aha!! Då tackar jag dej för din högaktning, Utforskaren, för det är nog det enda jag alltid varit tvärsäker på, det att jag är quinna ... och att kvinnor och män behöver varandra i lika hög grad för att vi alla ska komma till vår rätt, det har jag alltid hävdat ... Men för att vara ärlig så tycker jag faktiskt att det där MORALISKT fortfarande hänger i luften. Kvinna det var jag redan innan jag inlät mej med något manfolk - det var ju därför de började ränna efter mej, allt enligt min manlige make sedan 46 år, från förlovningen räknat :-
Inlägg #17: Postat: 2009-12-05 21:49:00
Utforskaren
ingloz, att du är kvinna behöver jag inte tvivla på, som faller mig i smakem, tack vare din pondus. Det är en stark moral som driver oss till vad vi vill vara och tyvärr så finns det tjejer som förblir tjejer livet egenom, det finns även killar som förblir på samma sätt givetvis. Det direkta moraliska stödet är att äkta hålften uppmuntrar tjejen utvecklas till kvinna. Min mor sa alltid uppför dig till det du är, "en man". och till min syster visa att du är kvinna och var stolt över det, det är det moraliska stöd jag syftar på. Att en rekordelig man kan verkligen skapa en riktig kvinna, du får ursäkta att den biologiska åldern ska stämma överens, så jag föredrar jag en vuxen kvinna framför en tjej i samma ålder, må vara att jag verkar gammalmodig men så tycker jag iaf.
Inlägg #18: Postat: 2009-12-05 22:31:00
ingloz
#17/ Du hade en klok mor du, Utforskaren! Det finns väl inget larvigare än när pedagoger föreslår dockor till pojkar och tennsoldater och fotbollar till flickor för att de inte ska fastna i invanda könsroller. Blaha, är vad det är. Pojkar i rosa - visst kan det vara sött, om de själva vill...
Inlägg #19: Postat: 2009-12-06 00:04:00
Sunny fri
ingloz. Att leva i öppna relationer har sina fördelar.Man behöver aldrig tjafsa om vad som är otrohet.
Inlägg #20: Postat: 2009-12-06 00:41:00
ingloz
#19/ Sunny, jag tror dej!! Men, har du talat om för dina båda kära att de snart får tävla med en ung älskare om din gunst : .... Nej, vi har visst haft tur både du och jag - det handlar väl bara om att inse att gräset inte är grönare någon annan stans antingen man har vigselbevis eller ej.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...