Inlägg #1: Postat: 2009-10-22 15:06:00
|
Sunny vaken |
Jag känner igen mig ifrån mina år som strippa! Jag var ju helt ung när jag började o det kunde komma män som var 90 för att titta på min stripp o sedan ha en pratsund.På den tiden brukade sköterskor på äldrevården boka färdtjänst till oss .En av dem hade farit runt tillsammans med Mäster August Palm o agiterat.De hade så mycket att ge:jag önskar i dag att jag då haft vett att låta en bandspelare gå medan vi pratade.Inte om det privata men t.ex när en stamkund berätttade om storstrejken 1909 o en annan som studerat till jurist i Tyskland från 1933 o framåt:han lyssnade på Hitler både vid massmöten o i mera slutna sällskap o såg tidigt varåt det barkade men när han besökte Sverige o försökte berätta skrattade de ut honom.Han tillhörde adeln o de flesta var nazister.Adolf hängde på väggen i vardagsrummen o hans envisa utspel stängde av hela hans familj ifrån deras sällskapsliv ända tills efter Stalingrad.Då började HitlerbildernA åka neR ifrån de fina salongerna.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-10-22 15:15:00
|
Sunny vaken |
När min fosterpappa dog i canser vid 86 var jag där en hel höst o över nyår:det fanns ingen annan.Han berättade mycket för mig om de gamla fotografierna jag grävde fram när han sov o om sin systerhon som skulle vara min svärmor om hon levt Vi hade ju ett halvt år på oss så jag kunde berätta mycket för den käre om hans mors barndom o ungdom han inte kände till.O för mina barn som hon ju var farmor åt.Jag skrev en del o han lämnade över gamla tidningsartiklar o andra papper .
Vi bodde i Spanien då så jag var ensam här hemma men till jul hade ungarna skollov o då kom hela familjen o var med honom. till slutet.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-10-22 15:20:00
|
Sunny vaken |
En fördel med att vara strippa är ju att man är nästan naken.När man kramas blir det alltså mycket kontakt hud emot hud.De här äldre kunderna uppskattade nog den biten mera än själva showen? De flesta strippor gillar inte den biten så mycket som jag som verkligen uppskattade de där kramarna.Det var nog orsaken till att jag hade ovanliogt många stamkunder som var 80 ?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-10-22 22:00:00
|
Beth4020 |
Tack för din reflektion Sunny....och tack för att du delar med dig. Det är i möten vi växer tro jag. Om vi bara är mottagliga för det mötet kan ge. Hoppas du mår bättre. Kram
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-10-23 00:07:00
|
Sunny vaken |
Ja Beth:när jag tänker tillbaka på den tiden är det mötena jag minns.De som kunde ge så enormt mycket på grund av den spänvidd som väl bara finns inom sexbranchen? För inom vården hamnar de besuttna gamla ofta privat.På en porrklubb möter du adeln, riksdagsmän,höga ämbetsmän o kändisar o samtidigt snickare,målare,lärare, ambulansförare o renhållningsarbetare.Samt de utanför:kåkfararna efter muck eller under permis/rymning .Alkisarna o narkomanerna.Uteliggarna som bara kom inom före öppningsdax för en öl o lite värme.Många år blir många möten o stark vänskap i bland.Jag känner mig priviligerad som fick vara i det yrket så många år.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-10-23 14:38:00
|
Leif-Arne |
Som alltid en av Sourzes mest läsvärda skribenter. Historia i närtid, så många skeenden under en livstid. Min farfar som jag aldrig träffat fick på 30:talet medalj för berömlig nyodlargärning, på nett område ingen idag ens skulle drömma om att anlägga ett sådant. I stället står i stället i närheten fjällvärdens mest påkostade lyxhotel, Copperhill, namngett efter den kopparbrytning som skedde i gruvan intill under fullständigt eländiga förhållanden.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-10-23 15:01:00
|
Thomas L. Aabo |
Det finns enstaka i hemstjänsten som tar sig tid till en pratstund fortfarande.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-10-23 16:28:00
|
jannefrisinnad |
jag är sakta på väg att lösa mina datorproblem. Död å Trojanerna! Janne B
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-10-24 00:00:00
|
GunnarL/// |
Hej Birgitta. Jag kan bara instämma med Leif-Arne. Du är alltid läsvärd och skriver fina artiklar. Jag ser fram emot flera. Och visst har de gamla mycket att ge oss i form av erfarenheter och kunskap - många gånger är de sprungna ur en tid som även vi som är i övre medelåldern sluppit att uppleva. Samhället utvecklades oerhört snabbt efter andra världskriget. De som växte upp på 20- och 30-talen har helt andra referenser än vi som växte upp på 50- och 60-talen. Det var helt enkelt två skilda världar. Precis som det är i dag. 90-talets och 2000-talets barn ser väl vår uppväxt som mossig historia. Fast en del värden är ju tack och lov tidlösa sade GunnarL - gick in och kysste sin hustru och somnade.
|
|