Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag känner igen mig ifrån mina år som strippa! Jag var ju helt ung när jag började o det kunde komma män som var 90 för att titta på min stripp o sedan ha en pratsund.På den tiden brukade sköterskor på äldrevården boka färdtjänst till oss .En av dem hade farit runt tillsammans med Mäster August Palm o agiterat.De hade så mycket att ge:jag önskar i dag att jag då haft vett att låta en bandspelare gå medan vi pratade.Inte om det privata men t.ex när en stamkund berätttade om storstrejken 1909 o en annan som studerat till jurist i Tyskland från 1933 o framåt:han lyssnade på Hitler både vid massmöten o i mera slutna sällskap o såg tidigt varåt det barkade men när han besökte Sverige o försökte berätta skrattade de ut honom.Han tillhörde adeln o de flesta var nazister.Adolf hängde på väggen i vardagsrummen o hans envisa utspel stängde av hela hans familj ifrån deras sällskapsliv ända tills efter Stalingrad.Då började HitlerbildernA åka neR ifrån de fina salongerna.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?