Inlägg #1: Postat: 2009-10-20 13:59:00
|
pekanus |
Jag vet inte. Men som jag såg på svtplay Blekinge Lokaltv, så sade han inte allt sånt om muslimer utan bara att det finns 10 terrormisstänkta inom sverige.. Det verkar som någon Journalist inte fattat att De ska skriva Objektivt alltså Vara Neutrala och inte ta egen ställning för eller emot politiker eller andra kändisar..
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-10-20 15:11:00
|
JannesBlogg?? |
PEKANUS Det var en debattartikel skriven av Åkesson själv - inte ett referat av en journalist. HELT UTMÄRKT att Åkesson klev fram ur garderoben nu och talade ut. Det tvingar alla andra partier att ta klarare ställning...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-10-20 15:26:00
|
JannesBlogg?? |
FRÅGAN är om Åkesson går till anfall mot vår flykting och invandringspolitik, dvs mot politikerna och vi som valt dem. ELLER om han anfaller den synnerligen utsatta gruppen flyktingar var av de flesta är muslimer i någon mening? // Läs Åkessons artikel noga och berätta om ditt intryck!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-10-20 17:08:00
|
johnnyreb77 |
Det där med att gnälla på invandringens problem - och sen
ändå "gå och rösta på samma parti som man alltid gjort förut"
är väl något som många i Sverige gjort ganska länge nu.
Den förhärskande "bruksandan" som mentalt hindrat många att
byta parti - och en företeelse som dom nuvarande riksdagspartierna levt på har rått i Sverige länge nu
- framför allt i mellan-Sverige - bruks-andans hemort.
- vi får väl se om detta ändras i valet 2010
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-10-20 17:51:00
|
Leif-Arne |
#2 Jo detta tvingar fram en polarisering vilket är bra. Att Åkessons text är full med faktafel bekymmrar nog inte Åkesson, den är inte skriven för en målgrupp som bryr sig om vad som är sant eller inte, den ger mera ett uttryck för det hat dessa hatmänniskor känner. Då det står fullt klart för envar vad SD står för kommer många att allt tydligare ta avstånd från dem.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-10-20 18:07:00
|
Lasse i Gatan |
Kom igen nu Jocke du behövs för att röra om i grytan på Sourze annars dyker väl Unto upp snart med någon artikel om sin mossiga kommunistideologi. Vart tog Utforskaren vägen också han kan liva upp debatten mellan varven, annars blir det för mesigt här på Sourze.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-10-20 18:25:00
|
peter_ |
Jag sprejar med lite Radar här. Det hjälper nog inte iofs.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-10-20 18:28:00
|
Leif-Arne |
#7 Jag tror mera på WC anka.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-10-20 18:33:00
|
peter_ |
#8. Ja, kanske en kombination. Dynga drar till sig flugor som sedan kliver omkring i maten, far omkring överallt och irriterar. .
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-10-20 19:20:00
|
JannesBlogg?? |
Välkommen åter Leif Arne. Du märker nog att redaktörn gett vissa personer semester....
|
|
Inlägg #11: Postat: 2009-10-20 19:34:00
|
Lasse i Gatan |
#7-8-9/ Är det någon som har skitit på sig?
|
|
Inlägg #12: Postat: 2009-10-20 20:03:00
|
KalPdahl |
Kanske äntligen dags för lite åsiktsfrihet i detta landet...
|
|
Inlägg #13: Postat: 2009-10-20 20:05:00
|
KalPdahl |
Förbjudet att kritisera makteliten forna Sovjetunionen!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2009-10-20 20:06:00
|
KalPdahl |
Vart har alla feminister tagit vägen? eller alla Svenska kvinnor vill ha slöja och stå hemma vid spisen i framtiden?
|
|
Inlägg #15: Postat: 2009-10-20 20:17:00
|
peter_ |
Hmm, Radar funkade inte.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2009-10-21 08:27:00
|
peter_ |
Jocke, kommentaren om Radar var bara en släng tillbaka till den där typen som byter signatur hela tiden. Hans kommentar innehöll ditt namn, så du kanske trodde att det hade något med dig att göra. Men det hade det inte. Fö, varför håller du på om "miljöfascism"? Jag har aldrig påstått att "miljöalarmisterna"/"miljökämparna" eller vad man ska kalla dem är fascister. Jag har nämnt fascism i samband med en artikel som hade ett luddigt syfte som verkade peka åt det hållet. Statsfeminism är givetvis dynga man vill slippa, främlingsfientlighet är givetvis dynga, manipulation av massorna genom att tiga om invandringens problem är också dynga man vill slippa. Men jga vill gärna se en diskussion om orättvisor baserade på kön, hudfärg, klass osv, om miljöproblem, om invandring osv.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2009-10-21 11:34:00
|
Pia K |
Bra artikel! Och enkel. Alla kan förstås vad som menas- och det är sant, att det förs en hel del prat bakom ryggen om invandrarproblemen, men få vågar ta ut diskussionerna i öppen dager. Då är det bätter som Amaru Rossi säger, att tala öppet. Det man kallar rasism är många gånger inte rasism, utan vanliga farhågor, som människor har inför det okända.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2009-10-21 13:11:00
|
arga gubben |
New York Twin Tower. Många Amerikaner har en mera påtaglig effekt Islamskt inflytande. Praktisk erfarenhet så att säga. Här gullar vi sött med samma grupper
|
|
Inlägg #19: Postat: 2009-10-21 13:12:00
|
Sailorman |
Utdrag ur Åkessons förklaring; När Aftonbladet sätter rubriken "Muslimerna är vårt största utländska hot" till min debattartikel, förvränger man helt artikelns budskap. Min debattartikel var på intet sätt ett angrepp på enskilda muslimer. Partiets pressavdelning tog under dagen kontakt med Aftonbladet för att utröna varför rubriksättningen, som alltså bestod av ett antytt citat av mig, blivit missvisande. Aftonbladets förklaring är att de anser sig kunna konstruera citat med den innebörd de själva läser in i sin tolkning av min artikel. Detta är naturligtvis horribelt. Sveriges största dagstidning förändrar min debattartikels syften och sätter sedan igång ett drev som utgår från deras påhittade citat. Problemet är inte att enskilda människor bekänner sig till en annan trosuppfattning än vad som varit rådande i Sverige. Problemet är att denna framväxt kommer att påverka det svenska samhällsklimatet i en riktning som jag inte vill se.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2009-10-21 13:15:00
|
Sailorman |
Forts. Jag ser ingen anledning till att vi inte ska kunna diskutera detta. Givetvis kan människor bli upprörda över min debattartikel, liksom jag själv kan bli upprörd över t ex många av de debattartiklar som vilseleder kring, och förnekar, massinvandringens negativa konsekvenser. Det är så det är att bedriva politisk debatt - folk upprörs och det får man respektera. Men rädslan för att människor ska bli upprörda får aldrig resultera i att tabubelägga eller för den delen kriminalisera debatten.
|
|