Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Utdrag ur Åkessons förklaring; När Aftonbladet sätter rubriken "Muslimerna är vårt största utländska hot" till min debattartikel, förvränger man helt artikelns budskap. Min debattartikel var på intet sätt ett angrepp på enskilda muslimer. Partiets pressavdelning tog under dagen kontakt med Aftonbladet för att utröna varför rubriksättningen, som alltså bestod av ett antytt citat av mig, blivit missvisande. Aftonbladets förklaring är att de anser sig kunna konstruera citat med den innebörd de själva läser in i sin tolkning av min artikel. Detta är naturligtvis horribelt. Sveriges största dagstidning förändrar min debattartikels syften och sätter sedan igång ett drev som utgår från deras påhittade citat. Problemet är inte att enskilda människor bekänner sig till en annan trosuppfattning än vad som varit rådande i Sverige. Problemet är att denna framväxt kommer att påverka det svenska samhällsklimatet i en riktning som jag inte vill se.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?