Så programmeras du via tv

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2009-10-15 00:32:00
Sunny
Alla människor måste väl vara "feminister" likväl "som man-ister" o att vi är ett däggdjurmän är djurär väl ett fakta? Men vi behöver kämpa för en bättre värld tillsammans där alla till slut kan förverkliga sina drömmar.Men så länge en million saknar mat är i-landsmänniskornas egodrömmar kanske inte prio ett på listan?Det gäller alla:kön ålder hudfärg är ju bra en bisak
Inlägg #2: Postat: 2009-10-15 00:40:00
Sunny
Jag var hos min psykiater nyligen:hon har följt mig o familjen i över 30 år o utan hennes insats hade jag inte suttit här i kväll.F.d Rättsläkare,klinikschef o proffessor i psykiatri: numera pensionerad.Kvinnohusen började på 70 talet o att få med någon med hennes meriter ville de gärna.Hon åkte dit med sin son,då 4 år,men fick beskedet att han räknades som man o inte kunde bli insläppt! Så det fanns idioter redan före FI.Min doktor som är djupt engagerad i kvinnors jämställdhet i samhället när hon blev psykiater var nästan alla män sade att i så fall får ni vara utan mig oxå o åkte hem
Inlägg #3: Postat: 2009-10-15 09:27:00
Jocke - halvloggad
1-2 OK då är jag väl "manist" då, eller "maskuliníst". Eftersom, det still skillnad från drösen feminister, inte finns några direkt. Ingen "jämställdhet" på det omrädet... Och här finns något som passar perfekt till ditt nr 2. Synen på män och pojkar i allmänhet, här psykiater i synnerhet. SVD idag, sid 1 rubrik. "Svårt för killar få psykhjälp. När Sixten, 24 sökte hjälp för sina psykiska problem möttes han bara av budskap riktade till tjejer. Sixten själv fick bara höra att hans skulle "rycka upp sig." Det har tagit 30 år att få fram sådant här, liksom t.ex. "kvinnors våld mot män". Sista meningen, det är EXAKT vad jag hävdat i flera år. Kvinnor får idag oftast all uppmärksamhet för sina problem. Mäns sopas nästan konsekvent under mattan. Men man kan inte lösa kvinnors problem uteslutande och varför görs oftast bara det? UTAN att samtidigt lösa mäns problem! Några invändningar? För detta är elementärt! Det här borde vara "jämställdhet", men hela det begreppet är förfuskat!
Inlägg #4: Postat: 2009-10-15 10:03:00
Utforskaren
Sunny skrev ordet likgiltig" som är i högsta grad gångbart i svensk politik när man blundar för normala företéelser i samhället som politiker anser numer vara legitimt i en mångkultur. Jag läste att Frankrike har stora problem med deras stigande kriminalitet som de uppriktigt anser att vara alla mångkulturers dilemma. En regeringsmedlem menade på att vi bör vara på vår vakt så att vi inte på grund av likgiltighet medverkar till ett anarkistiskt samhälle, slut på citat. Jag tror att jag skrivit tidigare någon rad om faran med ett anarkistiskt samhälle som är baserad på släpphänt politik som grundar sig på ren likgiltighet ifrån politiskt håll att inte vidta kraftåtgärder. Kan så vara att massmedia har ett finger med i spelet att inte vilja skriva hela sanningar om vår egen kriminalitet som inte sjunker som en del påstår, utan i själva verket stiger. Men hur som helst att vara likgiltig och förlita sig på att det ordnar sig alltid, sådana tankar kan stå oss dyrt med tiden.
Inlägg #5: Postat: 2009-10-15 10:03:00
Utforskaren
Sunny skrev ordet likgiltig" som är i högsta grad gångbart i svensk politik när man blundar för normala företéelser i samhället som politiker anser numer vara legitimt i en mångkultur. Jag läste att Frankrike har stora problem med deras stigande kriminalitet som de uppriktigt anser att vara alla mångkulturers dilemma. En regeringsmedlem menade på att vi bör vara på vår vakt så att vi inte på grund av likgiltighet medverkar till ett anarkistiskt samhälle, slut på citat. Jag tror att jag skrivit tidigare någon rad om faran med ett anarkistiskt samhälle som är baserad på släpphänt politik som grundar sig på ren likgiltighet ifrån politiskt håll att inte vidta kraftåtgärder. Kan så vara att massmedia har ett finger med i spelet att inte vilja skriva hela sanningar om vår egen kriminalitet som inte sjunker som en del påstår, utan i själva verket stiger. Men hur som helst att vara likgiltig och förlita sig på att det ordnar sig alltid, sådana tankar kan stå oss dyrt med tiden.
Inlägg #6: Postat: 2009-10-15 10:09:00
Utforskaren
Ber om ursäkt att min dator vill gärna kopiera allt jag skriver, som jag ser som ett gott omen.
Inlägg #7: Postat: 2009-10-15 10:19:00
Utforskaren
Unto citat,Här ska jag glädja Peter med ett citat, Uppdrag granskning. Ett bra program igen. Blev besviken när jag läste chattet efter programmet. 95 av svaren var islamofobiska. slut på citat. Frågan är om Unto tyr sig till islam för det är inte första gången han använder idiotordet, Islamfobi.
Inlägg #8: Postat: 2009-10-15 10:36:00
Unto på snabbesök
#7/ Visst var det 95 islamofobi. Sammanfattningen av chattet från min sida är att svenska skattepengar inte ska användas för att rädda svenskar som har invandrarbakgrund. Det innebär att mina skattepengar som jag har betalat i 50 år 50-årsjubileum i år i Sverige får inte användas om mina barn och barnbarn råkar illa ut? Utforskaren tycks gå på samma linje. Förresten islamofoberna sprider falska rykten. Hemresan för de s.k. ”terrorsvenskar” betalades av deras föräldrar, inte av islamofobernas skattepengar om dom nu huvudtaget betalar något. Dessutom är det tidningarna bl.a. högertidningen Svenska Dagbladet som spred falska nyheter om dessa muslimska svenskar som är helt oskyldiga till terrorbrått.
Inlägg #9: Postat: 2009-10-15 10:48:00
Utforskaren
Unto jag håller med dig om att rädslan för islams ideologi är befogad så egentligen gav du oss vatten på vår kvarn och tack för det. Jag blev glad att människor börjar förstå att vi inte ska sprida irrläror i landet vad ska mina barn och barnbarn inte kunna råka ut för. Om jag inte visste att du inte är kommunist, så vore det lätt att avfärda dig med orden typiskt kommunister att skydda ideologier med odemokratiska läror. Men jag säger så här, att du är emot religion och jag förmodar även den kristna tron. Det känns då malplacerat att försvara Islam, jag hittar inte någon logik i dina yttranden.
Inlägg #10: Postat: 2009-10-15 11:00:00
Unto på snabbesök
Lägg av Utforskaren. Citerar: ”Unto jag håller med dig om att rädslan för islams ideologi är befogad …” Något sådant skit har jag aldrig påstått. Va fan håller du på med…? Gång på gång förfalskar du andras kommentarer.
Inlägg #11: Postat: 2009-10-15 11:07:00
Utforskaren
Unto du påstår ju att 95 är rädda för IsIamsk Ideologi och genom att du markerat det, så kan folk gå på den linjen att vara rädda och inte på din linje att se islam som ofarligt med sin Sharialag. Så på sätt och vis har du gjort en god gärning för en gångs skull.
Inlägg #12: Postat: 2009-10-15 11:11:00
Utforskaren
Ska vi inte passa på och ta upp Palestinafrågan också som i ett enda avsèende ger dig rätt, men inte generellt sett.
Inlägg #13: Postat: 2009-10-15 11:11:00
Utforskaren
Ska vi inte passa på och ta upp Palestinafrågan också som i ett enda avsèende ger dig rätt, men inte generellt sett.
Inlägg #14: Postat: 2009-10-15 11:11:00
Utforskaren
Inlägg #15: Postat: 2009-10-15 11:37:00
patrik64
Hur kom mångkulturdebatten in i detta nu då? Lite tradigt när varenda diskussion skall handla om det eller Sep 11 konspirationsteorier...
Inlägg #16: Postat: 2009-10-15 11:47:00
Utforskaren
#15 mångkulturen speglas genom TV, konstigt eller hur.
Inlägg #17: Postat: 2009-10-15 11:56:00
JannesBlogg??
UTF 6 SÅ mängden inlägg beror på din dator. Fy på dig Datorn! Skärp dig!
Inlägg #18: Postat: 2009-10-15 12:04:00
JannesBlogg??
Du Unto 10 / Utforskaren fattar sällan innehållet i en text så hans kommentarer o citat blir därefter!
Inlägg #19: Postat: 2009-10-15 12:10:00
Utforskaren
Janne vilken dator jag har som lever sitt eget liv. Den är så känslig att när jag klickar en gång och håller ner musknappen någon tiondels sekund förlänge så kommer en hel hop av kopior fram i rutan. så när jag klickar på kommandot skicka får jag släppa musknappen blixtsnabbt för att undvika dessa kopior eller dubletter.
Inlägg #20: Postat: 2009-10-15 12:19:00
Utforskaren
#18 Tack detsamma Janne bra att du tog upp din egen fråga varför du ibland kan svara med konstiga kommentarer som inte har med det att göra som jag t.ex har skrivit om. En del kallar sådant här för typiskt politiskt att ge motfrågor för att undvika att svara korrekt på frågor och även deras besynnerliga tolkningar som svar. Men vi är kanske så politiskt fartblinda så att vi anser våra egna meningar som mest angelägna och struntar i att sätta oss in vad andra egentligen menar i sina inlägg.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...