Så programmeras du via tv

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2009-10-15 12:32:00
Janne B
Mina och andras konstiga kommentarer hänger samman med att du ofta är jättesvår att begripa - vad menar karln egentligen!
Inlägg #22: Postat: 2009-10-15 12:43:00
Utforskaren
Janne prova på att tänk först och skriv sedan och inte tvärtom skriver först och tänker sedan. Och sedan får du väl förkovra dig i samhällsfrågorna och hänga med lite bättre så ska det se att det klarnar för dig vad jag skriver om. Jag skrev en gång att jag vill tvinga folk att tänka självständigt som tyvärr inte alla klarar utav och främst dem som klipper och klistrar ihop sina skrivna artiklar av andras material. Den kategorin har svårt att förstå den skrivna meningen vad som syftas på i inlägg och kommentarer.
Inlägg #23: Postat: 2009-10-15 13:26:00
Jocke - halvloggad
7-18 Jag kan inte se att någon av er 4 här är varken särksilt medveten eller ärlig. Man kan inte förneka att det finns kulturella aspekter till kriminalitet. Men man bör se orsakerna, som knappast är etniska i sig, utan sociala och/eller dålig politik/integrering. Och att Unto gärna och rätt ofta angriper kristendomen, vilket inte undgått en förlåtande Janne, men inte kritiserar Islam visar ju på samma sak där, vilket inte förvånar. Och klart att mångkultur eller invandring ofta behandlas ytligt i TV. Iaf för en tidigare antropologstuderande med rätt stor erfarenhet från, och som oftast känt sig trygg i muslimska länder. Bedömningen blir; etnocentrism, skenantihelighet, undfallenhet och omedvetenhet. Tack!
Inlägg #24: Postat: 2009-10-15 13:28:00
Jocke - halvloggad
Hoppsan, kvadratkritik från mig! Finns det någon nödutgång här?
Inlägg #25: Postat: 2009-10-15 14:20:00
Janne B
Misstag glöms fortare än ärofulla insatser....
Inlägg #26: Postat: 2009-10-15 15:17:00
mystiker
Du har så rätt...det är precis vad som pågår....och ....varför har 8 av 10 program ljusblixtar och snabba klipp i sina program?
I Japan fick 600 barn föras till sjukhus efter att de fått epeleptiska anfall efter att ha sett en tecknad serie med ljusblixtar i.
Inlägg #27: Postat: 2009-10-16 15:36:00
Thomas L. Aabo
Untos "snabbbesök" är alldeles för långa.
Inlägg #28: Postat: 2009-10-18 16:11:00
Lena Olsson
Jag saknar riktiga nyheter, det som händer runt om oss just nu. Tex att i Spanien fâr man inga leveranser längre till hamnarna. I Holland stänger varuhusen för att det inte finns mat att sälja.Pâ nätterna rânas butikerna pâ den mat som finns, grönsaker finns inte mer och potatisen har frusit sönder i marken. Leveranserna har blivit för dyra sâ bâtarna ligger i hamnen.Varför kommer inte det ut i nyheterna????
Inlägg #29: Postat: 2009-10-18 16:37:00
JannesBlogg??
VEM kan bekräfta Lenas påståenden. Till mig har det i vart fall inte kommit ut! Men i Estland annonserar nu regeringen "I vinter kommer ni att få potatis". Det misslyckades vår regering med 1916-1918 och då blev det hungerkravaller i Stockholm Medan potatisen ruttnade i Värmland!
Inlägg #30: Postat: 2009-10-18 18:12:00
Lena Olsson
Kyrkorna öppnar för de som inte kan bo i sina bostäder mer.Pensionerna betalas inte ut mer. Kuponger delas ut sâ de ska kunna fâ lite mat, men mânga har ingen mat i Holland.Tidningarna har strypkoppel pâ sej och fâr inget skriva.Hur är situvationen i Sverige?
Inlägg #31: Postat: 2009-10-18 18:18:00
Jocke - halvloggad
30 Hur har du fått reda på det här då? Och att det inte skulle komma några leveranser till spanska hamnar?
Inlägg #32: Postat: 2009-10-18 18:23:00
Jocke - halvloggad
Jag tvilar på att vår kvällspress skulle hålla tyst om dessa sensationella uppgifter ifall de ens var en liten hönsfjäder att förvandla till en dylik höna!
Inlägg #33: Postat: 2009-10-18 18:33:00
Lena Olsson
Jag bor i Spanien med en Hollänsk man. I Spanska nyheterna ser jag situvationen här och sâ vet jag hur det är i holland genom kontakter.Massor med hemlösa här med i Spanien som köar för en skâl soppa.Arbetslösheten här är stor.I Holland klagar folk till tidningarna som inte skriver om situvationen.Mânga banker har klappat ihopp i Holland.Tex DSB banken.
Inlägg #34: Postat: 2009-10-18 18:37:00
Jocke - halvloggad
Var bor du i Spanien? Hur ser det ut i t.ex Mercadonas jättebutiker? Hur fort skulle det här ha gått?
Inlägg #35: Postat: 2009-10-18 18:51:00
Lena Olsson
Här är varannan affär i konkurs.I Holland betalar inte bankerna ut folks pengar som de har pâ sina konton och autogiron för hyror och elräkningar betalas inte.Det är i Holland som affärerna har stängt för att de inte finns mat.Drottningen i Holland sa att nu mâste folk hjälpa varandra.
Inlägg #36: Postat: 2009-10-18 18:52:00
JannesBlogg??
Jag har gång på gång sett i våra media att den spanska byggmarknanden klappat ihop helt. Hundratals påbörjade hus står utan att arbete förekommer. Omöjligt få bygglån. Men jag har inte hajat grundorsaken!
Inlägg #37: Postat: 2009-10-18 19:07:00
Utforskaren
Appropå dator och dess operativsystem. Jag har gått över till Linux Ubuntu som är ett snällare operativsystem än Windows att förstå sig på. Väntar på senaste modellen med en rad av nyheter Ubuntu 10.0 som lär slå det mesta av operativsystem. Vad tycks 25.000 gratisprogram att välja på. Behöver inte använda något antivirussystem och inte någon discdefrag o.s.v. Här är en sida som visar hur lätt det är att sköta datorn. Länk: packages.ubuntu.com
Inlägg #38: Postat: 2009-10-18 19:11:00
Jocke - halvloggad
Jag har hört, och delvis sett, att mellan 1,3-5 miljoner bostäder står tomma, mest turisthus, men även vanliga hyreshus, även äldre sådana. På många håll står byggkranar still vid byggskellett, det finns verítabla spökstäder, t.ex Almerimar, där polisen kör omkring och kollar läget. Orsaken anses vara att förre spanske reg.chef för att godkänna östeuropas inträde i EU, Rumänien m.fl. ville ha en stor satsning från EU, våra pengar, till att bygga ut tursisektorn, som redan var överhettad. Och nu med krisen...Men det som skrivs här, om spanska hamnar och banker som gått omkull i Holland...Har inte hört ett dyft och sådant går inte att dölja.
Inlägg #39: Postat: 2009-10-18 19:14:00
Jocke - halvloggad
Är rätt trött på Windows, markören hoppar t.ex. Kanske skall kolla. Med det här kan du nog göra även Unto glad!
Inlägg #40: Postat: 2009-10-18 20:21:00
Lena Olsson
DSB banken och fortis banken har kolapsat i Holland.Och det är flera veckor sedan!!!! Jag är förvânad själv att det inte har kommit ut.I Holland sa de inget pâ nyheterna fören det var försent för folk att fâ ut sina pengar.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...