Jag söp bort min mammas begravning

Den här tråden diskuterar artikeln Jag söp bort min mammas begravning.
Inlägg #1: Postat: 2009-10-14 15:43:00
Thomas L. Aabo
Modigt av dig att skriva. Stå på dig!
Inlägg #2: Postat: 2009-10-14 17:38:00
Annamaria32
Tack för att du skriver! Fler behöver lära sig om alkoholism och det behövs fler som du som kan berätta. Lycka till!
Inlägg #3: Postat: 2009-10-14 17:52:00
Tokwargen2
Alkolism är inget att önska vare sig själv eller andra. Men det ÄR ingen sjukdom, hur mycket man än skulle vilja kalla det det. Det är ett SYMPTOM på en mycket allvarligare sjukdom, men som vanligt är det lättare att behandla symptomen istället. Jag vet, för jag har samma sjukdom, men inte samma symptom, jag blev inte alkolist!!!
Inlägg #4: Postat: 2009-10-14 18:05:00
Utforskaren
Alkohol kan föryngra människor också, en alkoholist blir i genomsnitt 54 år om de började supa rejält i tonåren.
Inlägg #5: Postat: 2009-10-14 21:00:00
Sunny sömning
En modig artikel!!! jag vet vad du talar om: jag är oxå alkoholist.Men det är sällan jag dricker någonting nu.Det kan gå veckor o månader. Det är en myt att en alkolist inte kan dricka måttligt.Jag har aldrig problem med ett glas vin t.ex i pausen på teater.Då representerar det ett festligt tillfälle för mig. Hemma kan jag oxå ta ett glas vin om jag har gäster .Problemet är ju inte drycken i sig utan den enorma smärtan som den ska dämpa.Jag smakade inte alkohol som tonåring men jag led av svåra psykiska problem sedan uppväxten. Den tidens medecin var bristfällig.Mest dämpade den. Jag upptäckte att jag var alkolist vid 22 när min lilla dotter drunknade o grannen hällde i mig hembränt.Jag var nog inte nykter på ett helt år? Jag har haft tur:mina män har alltid stöttat mig under mina värsta perioder o min psykiater har följt mig i 30 år nu.Den nyare medecinerna,som felaktigt kallas lyckpiller,håller min konstanta panikångest stången bättre så numera blir det sällan.forts
Inlägg #6: Postat: 2009-10-14 21:05:00
Sunny sömning
forts Men det händer.När jag skötte min fosterpappa hans sista halvår i livet drack jag lite hela tiden.Jag kunde ju inte bli full.Det är så nu med.Sedan 7 år är Den Käre beroende av mig dygnet runt o jag måste vara nykter om jag ska kalla på ambulans.Men när familjen avbyter så händer det att jag trillar dit igen.Ett dödsfall i min omedelbara närhet,en fosterson som tog sitt liv efter samma kamp får mig i gugning.Men numera vet både jag o omgivningen att det går över inom ett dygn. Kram från mig
Inlägg #7: Postat: 2009-10-14 21:48:00
JannesBlogg??
Sunny Jag följer ord för ord vad du skriver och du har min empati. I dag står min e-post helt stilla och webmail funkar inte heller....
Laddar...