|
Inlägg #41: Postat: 2009-09-25 10:15:00
|
|
Unto - irriterad |
Jocke-halvloggad och Utforskaren. Min artikel handlar om kuppen i Honduras och era smaklösa kommentarer, som inte alls har något samband med artikeln, smutsar ner ner hela kommentatorsfältet. Var vänlig och lämna mig och min artikel i fred. Ni kan själva skriva artiklar där ni kan härja fritt med era tarvligheter.
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2009-09-25 10:20:00
|
|
Utforskaren |
Jocke jag vill bara poängtera att jag inte är guds bästa barn trots att jag vet var gränserna går,även jag kan bli orättvis om någon retar upp mig och säger förmycket som jag kan känna ånger för. Nu har jag inte de rader framför mig där jag kallade dig lögnare jocke, men det måste handlat om något som du antydde mot mig som person annars hade jag aldrig gjort en sådan yttring mot dig. Det finns en chans att jag också missförstod vart du ville komma och uppfattade det som en gemen anklagelse mot mig som person. Att nu Janne fick en liten tänkt påminnelse om att han gör lite fel att hålla med i fel saker och sammanhang som väcker vissa tankar om honom, men för den skull är han inte någon sämre människa än någon annan här.
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2009-09-25 10:21:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Var är jag "smaklös"? Det finns ingen annanstans att bemöta dina haranger än här. Tyvärr Unto. Men vi kan förstås flytta över till Gudruns sida där du startade! Hon blir nog glad! Om du har något att tillägga eller en ursäkt att komma med.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2009-09-25 10:22:00
|
|
Utforskaren |
Unto varför tigger du om att få ovänner?
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2009-09-25 10:42:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Jag kan också känna sympati för Zelaya och hur han har förändrat sin politik till de fattigas förmån. Och även de flesta länder inkl USA verkar ju stödja honom ännu. Men det som Unto inte tog med i sin artikel var följande: SR"Zelaya önskade att fortsätta som president ytterligare en fyraårsperiod och därför försökte han genomdriva en folkomröstning om en grundlagsändring. Planerna stötte på kraftigt motstånd från riksåklagaren, Högsta domstolen, militären och många parlamentsledamöter. I parlamentet förbereddes en omröstning om att inkompetensförklara presidenten, vilken även stöddes av flera av Zelayas partikamrater." En knepig fråga. Hoppas folket vinner ändå!
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2009-09-25 15:48:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Unto, för några år sedan så replikerade du allt jag gjorde/skrev med "från Pias land över bron". Du ska inte ksta sten i ditt lilla glashus.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2009-09-25 15:52:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Eller är du ute efter positiv särbehandling? Och på vilka grunder?
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2009-09-25 19:21:00
|
|
Sunny Ologgad |
36 Jag har nog ganska enkla värderingar? Typ "gör emot andra det du skulle vilja att de gjorde emot dig." Svårare är det väl inte? Gunnar o jag har varit i luven på varandra iblnad:människan älskar ju inte ens hundar!!! Men annars kramar jag hellre än grälar. Jag hyllar tesen att man ska förlåta men klarar inte alltid att leva upp till det.Det tog mig nog över 20 års "kontaktträning" att förlåta pappa pedofil o när jag gjorde det fick jag skäll av min dotter som menade att man inte ska förlåta vad som helst.Jag kan aldrig förlåta min mamma men önskar jag sluppe hata henne:det är bara jag som mår illa av det
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2009-09-25 19:25:00
|
|
Sunny Ologgad |
Jag delar inte in människor i goda o dåliga för vi har båda delarna inom oss själva.Vi kan falla ner i elakhet,avund o hat o vi kan höja oss o fötlåta oförätter samt försöka förstå när andra faller igenom.O vi måste tänka oss för noga : Vi vet så lite om hur andra människan vi möter har det inom sig o vad som format dem.
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2009-09-25 20:27:00
|
|
Jocke - halvloggad |
49 Jag tycker det är en bra inställning Sunny. särskilt sista meningen, där finns nog ofta svaret. Jag har alltid tänkt så också. Däremot så ger jag gärna igen, för att få det ur mig, och för att pedagogiskt visa: att det måste finnas gränser. Klart att jag tycker mig ha rätt, för det mesta, men är förstås själv mer provokativ än pedagogisk ändå. När jag ser på mina, och många andras, värderingar från 60-talet så tycker jag de hittills varit rätt väg faktiskt. Nu läste jag idag: "Världens kärnvapenstater bör skrota sina dödsbringande arsenaler fastslog FN:s säkerhetsråd enhälligt..." Trodde som vapenvägrare aldrig att jag skulle få uppleva detta, om än bara i teorin.
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2009-09-25 20:38:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Alltid och alltid, vill ej förhäva mig men man vill ju inte tro att det finns ren ondska i människor. Inte ens i Hitler. I tortyr, kanske? Det är svårare att förstå än krig. Ändå tycker jag det var en rätt rak beskrivning av Utforskaren i nr 36. Men strunt samma, människan är som art en psykopatisk varelse. Antagligen av viss nödvändighet tidigare. Men i längden fungerar det inte om vi vill överleva som art.
|
| |