|
Inlägg #21: Postat: 2009-09-24 20:56:00
|
|
Unto S - tacksam |
#20/ Tack "Jocke-halvloggad" att du lämnar mig i fred och respekterar mina önskemål.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2009-09-24 21:01:00
|
|
Jocke - halvloggad |
21 Ge mig en ordentlig ursäkt så skall jag fundera på det. Men jag älskar att avslöja charlataner! Du får faktisk skylla dig själv. Du hoppade på fel person! Och med fel budskap!
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2009-09-24 21:19:00
|
|
/GunnarL/ |
Hej på dej JanneB! GunnarL vilar inte utan arbetar just nu väldigt mycket i sitt jobb. Och nej, GunnarL kommer inte tillbaka till Sourze. Åtminstone inte så länge som forumet domineras av människor som han anser vara näst intill psykopater! GunnarL är ekonom - inte mentalvårdare.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2009-09-24 22:14:00
|
|
JannesBlogg? |
Nå roligt att du tittade in i vår lite röriga kajuta på denna gungande skuta!
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2009-09-24 22:19:00
|
|
Utforskaren |
Hoppas att inte någon blir sjösjuk.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2009-09-24 22:21:00
|
|
JannesBlogg? |
16 Så värst anonym är jag inte // ungefär 8,590 vid sökning efter Jan Brunnegård// Sjung och le ;-
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2009-09-24 22:33:00
|
|
Utforskaren |
Signaturen N.P. är det ca 200.000 som har, så man blir anonym av den anledningen.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2009-09-24 23:04:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Ja här ovan har vi den andra typen som inte respekterat andras anonymitet i kommentarerna. Men som själv vill vara anonym med "motiveringen" att han har "ett så ovanligt namn." Och att det finns så många psykopater även utanför sourze så...Men det är ju klart, om man slentrianmässigt kallar folk för sådant eller för idioter, som GunnarL gjort, och dessutom kläcker ur sig rena dumheter direkt från ryggmärgen. Då kan det vara skönt att vara anonym. Jag tror att de flesta här på sourze själva har upptäckt detta. Möjligen med undantag av Janne som helst ser det han vill. Att kalla folk som vill värna om sin integritet för psykopater, det gör bara fascister med en ohämmad dubbelmoral.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2009-09-24 23:12:00
|
|
JannesBlogg? |
Go natt på dig Jocke
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2009-09-24 23:28:00
|
|
Utforskaren |
Jocke du är frispråkig som jag uppskattar och håller givetvis med dig om det olämpliga att kalla någon för något som de inte har belägg för. min erfarenhet den korta tid jag skrivit här men läst på Sourze till och från i 5-6 år och kände mig mig reserverad att gå in och skriva,främst för att jag inte hade lust med att vara registrerad. Men till slut kunde jag inte hålla mig längre kände lusten att kunna resonera med förnuftigt folk, okej till en viss gräns alla syndar vi ibland. Att jag vill kallas Utforskaren beror på att det är kopplat till ett tidgare arbete att vara kontrollant, var när hur vill jag inte uppge enär jag har tystnadsplikt, trots att jag slutat med den hanteringen sedan fyra år tillbaka i tiden.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2009-09-24 23:48:00
|
|
Jocke - halvloggad |
"Människor som han näst intill anser vara psykopater". Hm, talar om sig själv i tredje person...som en treåring. Jag tycker i alla fall att det blivit mycket friskare här inne på senare tid. Nytt folk med olika åsikter som man kan dryfta skarpt med men utan tillmälen.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2009-09-25 00:09:00
|
|
Utforskaren |
Jocke det är faktiskt kul med nya friska signaturer,personligen struntar jag i vad folk kallar sig för, vi lär inte få reda på vem de är hur mycket rätta namn de än skriver under. Har aldrig förklarat mitt syfte att skriva på Sourze, jag säger så här, att jag är mer intresserad av människan bakom orden och på det sättet så trivs jag med att försöka utröna varför vi är lika men ändå så olika att tolka de skrivna orden.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2009-09-25 00:17:00
|
|
Unto S |
Varför kan inte Jocke-halvloggad och Utforskaren skriva egna artiklar där dom kan härja fritt med sina tarvligheter. Varför måste dom skräpa ner just min artikel med sina kommentarer. Jag vill helst slippa er. Tack!
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2009-09-25 00:26:00
|
|
Utforskaren |
Unto du kanske inte har det trevligaste ryktet på Sourze men du är ändå värd att lyssna på, om det inte är förmycket begärt.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2009-09-25 08:49:00
|
|
Jocke - halvloggad |
33 Då tar vi det igen Unto. Det är DU som borde ha lämnat folk i fred med dina "tarvligheter". Det är därför du fick en tillsägelse av sourze enl 11, inte första gången heller!
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2009-09-25 09:21:00
|
|
Utforskaren |
Efter gårdagens inlägg så har man hunnit tänka en del hur vi klassindelar varandra och inte bara här, även ute i det öppna samhället. Visst är det puttinuttit av Sunny och ge GunnarL en symbolisk kram och tidigare har han yttrat en tarvlighet om en medmänniska? Vad har du Sunny för värderingar egentligen? Det här var ett typexempel på klassindelning. Och vad sysslar Sourze självskrivna hallelujamänniska med? jo, kvalificerat rövslickeri som vanligt. Klasstänkande igen. Att vi sorterar in människor som bra och dåliga är typiskt för alla människor. Frågan är ju den vem har rätten att styra Sourze och ta sig rätten att dömma ut folk för att åsikterna är inte i paritet med individens inskränkthet elakt uttryckt och snällt han/hon förstår inte bättre som man kanske kan förlåta.
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2009-09-25 09:49:00
|
|
Utforskaren |
Jag minns hur Jocke bet ifrån sig en gång mot mig och ansåg att han kan svara för sig själv. Visst reagerade jag och undrade över, är det fel av mig att stötta något som jag håller med om? Tiden har gått och märker att han har stått för sina ord, att han vill svara för sig själv utan inblandning, detta måste han få beröm för, som visar att han är fullt kapabel att stå på egna ben och föra sin egen talan och på så sätt är han ett gott föredöme för alla som skriver här, alltså en renhårig människa med gott omdöme att inte söka stöd och medhåll som vissa här ständigt söker ja t.o.m. vädjar om. Leif-Arne i sin bekännelse att vara självgod är ett gott tecken som jag respekterar hur dumt det än låter,han som kanske inte varit särskilt snäll mot mig, men han visade på en glimt av civilkurage som jag även uppskattar och söker hos alla medmänniskor.
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2009-09-25 09:49:00
|
|
Utforskaren |
Jag minns hur Jocke bet ifrån sig en gång mot mig och ansåg att han kan svara för sig själv. Visst reagerade jag och undrade över, är det fel av mig att stötta något som jag håller med om? Tiden har gått och märker att han har stått för sina ord, att han vill svara för sig själv utan inblandning, detta måste han få beröm för, som visar att han är fullt kapabel att stå på egna ben och föra sin egen talan och på så sätt är han ett gott föredöme för alla som skriver här, alltså en renhårig människa med gott omdöme att inte söka stöd och medhåll som vissa här ständigt söker ja t.o.m. vädjar om. Leif-Arne i sin bekännelse att vara självgod är ett gott tecken som jag respekterar hur dumt det än låter,han som kanske inte varit särskilt snäll mot mig, men han visade på en glimt av civilkurage som jag även uppskattar och söker hos alla medmänniskor.
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2009-09-25 09:59:00
|
|
Jocke - halvloggad |
38 Du påstod ju att jag var en lögnare för ett tag sedan! Jag kan också vara högst irriterad på folk som Leif-Arne, Lars Nilsson och CMO, vilkas värderingar och logik jag inte delar. Men med några undantag så beter de ju sig hyfsat anständigt Enskilda undantag har funnits och måste kanske accepteras. Men ständiga påhopp måste bemötas i min verklighet iaf!
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2009-09-25 10:07:00
|
|
Utforskaren |
Det där om Leif-Arne och hans påstådda självgodhet hade jag kunnat utnyttjat till min fördel, men jag avstod och ansåg att det förklarar hans läggning som person och då får var och en dra sin egen slutsats, alltså jag ville inte strö salt i hans och egna sår.
|
| |