Sveriges sista krig

Den här tråden diskuterar artikeln Sveriges sista krig.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2009-09-24 10:02:00
Janne B
18 CITAT / Vi har i vårt eget samhälle styrd demokrat som har föga med tio guds budord att göra, snarare djävulens tio budord. // DU har en rent skrämmande syn på vår svenska nordiska demokrati.Förmodligen en av de mest lyckade på Jorden. Dina inlägg passar bäst hos yttersta Högern!
Inlägg #22: Postat: 2009-09-24 10:05:00
Jocke - halvloggad
17 Hej Peter, jag tror inte längre att det är samma personer. Men är inte hundra på det. Här en helt annan sak, har du sett det här? Första gången från riksdagsledamot!?
Länk: newsmill.se
Inlägg #23: Postat: 2009-09-24 10:10:00
peter_
#22. Hej Jocke, nej det är möjligt. Jag följer inte med så noga vad som skrivs här utan kollar då och då, så jag kanske inte hänger med i svängarna.
Inlägg #24: Postat: 2009-09-24 10:12:00
Jocke - halvloggad
Vägrar gå in i katolska kyrkor...varför det? "I skolen icke döma..." Nåja, själv har jag besökt all möjliga trossamfund, Bahai, Sceintology som nog inte är kyrka egentligen bott några dar på buddistempel ett par gånger mycket angenämt och billigt, besökt moskeer och St Peterskyrkan. Och små gulliga landsortskyrkor gillar jag, missar sällan en chans om jag kommer förbi. Därmot har jag aldrig varit i riksdagen. Hur många har det egentligen?
Inlägg #25: Postat: 2009-09-24 10:12:00
Janne B
17 Peter Tack för att du försöker vara min andes stämma i världen, då jag ev varit lite oklar!Men vem kan vara tillräckligt tydlig inför ArHo!
Inlägg #26: Postat: 2009-09-24 10:13:00
Jocke - halvloggad
Scientology heter det, jobbade för dem ett par veckor, sedan fick jag nog!
Inlägg #27: Postat: 2009-09-24 10:19:00
peter_
#22. Tack för den länken Jocke. Det är precis vad jag själv tycker. Det var riktigt upplyftande att en politiker i ett av regeringspartierna så fullständigt klart sätter ned foten.
Inlägg #28: Postat: 2009-09-24 10:24:00
Utforskaren
Bra att en vettig människa som du har dykt upp Jocke. En del här simmar i det blå och vet inte vem de tilltalar, vilket du vet Jocke som dömer åsikter i första hand och inte person, så länge inte någon angriper din personlighet. Att en del här är så tömda på sitt innehåll så att de har bara dumma kommentarer kvar att leverera utan tanke och mening som bottnar i deras litenhet som individer, bevisar tesen om att vara robotar.
Inlägg #29: Postat: 2009-09-24 10:25:00
peter_
En annan sak Jocke. Om du inte har läst Monica Antonssons bok "Mia-sanningen om gömda" så måste du göra det" ! Den finns nu som pocket. Monica Antonsson fick kontakt med sanningen om en riktigt rutten härva och klarade den moraliska prövningen. Hon backade inte ur pga feghet eller någon form av korrumption. Hon gjorde vad anständigheten kräver, vilket inte så många har mäktat med i denna härva har det visat sig. Att uppföljningen av detta inom media har varit så svag och det hela närmast tystats ned av våra största tidningar är tragiskt. Prövningen för våra redaktioner inom de stora medierna har resulterat i en fördjupad vänskaps-och feghetskorrumption. Läs boken!
Inlägg #30: Postat: 2009-09-24 10:39:00
peter_
#28. Nejdu ArHo, jag dömer inte åsikten efter person. Oavsett vem som tycker att det ska finnas endast en religion, så vidhåller jag att det binte är en demokratiskt sinnad åsikt. Jag anser också att det är typiskt för personer med den inställningen att inte kunna förstå vari denna konflikt ligger. Om jag kallar dig ArHo eller annat förändrar inte mitt inlägg.
Inlägg #31: Postat: 2009-09-24 10:41:00
Utforskaren
Janne du skrämmer mig verkligen, hur grumlig din värld är eller om du är rent ut sagt är både blind och döv och ser inte längre skillnaden, att vi har haft ett demokratiskt land som har upphört att fungera och det är vad jag menar med, att vi åtminstone kunde följa de tio guds budord för att eventuellt återvinna demokratin. Du som jag vet, att det kanske sker i din värld i den slutna gruppen, men i min värld, den jag lever i har tio guds budord tappat sitt värde och ersatts med en demokratur. Har du blivit så isolerad att du inte längre orkar hänga med i utvecklingen?
Inlägg #32: Postat: 2009-09-24 12:15:00
Janne B
Janne du skrämmer mig verkligen,OH FÖRLÅT DÅ hur grumlig din värld är eller om du är rent ut sagt är både blind och döv LITE SYNSVAG OCH MKT DÖV och ser inte längre skillnaden, att vi har haft ett demokratiskt land som har upphört att fungera DET HAR JAG INTE UPPTÄCKT och det är vad jag menar med, att vi åtminstone kunde följa de tio guds budord för att eventuellt återvinna demokratin. BUDORDEN ÄR TEOKRATI INTE DEMOKRATI _HAR DU BLIVIT GRUMLIG Du som jag vet, att det kanske sker i din värld i den slutna gruppen,ENPERSONSHUSHÅLL men i min värld, den jag lever i har tio guds budord tappat sitt värde och ersatts med en demokratur.DÄR KOM DET IGEN Har du blivit så isolerad att du inte längre orkar hänga med i utvecklingen? JAG SITTER HÄR ISOLERAD MED CA 50 MAIL OM DAGEN SAMT LÄSER MINST TIO TIDNINGAR TIDSKRIFTER. SLÄKTEN LÅTER MIG ALDRIG VARA I FRED OCH VÅRDCENTRALEN ÄR EFTERHÄNGSEN. JANNE B
Inlägg #33: Postat: 2009-09-24 15:37:00
Sunny Ologgad
32 Janne: Är vårdcentralen ute efter dig med :Här droppar det ständigt in nya kallelser. För att inte tala om Globen Heart som skrämmer upp oss: Jag kan gilla några av de 10 buden men absolut inte det fjärde.Att man föder ett barn gör ingen automatiskt till en bra människa som man ska hedra.Pappa pedofil får inte min o syskonens heder o absolut inte min mamma.Heder måste man förtjäna.
Inlägg #34: Postat: 2009-09-24 15:39:00
Sunny Ologgad
32 O vet du var Maja,4 ,talde om för mig i veckan: du hör o ser sämre än jag för jag har nyare ögon o öron! O det har flickan så rätt i.
Inlägg #35: Postat: 2011-12-29 01:18:00
Leif Erlingsson
"Sveriges sista krig" för 200 år sedan skrev du år 2009 om, Sunny.  I dag skulle artikeln ha fått handla om ett krig samma år.  Ja, det är anmält till åklagare, över 500 pers. har nu skrivit under anmälan, men det vette fåglarna vad de gör med det... Länk: highcrimes.org .
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...