|
Inlägg #41: Postat: 2009-09-23 12:48:00
|
|
Jocke - halvloggad |
38 Visst är det så, mern inte hela sanningen. För den "tvångströjepolitiken" efterapas nu av samtliga riksdagspartier. Från V till M. Läs t.ex. vad Per Schlingman M.s partisekreterare anser här i artiklar på sourze!
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2009-09-23 15:23:00
|
|
Patrik64 |
Självklart är alla partier i Sverige sosse light eller sosse extra fett i VPKs och MPs fall, men det är ändå vissa gradskillnader i helvetet.
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2009-09-23 17:36:00
|
|
Jocke - halvloggad |
42 Så vad förordar du för politik? Skulle var intressant att få veta ditt alternativ till svensk politik, i stället för att höra "gnället"! :-
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2009-09-23 19:26:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Du har nog rätt här Gudrun. När inte ens Jane Fonda "på rätt sida" kunde hjälpa er i förra valet så...Och om Benny Andersson skulle ställa upp och ackompanjera er kampanjvisa "Gubbe Snubbe". Då kan man nog förmoda att detta skulle skämma ut både er och honom för all framtid. Men när du nu ändå är här? Kollade Fi:s hemsida. Totalt renons på allt vad miljötänkande heter. Där ligger även SD bättre till faktiskt!
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2009-09-23 20:16:00
|
|
Utforskaren |
#39 Mine Precisera exakt vad du menar, ditt inlägg är tvetydigt att tolka "Försvara skapandet av den 3:e människan ,,,, vill mannen fortsätta att vara Dum" ????????
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2009-09-23 23:08:00
|
|
Patrik64 |
43 Jag förordar långt mindre inflytande från politikerhåll. De BEHÖVER inte ha sina fingrar med i allt hela tiden. De gör mer skada än nytta -särskillt nu, efter så många decennier då medborgarna har fått för sig att politikerna skall lösa alla problem. I princip alla "initiativ" är rop på hjälp till politikerna att "göra något". Det enda de bör göra i princip är att se till att statens funktioner utförst till ett bra pris och på ett bra sätt. Ett tecken på detta problem är att folk tror att "staten och vi är samma sak". Staten är en funktion! Ett slags tjänsteföretag för att driva vissa av landets gemensamma funktioner.
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2009-09-23 23:31:00
|
|
Jocke - halvloggad |
46 Vi lever inte på 1800-talet, när man kunde få en torva till försörjning genom politiskt beslut då också här eller i Amerika. Vi lever desssutom i en "global by", där vi alla är mer eller mindre beroende av varandra, en sårbsr värld i en komplicerad tid som tickar fram snabbt. Därför behövs dessvärre valda politiker på skilda nivåer. Men vi behöver kontrollera dem bättre och där är internet en god väg kan man hoppas. Polikerna är idag våra tjänare, inte våra herrar som tidigare, borde inte vara. Och man är också rätt överens om idag, att makten ligger mer hos media - och hos företagen. För min del har jag ingen lust att vara slav under någon av dessa tre. Företagen kollas av politikerna som kollas av media som vi köper eller konkurrerar med genom internet. Det är min förhoppning.
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2009-09-23 23:57:00
|
|
Patrik64 |
Motiveringen varför politker behövs haltar en del. Visst behövs de i viss mån, men problemet är förväntningarna på vad de kan bidraga med. Folks apati grundas i att politikerna föreväntas fixa allt. Det är minst 70 års inlärning som ligger bakom detta. Media spär ju på genom att alltid fokusera på vad politikerna skall besluta om härnäst. Hög skattMycket som skall beslutas av politikerSvaga medborgare utan initiativkraft.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2009-09-24 00:05:00
|
|
Utforskaren |
/Jocke inte sådum förklaring,synd bara att belackare inte vill hålla med och det är de rika och besuttna,i deras ögon är vårt land perfekt att plundra. Motståndet som borde vara den breda massan, har lagt sin energi på fel företèelser i samhället, som att säga usch och fy om dem som vill försvara det lilla vi har kvar av våra rättigheter. Friheter köper man sig, vad har vi för sjukt samhälle vi lever i?
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2009-09-24 09:47:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Jomen det är ju vad jag säger också - vi måste kontrollera politikerna. Ställa mycket bättre krav. Men någon måstte också utföra ordern, vår order - nämligen politikerna. Och anarki kan vi inte ha idag, tyvärr, vi är för många och beroende. Vi kan inte heller sitta på samma plats och ha samma makt och trycka på sammaa knappar. Inte än iaf. Men ksnske demokratin når så långt så att vi i en oviss framtid varje dag, eller varje helg kanske, kan göra våra val frivilligt på dstorn? Sedan tycker jag det är helt fel att folk som varit i riksdagen per automatik skall bli generaldfirektör och allt vad det är. Yrkespolitken måste begränsas.
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2009-09-24 09:52:00
|
|
Jocke - halvloggad |
50 var ämnat till 48 men envar kan läsa och begrunda efter eget val. Om man nu man läsa detta slarviga. Var hittar jag stavningskontrollen? Har windows XP. Ingen beskrivning kom med datorn. Och varför kan vi inte ha en datorsida på sourze? Det är väl lika viktigt som en sexspalt? :-
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2009-09-24 10:38:00
|
|
Patrik64 |
50, 51 Stavningskontroll är väl inbyggt i programmet man kör browsern Firefox, Internet Explorer, eller dylikt i detta fall. Det enklaste sättet att styra mer själva är att ge bort mindre åt politikerna att styra. Gräddfilsmodellen för politiker är ju helt fel, som du är inne på. Riksdagsledamöterna verkar sitta som gjutna på sina platser. Det borde vara rotation, och de borde återgå till vanliga jobb efter några år. Dessutom är de minst tre gånger för många.
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2009-09-24 11:58:00
|
|
lindathepoet |
Piraten säger: ANNA ANKA GÅ DIN PLANKA!
Jag säger: Oavsett kön, alla i proletariatet förenen eder i kampen för en rättvis könspolitik!
Jag är inte mer värd en en man men en man är inte heller mer värd än jag!
Respektera olikheter men respektera också likheter.
Anna Anka får gärna sprida sitta allvetande som hon är så stolt över men det skulle vara trevligt att se henne i en studio med Gudrun.
Det skulle vara kul!
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2009-09-24 13:21:00
|
|
Patrik64 |
"könspolitik"? Hualige
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2009-09-24 13:39:00
|
|
Jocke - halvloggad |
53 De skulle kanske bli överens? Anka är ju egentligen förtryckt! Och som sagt Anna Anka och Hönan Gudrun är bara två sidor av samma vulgärfeminina fenomen: Det är alltså samma jakt på gubbar här som där! Antingen feministisk klappjakt på män som politiskt lönsamma skuldobjekt. Eller en feminin lönsam jakt på rika män som försörjningsobjekt! Och glöm inte Jane Fonda. Så antagligen skulle Gudrun och Anna ha fallit i varandras armar på slutet, med konstaterandet att alla män tillhör det otäcka könet! Till skillnad från det täcka...
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2009-09-25 10:26:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Ok Unto, här är jag. Att du ansluter dig till feminismen har jag ju förstått. Men att du kan blir så upprörd, och samtidigt bara vågar kritisera mig anonymt och med missbrukande av mina namn, det blir ju ganska obegripligt! Vad är det som var så hemskt med min rätt avslöjande dikt interna bråk mm om Fi? Jämfört med deras könsfascistiska "Gubbe snubbe"? Gillar du att som kön bli förlöjligad av feminister eller?
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2009-09-25 11:38:00
|
|
Bitel E A B |
Gudrum Schyman ska nu tala om Anna Anka i tv4
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2009-09-25 11:54:00
|
|
Jocke - halvloggad |
57 Jaha tack. Ja det räcker ju att lyssna en minut så åtminstone anar man hur skenhelig debatten är. Fyra kvinnor och den fortfarande i ämnet obligatoriska stoppklossen Schyman som pratar om kvinnor. Är det "jämställdhet" - Är det ens "patriarkat"? Men jag skall ärligt medge att jag har "fördomar" om den här frågan; Jag har hör och sett den bli ideologiskt missbrukad och sakmässigt misshandlad, i 30 år. Så jag lyssnar ogärna färdigt, av mentalhygieniska skäl, f.n.
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2009-09-25 12:03:00
|
|
Jocke - halvloggad |
Däremot så har jag läst, och såg och hörde i går på TV, hur Göran Hägglund visat lite civilkurage i frågan om genus osv. I går med hårt motstånd från en annan stoppkloss i Schymanklass, Jan Myrdal, samt ännu en talibanfeminist, Claes Borgström. Men framför allt, kolla länken nedan! En kvinnlig riksdagsledamot för FP, som tillsammans med Pär Ström framför det enda vettiga: "Jämställdhet även för män"! Ett krav som vissa "manliga feminister" verkar vara livrädda för, av någon anledning... Länk: newsmill.se
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2009-09-25 12:15:00
|
|
Utforskaren |
Jocke jag nöjer mig med att undra över hur en manlig person kan bli feminist med tanke på hur den värsta sortens feminister degraderar mannen.
|
| |