|
Inlägg #41: Postat: 2009-09-14 21:31:00
|
|
JannesBlogg? |
33 Jocke.Denna kristna katolska kvinna fick en mycket hög utmärkelse av den indiska hinduiska regeringen. Det var på sin tid en stor sensation!
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2009-09-14 22:44:00
|
|
Pia K |
Du förstår kanske lite av Moder Theresas gärningar Janne? Tror att det är en läggningssak, hur man uppfattar personer. En del ser fel i allt, utan att uppfatta personens magi eller karisma. Man kan bedöma en person efter bara några ord, det beror på hur man iaktar personen och vad man letar eftertycker jagVi letar alla efter olika saker.
Det här äldre svenska gardet på sourze, verka ju många kunniga i både historia och politik, så jag har bara min livserfarenhet att komma med och min iaktagelseförmåga, som jag övat upp genom livet.
Att Mandela hade en falsk fru har jag hört, men jag gillar Nelson Mandela i alla fall. Han slogs för det han tror på och för sitt folk.
Jag tro också att Obama är en guldklimp för USA, om inget händer som visar motsatsen.
Förresten, såg ni Moder Theresas begravning på TV? Hade hon varit noone, så hade hon nog inte hyllats så, det är min gissning. Men som sagt, sticka ut, ska man inte göra alla gånger.
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2009-09-14 22:46:00
|
|
Pia K |
Nelson Mandela har också mycket snygga skjortor från ett franskt modehus.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2009-09-14 23:02:00
|
|
Sunny Ologgad |
Jag tänkte mest på alla Mandelas kvinnohistorier,Pia.Men han hade ju många år att ta igen.Och han är en mycket attraktiv man trots sin ålder.När jag hänger upp mig på Teresa så är det framför allt hennes rent hatiska inläggfromma för de rättrogna om hur dåliga andra kyrkor/religioner är jämfört med katolikerna som jag stört mig på.Jag är inte precis någon beundrare av påven:
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2009-09-14 23:07:00
|
|
Sunny Ologgad |
Jag såg o hörde vår egen religiöse dåre pastor Green på tv 8 nyss o man undrar varifrån de här människorna hämtar allt sitt hat??? Kan man födas helt utan den gen som behövs för att känna ett enda uns kärlek eller empai? Den frågan har jag ofta funderat över i samband med brutala våldsdåd men detta är ju ändå värre: denne Green nöjer sig inte med sitt eget hat utan vill sprida det o skyller på Gud?
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2009-09-14 23:16:00
|
|
Utforskaren |
De människor som hatar pastor Green, undrar över vad de har för gener?
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2009-09-14 23:17:00
|
|
Leif-Arne |
Egentligen så borde nog den rätt murkne Greenen fundera över andra budet; "Du skall inte missbruka Herrens, din Guds, namn, ty Herren kommer inte att lämna den ostraffad som missbrukar hans namn." Om han kallar sitt hat för Guds vilja, ligger han egentligen rätt pyrt till. - Elda på vid svavelgrytan smådjävlar, vi får fint besök!
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2009-09-14 23:18:00
|
|
Pia K |
Jag stängde faktiskt av, för jag tyckte det var så dj-la pinsamt! Att Aschberg håller på med sånt? Vad är syftet?
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2009-09-14 23:20:00
|
|
Utforskaren |
Våra fem sinnen spelar oss spratt som inte någon kan svära sig fri ifrån. Människan är nästan densamma som hon var när hon såg dagens ljus för första gången för ex antal miljoner år sedan.
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2009-09-15 00:38:00
|
|
JannesBlogg? |
LA 47/ När man hör o ser märkliga pingstprediianter så ska man veta att de nästan helt saknar utbildning t o m i teologi.De har tillfälliga jobb i ytterst små pingstförsamlingar. PINGST har inget fungerande Rikssamfund som kan avsätta stollar. Så Green och Co representerar bara sig själva som privatpersoner. De representetar absolut inte frikyrkligheten! Undrar om stollen Målle Lindberg är i gång fortfarande?
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2009-09-15 08:20:00
|
|
Utforskaren |
#50 Janne stolle storys......
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2009-09-15 08:48:00
|
|
Utforskaren |
Osökt kommer man att tänka på all form av religion, vilka stollar det har funnits och lär fortsätta att finnas i alla samfund. Att religionens härskare genom tiderna har skrivit sin story kan man läsa om i bibeln som har sin poäng snällt sagt att fängsla folks hjärnor i politiskt syfte, mer förr i tiden än i nutid. Religion är en evig maktkamp att vinna själar och oftast för ekonomisk vinning skull. En hederlig troende individ formar sitt liv privat med sin tro och stiftar en relation med sin gud. De troende tycks i sin osäkerhet ständigt söka stöd av likasinnade för att inte tappa sin tro, kan det bero på att den gemensamme troende i församlingen är samtidigt en tvivlare? Var och en kan ju snabbt förstå denna dilemma de troende har att brottas med, om det finns en gud eller inte, sätter sina spår att inte kunna lägga fram konkreta bevis för guds existens, utan endast hänvisa till sk guds vittnen som står omtalade i bibeln.
|
| |