Inlägg #61: Postat: 2009-09-21 14:48:00
|
Marius |
Men din insiktsfullhet, arga broder verkar rymma föga sanning. Jag drog inte min slutsats efter vad jag är van utan efter den tes jag för i artikeln där jag menar att okunskap föder bara onödiga konflikter och motsättningar. Du säger till exempel att det är fult att vara svensk, för vilka? Hur kan jag bara inläggen före välja att anse mig som svensk och invandrare om det nu är så fult. Implicit eller kanske rent ut sagt så säger du också att majoriteten av svenskarna skulle inte tro det tycker att sverige blivit en "dekadent tummelplats" på grund av invandrare vilken statistik, eller information vilar du på där? och vidare att minoriteten av svenskar som du väljer att kalla invandrare skulle se sig som mer förnäm en infödda svenskar...ja, vad ska jag säga om det, återigen, vad får dig att dra de slutsatserna? och slutligen om man är svensk enligt dig blir man automatiskt betraktad som främlingsfientlig, av vilka? Jag vet inte hur många invandrarvänner du har, arga broder...
|
|
Inlägg #62: Postat: 2009-09-21 14:56:00
|
Marius |
...men många av dina insikter saknar grund. Kan jag säga som levt och lever som både svensk och invandrare i detta land...sedan vet jag inte riktig vad du söker när du säger att du vill bli informerad av saker och ting i dess riktighet...men här är en artikel som berör medias presentation av invandrare som eventuellt kan vara intressant och som publicerades idag Länk: aftonbladet.seär den bla tar upp saker som att invandrare bidrar mer till välfärden än den tar i form av bidrag, att lika många invandrare som infödda arbetar, och hur sverige sverige skulle klara välfärden utan invandrare med tanke på att 22 procent av barnen som föds i sverige föds av en kvinna som invandrat hit. Jag vet inte vad du söker efter, men upprepar det igen okunskap skapar bara onödiga motsättningar..
|
|
Inlägg #63: Postat: 2009-09-21 16:32:00
|
arga broder |
/Marius snälla nån du påstår saker som inte jag har skrivit. Sverige har blivit en dekadent tummelplats" skrev jag och du påstår att jag skrev beroende på invandrarna, nej vet du vad någon rim och reson får du komma med. Du är inte rätt person att ge några förklaringar vad svenskar kan tycka, när du som jag är invandrare.
|
|
Inlägg #64: Postat: 2009-09-21 18:00:00
|
Marius |
Att döma av dina inlägg är det lätt att tro att det är det du menar, undrar vad andra skulle dra för slutsatser, om du menade ngt annat får du gärna förtydliga; varför har sverige, ansedd av majoriteten svenskar som du menar, blivit en dekadent tummelplats, om det nu inte är på grund av invandringen som ajg tolkade att du menade? Intressant också att du tycker att du kan uttala dig om vad svenskar tycker vad både majoriteten och minoriteten känner men att jag inta kan uttala mig om detsamma. Vad är skillnaden mellan oss, är du mer svensk än jag? Tillhör jag den absoluta minoriteten medan du tillhör en minoritet som vet bättre, eller vad? Eller är det bara ren dubbelmoral det handlar om? Tolkar jag dig fel nu igen?
|
|
Inlägg #65: Postat: 2009-09-21 18:35:00
|
arga broder |
/Marius enkelt att förklara, är man halvsvensk mer än halvfinne så kanske man blir bemött på ett trevligare sätt än vad kanske du blir som gör att jag inte har några problem med svenskar. Att jag skrev de ursprungliga inlägget får väl ses som inte välkommet, åtminstone inte av dig. Ingen annan vill visa sitt intresse för det här, så då är det bara tiga och samtycka.
|
|
Inlägg #66: Postat: 2009-09-21 19:09:00
|
Marius |
Oj, vad många fördomar du har. Vad säger att jag inte blir bra bemött? Eller sämre bemött av svenskar än vad du blir? Jag tror att du får rannsaka dina fördomar själv. Jag känner att jag har fått uttrycka det jag behövt. Jag behöver inte vara den som välkomnar dig till den nya globaliserade världen där det mångkulturella samhället är en modern verklighet, du får inse det själv och vara bitter och arg bäst du vill.
|
|