Okunskapen får inte segra

Den här tråden diskuterar artikeln Okunskapen får inte segra.
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #21: Postat: 2009-09-11 22:54:00
Utforskaren
/Marius man behöver inte fortsätta med massinvandrigen som alliansen gör, detta främjar inte arbetslösheten för att få bukt på den. Bara ett förslag som säkert de flesta skriver under på.
Inlägg #22: Postat: 2009-09-11 23:55:00
JanneOloggad
På vilket sätt främjar alliansen "massinvandring". Hur bär de sig åt för att få hit så många som möjligt?Delar de ut flygbiljetter i Afrika?
Inlägg #23: Postat: 2009-09-12 10:17:00
Utforskaren
#22 Janne vad är det här för något? På vilket sätt främjar alliansen "massinvandring". Hur bär de sig åt för att få hit så många som möjligt? Delar de ut flygbiljetter i Afrika? Vem frågar du och i så fall har du trott att du citerat någons påstående, inte något inlägg kan jag hitta där någon har påstått att alliansen främjar invandringen. Janne så här håller du på ganska ofta med malplacerade kommentarer, som vittnar om att antingen kan du inte läsa innantill eller förstår du inte vad du läst för något och så kommer det en fråga från dig som man vägrar att besvara, oftast under bältet, försöker du härma Kattfan? i så fall ska du lägga ned, hans klipskhet kommer du inte i närheten utav. Jag förstår att den förvirrade Unto försöker muntra upp dig just för dina kommentarer som är vilseledande.
Inlägg #24: Postat: 2009-09-12 12:21:00
Jocke - halvloggad
8,8 procent arbetslösa i år - DN.se 8,8 procent arbetslösa i år. Publicerat 2009-08-21 15:48 ... som Sverige inte upplevt sedan 90-talskrisen och väntas 2011 att uppgå till 11,6 procent. ...
Inlägg #25: Postat: 2009-09-12 12:28:00
Jocke - halvloggad
Det här var en sökning på google som gav bl.a. DN, gick ej in där. Man söker på "11 arbetslösa 2011". Så det har nog missats något, men det är inte jag skom har räknat dom vill jag tillägga. Häromdagen meddelades det att 3500 måste gå från vården. Så vad prioriteras? Sociala, medicinska och andra vårdbehov? Ja så här kna man hålla på, utan att vara särskilt vänster. Polisen får mer och skatterna sänks "så blir det fler jobb och fok jobbar mer". Till en viss gräns kanske ja. Och alla nya bovar som polisen skal plocka in då? Fängelserna är redan överfulla. Åsså 30 miljarder till Förbifart Stockholm. JUST NU. Men som flera professorer inom transportforskning dömt ut. Håll ögonen öppna mina herrar!
Inlägg #26: Postat: 2009-09-17 22:16:00
arga gubben
"Hör jag ordet utanförskap en gång till så spyr jag" sade en person till mig och jag är böjd att hålla med. Om man inte kan hitta på någon förklaring kan man dra till med det ordet. Vad finns mer? "Ingenting att göra" gnällde en yngling. Bespara mig, vi har alla "haft ingenting att göra", varit arbetslösa, m.m. Inte brände vi bilar.

Däremot föraktar man det nya landet man kommit till, dess religion, eller brist på religion, den flata attityden från värdlandet som tillåter vad som helst. Man föraktar oss därför att vi är mesar som inte törs säga ifrån, på ett sätt som skulle ske i det land som en del bråsatakar kommer ifrån.
Inlägg #27: Postat: 2009-09-18 08:09:00
Owe Johansson
#26/arga gubben/ Klockren analys håller fullständigt med.
Inlägg #28: Postat: 2009-09-18 08:14:00
Utforskaren
Owe johansson jag håller med om detta, men du skall inte tro att just många fler lär göra detsamma att tänka till och hålla med om vad arga gubben har skrivit.
Inlägg #29: Postat: 2009-09-18 08:29:00
Jocke - halvlogggad
"vi är mesar som inte törs säga ifrån." Kanske det. Och det är väl inte första gången som det visar sig, typiskt svenskt även i andra fall? Men det är mest politikerna som har varit dåliga, ibland även fjäskiga, inte heller första gången som inte velat ställa vissa krav, och ge info faktiskt. Nu har det ju varit uppplopp även i andra länder, som i Frankrike för ett par år sedan. Och där "säger man väl ifrån" mer? Dock, sociala faktorer kan aldrig utelutas, kalla det utanförskap kan ju vara delvis frivilligt också eller något annat!
Inlägg #30: Postat: 2009-09-18 08:55:00
Utforskaren
Jocke varken du eller jag vill bli kallade rasister som är lätt att bli kallad om man ifrågasätter invandrares leverne.
Inlägg #31: Postat: 2009-09-18 09:08:00
Utforskaren
Blev avbruten och är tillbaka Jocke. Man har dragit gränsen för snävt helt klart när det gäller vår yttrandefrihet och detta utnyttjas framförallt av industrin med diskrimineringsärenden ca 2 miljarder årligen i omsättning. Likaväl som invandrare använder mindre lämpande uttryck om oss, så borde vi ha samma rättigheter. Det bästa vore att var och en fick stå till svars för sina påhopp oavsett nationalitet.
Inlägg #32: Postat: 2009-09-18 09:14:00
Jocke - halvlogggad
Jag delar inte generellt upp folk som invandrare eller infödda. Varken när det gäller plus eller minus. Man får ta folk för vad de är. Men jag är heller inte så naiv så att jag inte fattar att vissa mindre grupper av invandrare, särskilt kanske ungdomar, har eller är problem för andra och sig själva. Att även svenska ungdomar har det jobbigt, eller gör det jobbigt för sig själva är väl knappast okänt? Men var är hönan och var är ägget, i båda fallen? Fast i Sverige skyller man väl numera mest på tuppen?
Inlägg #33: Postat: 2009-09-18 09:14:00
peter_
#30. Jadu ArHo, om du ägnar dig åt att ifrågasätta "invandrares" leverne så är du troligtvis en rasist i den numera utvidgade meningen.
Inlägg #34: Postat: 2009-09-18 09:18:00
Utforskaren
Har du sökt för din åkomma Peter, om inte så bör du nog göra det omgående.
Inlägg #35: Postat: 2009-09-18 09:19:00
Jocke - halvlogggad
"Likaväl som invandrare använder mindre lämpande uttryck om oss, så borde vi ha samma rättigheter." Det är ju faktiskt inte så länge sedan som du klagade just på att svenskar apar efter invandrare! Skall vi nu ta efter mindre lämpade egenskaper ändå? Bättre är väl om vi lär oss av varandras bätte egenskaper? Som respekten för äldre hos rätt många invandrargrupper?
Inlägg #36: Postat: 2009-09-18 09:22:00
Utforskaren
Missförstå mig rätt Jocke, jag menar att folkets fri och rättigheter skall alla vara ägare utav och inte endast av vissa utvalda grupper.
Inlägg #37: Postat: 2009-09-18 09:31:00
Utforskaren
Jag tror inte att en befolkning kan bli jesusgestalter som avhåller sig från förolämpningar, jag tror att det ligger i människans natur att välja och rata för det är vad allt handlar om, kalla det gärna för tycke och smak också.
Inlägg #38: Postat: 2009-09-18 09:31:00
Utforskaren
Jag tror inte att en befolkning kan bli jesusgestalter som avhåller sig från förolämpningar, jag tror att det ligger i människans natur att välja och rata för det är vad allt handlar om, kalla det gärna för tycke och smak också.
Inlägg #39: Postat: 2009-09-18 09:43:00
Utforskaren
VAR DET BÄTTRE FÖRR? den fråga kommer upp med jämna mellanrum. Här en bit svensk kulturhistoria; 1. Drycker förtärdes i glas.
2. Mat åts med bestick.
3. Fötterna hölls på golvet på T-bana.
4. Tack och varsågod var vanliga i umgänget människor emellan.
5. I ett slagsmål sparkade man aldrig en liggande.
6. Knivar användes inte i uppgörelser.
7. Gruppvåldtäkter fanns inte.
8. Personrån var sällsynta.
9. Ordning rådde i skolorna.
10.Etnisk segregation fanns inte.
11. Bilar brändes inte.
12. Org. brottslighet fanns inte.
13. Äldre personer respekterades, bemöttes aldrig med "gubb- resp kärringdjävel".
14. Folk vägrade inte ta jobb vid arbetslöshet.
Inlägg #40: Postat: 2009-09-18 10:00:00
Jocke - halvlogggad
Jag blev rätt illa behandlad av invandrare igår, två stycken! Kvinnor till på köpet, och sen satt jag fast dessutom!
I en timme och 40 minuter, i tandläkarstolen. Det var en persisk tandläkare och en polsk sköterska. Ett j-a borrande för att få fast en krona nästa gång. Men när de märkte att jag reagerade så la en av dem handen på min axel en stund. De var jättegulliga. Jag undrar lite om två svenskor skulle gett lika mycket sympati..I dessa tider, i Sverige?
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Laddar...