Gud du har förstås undrat

Den här tråden diskuterar artikeln Gud du har förstås undrat.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-09-04 12:47:00
Sunny oinloggad
Den här är bara så söt om jag får utrycka mig lite vanvördigt. Mig har Gud tappat kollen på för väldgt länge sedan.
Inlägg #2: Postat: 2009-09-04 13:51:00
Janne Bologgad
Ja jag hoppas att den är lite söt och mycket personlig. Hoppas att raderna bevisar att tron handlar om känslor inte logik eller vetenskap.Guds existens är ingen vetenskap. Däremot kan man vetenskapsligt studera folks uppfattningar, tro, livsinställningar osv.Arkelogi i Jerusalem är högsta vetenskap tyvärr ofta utförd av allt för troende....vad skrev jag nu tro...
Inlägg #3: Postat: 2009-09-05 23:52:00
Sunny oinloggad
Du skrev ett typiskt Jannecitat.Jag använder dem ibland.
Inlägg #4: Postat: 2009-09-09 19:10:00
Unto S
Hej Janne B. Jag kollar varje dag Sourze och jag har upptäckt att när det gäller kommentarer så söker jag alltid till Janne B. Det finns alltid något intressant med dina vinklingar. Leif-Arne var bra ett tag men nu har även han flippat ut. Och vår allas ArHo säger aldrig någonting. Synd att GunnarL har slutat. Sourze får massor artiklar men de flesta är typiska blogg-artiklar, dom är publicerade tidigare i någon annan site. Oftast är de mesiga artiklar som ingen vill kommentera. Sourze-redaktionen satsar hårt men om det är rätt väg vet jag inte. Som tur så har vi några bra skribenter kvar som du Janne B, Sunny, Birgitta Stiefler, Lars Nilsson och i vissa fall även Leif-Arne, det finns någon till men de skriver sällan.
Inlägg #5: Postat: 2009-09-09 20:23:00
Utforskaren
Unto S är det inte du som det brukar osa svavel om och i så fall så undrar nog Gud vad som hänt med dig.
Inlägg #6: Postat: 2009-09-09 20:48:00
Jocke - halvloggad
Nu börjar läget bli desperat även i Untos medvetande - dags att utmönstra den gamla vanliga eliten. Frågan är om den är en tillgång eller en bromskloss för ett piggare OCH sakligare sourze Vad jag vet så publicerade den ömkansvärde aldrig något. Provokativa hälsningar från humanisten Jocke till en något tam Unto.
Inlägg #7: Postat: 2009-09-09 21:08:00
Jocke - halvloggad
Jag vill inte vara taskig mot de uppräknade här, men när det år efter år bara sitter en liten klick på 6-8 personer och samtalar intimt med varandra, så kanske detta inte känns så lockande för tillfälliga besökare att stanna så länge, vilket vi sett. När jag kom in för ca tre år sedan så var klicken dessutom mycket större och mer varierande. Och kokurrensen hårdnar på nätet.
Inlägg #8: Postat: 2009-09-09 21:25:00
JanneOloggad
Unto S 4// Inga klockor ljuder ljuvligare än positiv kritik från en person som kan tänka själv.Du och jag är nog väldigt självständiga personer men med olika utgångspunkter. Jag är kristen på mitt sätt - inte på någon annans sätt. Jag vinklar men inte hårt. Jag försöker vara lite vis o pedagogisk. Det händer att jag lyckas. Allt gott till dig Unto.
Inlägg #9: Postat: 2009-09-09 22:09:00
JanneOloggad
Jocke Hur går det till att utmönstra den gamla eliten? Ett tips!Skriv bättre och intrssantare själv!
Inlägg #10: Postat: 2009-09-09 22:17:00
Utforskaren
janne spela inte oförstående!
Inlägg #11: Postat: 2009-09-10 11:13:00
Jocke - halvloggad
9 Jag har skrivit en del här som även du vekrar ha uppskattat. Och jag tycker inte att jag var speciellt taskig när jag påpekade detta om den lilla "eliten". En liten grupp är det ju definitivt, på gott och ont. Det hänger på gruppen själv! Om den vill vara en tillgång eller motsatsen. Men visst kan det vara svårt, människan är en social varelse. Å andra sidan, detta är cyberrymden, den fria!
Inlägg #12: Postat: 2009-09-10 11:35:00
Utforskaren
Jocke, om man förutsättninglöst, som en bekant läste inlägg och kommentarer utan att veta vad det är för människor som skriver här. Gissa vad han tyckte? jo, var finns poängen med detta, här är det någon som har skrivit citat; Ja jag hoppas att den är lite söt och mycket personlig. Hoppas att raderna bevisar att tron handlar om känslor inte logik eller vetenskap.Guds existens är ingen vetenskap. Däremot kan man vetenskapsligt studera folks uppfattningar, tro, livsinställningar osv.Arkelogi i Jerusalem är högsta vetenskap tyvärr ofta utförd av allt för troende....vad skrev jag nu tro... Ing "" Vad fan är det för en dåre! var hans omdöme. Efter att han läst vidare och några artiklar så säger han, försöker varenda jävel övertrumfa varandra i dumheter, efter att läst LA senaste artikel, säger han spontant, vad är det för en egenkär knäppskalle fy, fan och du läser sån här smörja och skriver kommentarer han gapskrattade och slutklämmen kom med orden, finns det normala människor?
Inlägg #13: Postat: 2009-09-10 11:44:00
Utforskaren
Ja,ja han kanske har rätt finns det normala människor och vem har facit över vad som är normalt? Det är ju väl ändå så, att man kan inte tala om normala människor, eftersom det bedöms personligt efter tycke och smak och vem kan vara domare och ge en korrekt bedömning över människan den och den, inte någon på denna jord!
Inlägg #14: Postat: 2009-09-10 13:02:00
Utforskaren
Unto din artikel du nu sitter och plitar på bör handla om hur mänskligheten styrs in i alla nya politiska falska historiebeskrivningar, som kan bero på det finns intet nytt att komma med. Endast från det förgångna kan vi ljuga ihop någon sann story eller hävda en efterkonstruerad sanningshalt, likt det som LA sysslar med om Nazism och annan liknande dynga som inte har något större värde efter 65 års ältande. Fram med Stalins biografi och stryk bort det som inte önskas ur bokens text, som en typisk journalist gör som vill försvara den vedertagna sanningen, som vi skall uppfatta som den enda sanningen.
Inlägg #15: Postat: 2009-09-10 13:21:00
JanneOloggad
Jocke 11/ Det finns alltid något att uppskatta hos varje människa och vad hon skriver o talar. Jag har lätt för att ge beröm. Men jag har oerhört svårt att förstå vad du menar med eliten - du använder ju det ordet som ett skällsord. Med elit brukar man ju annars mena extra duktiga osv.
Inlägg #16: Postat: 2009-09-10 13:33:00
JanneOloggad
Jocke Det ska bli givande att se vad du har för kommentarer till UTF 12.
Inlägg #17: Postat: 2009-09-10 13:55:00
Utforskaren
Janne rättelse det kanske var dumt av mig att citera vad någon annan tycker och tänker om oss på Sourze, säkert som amèn i kyrkan pratas det skit om oss alla och jag själv kan knappast vara ett undantag. Har nog tänkt på det vad bekantingen tyckte om ditt inlägg som var ett brottstycke taget ur ett större sammanhang som självklart blev snedvridet bedömt. Beträffande "elit" det är rätt som du säger Janne att det är något hedrande, men knappast om man själv hävdar att man tillhör den, kan så vara med andra ordalag, insmyget mellan raderna, just det där opponerar vi oss emot. Vem har påstått att ni är odugliga? om intet så ska man ligga lågt med vissa anstötliga kommentarer från ert håll. LA anser sig vara förträffligheten själv som inte minst min bekant kritiserade, förmodligen för dess skrivna självgodhet. Visst LA är en duktig och begåvad person men även han slänger ur sig felaktiga påståenden, alltså ingen går fri för kritik så är det bara och det får vi leva med, även herrn själv.
Inlägg #18: Postat: 2009-09-10 14:13:00
Jocke - halvloggad
16 Tja Janne, jag har flera gånger plockat fram här till dig vad t.ex. din "absent friend" har fört fram, ett antal gånger, som oprovocerade personangrepp mot mig. Men du har aldrig någonsin svarat på detta! Så varför skall jag då bedöma Utforskarens nr 12? Särskilt som jag förklarat både för honom och för andra, att jag är en fri skribent som ger och även tar emot i sakfrågor med samma varma hand. Däremot tar jag inte emot skitsnack om min person, från någon! Och jag kan även kritisera vemm som helst som presenterar oklara fakta!
Men du kan ju börja: Vad säger du om Leif-Arnes påstående att: "Visst har du rätt i att rökning är en nationalekonomisk tillgång"! Jag kan ta fram länken om du missat denna sensation. Ge mig ett ärligt svar på detta så skall du få ett om U12. "Elit", det har funnits från ett par håll en generell utmönstring med namn vilka som är/skriver bra respektive dåligt. Även Unto här upppe. Sånt är ojyst och rent trams! Ta var person och artikel för sig.
Inlägg #19: Postat: 2009-09-10 15:23:00
Leif-Arne
#16 Tack Janne, att det finns de som skriver om mig i stället för att i sak bemöta det jag skriver säger mer om just dessa än mig själv. Metadebatter rör mig inte i ryggen, och berör på inget sätt min nattsömn.
Inlägg #20: Postat: 2009-09-10 16:07:00
JanneOloggad
Jocke. Jag talar gärna om vad jag tycker om de artiklar och kommentarer som jag ser här för detta är bl a ett Debattforum. Jag undviker att kommentera personers karaktär osv men visst har jag gått över gränsen här./ Jag tar tillbaka min fråga om 12-an. Jag har haft svår värk några dagar så jag orkar kanske inte med det just nu...
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...