Inlägg #1: Postat: 2009-08-07 11:53:00
|
Johanna L |
Pia K. Hur kan du rimligtvis jämföra Sanna Brådings och Tito Beltrans brott? Sanna Bråding har köpt och tagit kokain. Något som mest går ut över henne själv. Tito Beltran däremot… det ”må” inte vara så att han gjort ”närmanden på unga kvinnor”. Han är dömd för VÅLDTÄKT, SEXUELLT UTNYTTJANDE AV MINDREÅRIG och ÖVERGREPP I RÄTTSSAK. Dömd. Vad får dig att tro att han är en oskyldig stackars artist instäng bland ”grovt kriminella män med sinnesstörningar”? Skulle han inte vara av samma skrot och korn som de han sitter i fängelse med, bara för att han ”ändå har livnärt sig på sin operakonst”. Ingen vän av Tito Beltran? Då förstår jag inte varför du blir upprörd å hans vägnar. Jag trodde aldrig att du skulle försvara en våldtäktsman, Pia.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-08-07 12:06:00
|
Billy Butt |
Vad som får Pia att reagera är att hon vet att det inte går att lita på det svenska rättsväsendets behandling av sådana mål. Det är ju bevisat nu, genom JKs rapport "Felaktigt Dömda" 2006 att alltför många män har dömts oskyldigt i sexmål i Sverige. Du Johanna L har inte upptäckte detta fenomen ännu. Kanske dags att du läser på och informerar dig om verkligheten - Å du - kalla aldrig någon för "våldtäktsman" som du gör här - du vet inte om de verkligen har gjort det som de dömdes för.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-08-07 12:12:00
|
Johanna L |
Jag har läst på, tack så mycket. Jag har nog bara läst andra böcker än du Billy. Vem ska man kalla våldtäktsman om inte de som blivit dömda för våldtäkt?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-08-07 12:40:00
|
Bitel E A B |
Tito Beltran är en sjungande pedofil, våldtäksman, diva och pajas.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-08-07 12:47:00
|
Johanna L |
Okej, jag ska inte vara oresonlig. Det har säkert hänt att kvinnor har anmält män för våldtäkt på konstiga grunder. Men jag har svårt att tro att de är särskilt många, eftersom det inte är roligt för kvinnor att bli sedda som våldtäktsoffer. Tro mig. Även "våldtagen" är en stämpel som inte går ur. Att anmäla för våldtäkt är en jobbig process även för den kvinna eller man som anmäler, det finns inga vinnare i våldtäktsmål. Bara förlorare. Jag vet också hur många kvinnor som anmäler våldtäkt med som inte blir trodda, därför att mannens ord av olika anledningar väger tyngre. Vem försvarar dessa kvinnor i artikel efter artikel?
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-08-07 13:13:00
|
Moder Svea |
Är man så svarthårig som Tito Beltran så får man räkna med att bli mobbad. Han har både utseendet och brytningen emot sig, och han var klassad som våldtäktsman långt innan han blev dömd för det. Ser man ut som Tito, så är man alltid skyldig. Det är en regel som även gäller för Billy Butt.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-08-07 13:33:00
|
Blonda Bea |
Däremot tycker jag att killar som Bert Milton, Carl I Hagen och Hans Schejke är lite roliga och spektakulära. Man vill inte gärna tro att någon från ens egna ras kan vara en snuskig pedofil.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-08-07 13:36:00
|
Blonda Bea |
Jag glömde Carl Serung som oxå är en söt karl.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-08-07 13:43:00
|
Jocke S/43 |
6-8 Tjenare RB, nu vet jag en som blir glad!
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-08-07 15:30:00
|
snälla mannen |
ja,man slutar aldrig att förvånas över Pia k och hennes intelligenta uttalanden...
|
|
Inlägg #11: Postat: 2009-08-07 16:23:00
|
Pia K |
Nej just det! Jag är en person som ser rätt lätt hur saker ligger till. Det finns däremot många som inte gör det.
Det är som sagt en bristvara i Sverig, att se med medlidande på den som råkat illa ut. Jag tycker inte det verkar trevligt med alla dessa burdusa och känslokalla kommentarer man möter dagligen här i forumet. Det är ointressant att döma, döma,döma!Rätt vad det är ska ni själva stå upp för det ni tror på och då handlar det inte bara om pedofiler eller om våldtäcktsmän, utan betydligt viktigare saker, er själva.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2009-08-07 16:34:00
|
Gris-Lisa |
"...kalla aldrig någon för "våldtäktsman" som du gör här - du vet inte om de verkligen har gjort det..." Men bliily, vad ÄR man då, om man ÄR åtalad OCH fälld för våldtäkt, precis som du själv är?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2009-08-08 15:06:00
|
Mia-Pia L |
"Jag är en person som ser rätt lätt hur saker ligger till." Jaså du, Pia K, det säger du??? Ha ha ha !!! "...en bristvara..." Så då anser dig du vara en resurs för Sverige då, eller? Ha ha ha !!!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2009-08-09 23:13:00
|
Pia K |
Just det Mia Pia! Jag är en resurs för Sverige. Knappast inte du eller snälla mannen. För att var en resurs, måste man var ödmjuk, inte bråka och vara misstänksam eller håna andra människor, hela ens vakna tid, som vissa andra. Du gissade rätt.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2009-08-10 01:49:00
|
Schystan |
En förstklassig artikel av Pia.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2009-08-10 18:19:00
|
Gris-Lisa |
"...hela ens vakna tid..." ???
|
|
Inlägg #17: Postat: 2009-08-12 18:56:00
|
UNDRANDE |
Om nu Tito Beltran får som han vill studera opera istället för att jobba i tvätteriet tror ni då att det blir till någon nytta för honom när han blir frisläppt?
|
|
Inlägg #18: Postat: 2009-08-13 22:31:00
|
Pia K |
Jag tror att man ska vara förstående mot människor som gjort ett brott eller misstag och sitter i fängelse för att sona brottet, om brottet är av ringa grad. Det lönar sig bäst i längden, självklart.Tito Beltran skulle nog klarat sig med ett straff, där inte hån och utskämdhet på livstid ingick. Det är väl knappast kriminalvårdens målsättning.
Men, så går det när amatörer sköter den fantastiska återanpassningen till samhället, som det heter. Skulle tro att ytterst få människor återanpassas till ett normalt liv efter en fängelsevistelse.Jag känner inte Tito Beltran, jag reagerade bara på den otroligt klumpiga journalistiken.
Man ska i allmänhet håna hellre än upphöja.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2009-08-14 02:00:00
|
Schystan |
Tito Beltran beklagar sig över att han inte får läsa opera och jämför fängelsevistelsen med ett arbetsläger. Den människan är bortskämd. Tvätteriet duger åt andra men inte åt honom. Ända fram till nu har jag faktiskt varit tveksam beträffande Tito, men det är jag inte längre. Han sitter bra där han sitter och han skall absolut inte klemas bort. Hela hans tankesätt är det vuxna barnets, och det är just ett vuxet bortskämt barn som kan anse att det har rätt att t.ex. våldta. Vad gäller Pia K är hon urtypen för dessa kvinnor som finner fängelsekunder intressanta. Hon är grymt besviken på livet och männen utanför fängelsemurarna. Men en man bakom galler innebär för henne trygghet. En sådan man kan hon tänka sig att umgås med. Så länge han sitter där han sitter. Gentemot en sådan man befinner sig Pia K i överläge - även ur moraliskt hänseende. Hon må ha betett sig illa - t.ex. mot RebellRobban - men i jämförelse med t.ex. en våldtäktsman så får hennes synder ändå räknas som ringa.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2009-08-15 18:02:00
|
Schystan |
"Men jag tycker att han, som ändå har livnärt sig på sin operakonst, inte bara här utan i många andra länder, skulle respekteras för det och inte behandlas som en grovt kriminell brottsling av svensk press. Hans brott motsvarar inte ett sådant straff, att hela hans liv blir förstört", skriver Pia K. Så en operasångare kan göra litet som han vill då, menar du, bara för att han är operasångare?
|
|