Semester hindrar Robban att träffa sonen

Den här tråden diskuterar artikeln Semester hindrar Robban att träffa sonen.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2009-07-23 23:25:00
Anna.Karin
Får inte fosterföräldrar åka på semester med barn, anser du?
Inlägg #2: Postat: 2009-07-24 23:56:00
RebellRobban
Hörru du Anna.Karin.Hur bränd i huvet är du på en skala?
För det första är inte min son placerad hos dom så kallade "fosterföräldrarna" frivilligt,han är tvångsplacerad LVU:ad hos dom mot min egen vilja fast jag aldrig har vare sej knarkat,supit eller behövt levt kriminellt eller på någe vis gjort eller betett mej illa mot min son.För det andra så är MITT barn,MITT eget kött och blod inte "fosterföräldranas" son,utan MIN son och kommer alltid att vara och aldrig deras, och för det tredje så har Farsta stadsdelsförvaltning kidnappat MIN son på noll grunder och den kampen fortsätter jag tills den dagen min egen son ligger och sover brevid mej som är hans biologiska pappa igen.Svårt och fatta Anna.Karin???????????
Inlägg #3: Postat: 2009-07-25 10:49:00
Anna.Karin
Det verkar vara DU, som har svårt att fatta, "Rebellrobban". Det är väl INTE fosterföräldrarna, som omhändertagit ditt barn??? Och med ditt sätt att uttrycka dig är jag också ganska säker på att barnet inte omhändertagits på noll grunder heller !!!
Inlägg #4: Postat: 2009-07-26 19:29:00
Lars Nilsson
Fråga. Kan inte RebellRobban skriva en artikel själv? För att skriva ilskna kommentarer duger han tydligen till. Men för övrigt verkar hans svårartade depression och misär kräva en spökskrivare.
Inlägg #5: Postat: 2009-07-26 19:32:00
Lars Nilsson
Glömde påpeka att spökskrivaren dessutom, enligt egen utsaga är "Glad och seriös".
Inlägg #6: Postat: 2009-07-26 19:56:00
Antoinette
Det ÄR inte alltid som den biologiske föräldern är rätt för barnet. vad som gäller i "RebellRobbans" fall, vet jag inte, då jag inte är insatt i den rättsliga processen. men ett är säkert, att döma av dessa Sourze-kommentarer, verkar han faktiskt vara en aggresiv person. Det är kanske DET, som ligger honom i fatet?
Inlägg #7: Postat: 2009-07-26 20:06:00
Kent Kisse
Jaha, nu är Lars Nilsson här inne och jävlas också. Att han aldrig kan lämna folk i fred?
Inlägg #8: Postat: 2009-07-26 20:34:00
Antoinette
Anne Skåner säger på Newsmill att "...numer ägnar sig RebellRobban åt civilt arbete." Anne Skåner: du kan väl tala om vilket arbete det skulle vara?
Inlägg #9: Postat: 2009-07-26 20:57:00
Kent Kisse
"När man ser fotot på Rebellrobban, så förstår man att socialen misstror honom. Vem skulle vilja möta en sådan skägglurk i ett mörkt gatuhörn ?" Slut citat. Så skrev Starka tjejen förut. Men jag undrar om hon inte bytt nick till Antoinette nu?
Inlägg #10: Postat: 2009-07-26 21:08:00
Utforskaren
Kent Kisse om du själv får säga vem du är, hur skulle du då beskriva dig? Som jag betraktar dina inlägg kan jag finna en intelligent humor blandat med en del fnoskler snällt sagt. Vi behöver dig så sant som det är sagt, även om en del inte vill hålla med mig, så lättar du upp stämmningen här. Man får ta dig som en humorist av lite annorlunda slag och ser man den talangen hos dig, så är det svårt att inte tycka om dig.
Inlägg #11: Postat: 2009-07-26 21:43:00
Sandra Kaissi
Uh? Vem är Rebell-Robban?
Inlägg #12: Postat: 2009-07-26 21:58:00
Kent Kisse
Jag skulle vilja beskriva mig som en kåtbock med morrhår som gärna slår ett slag för fotbad ackompanjerade av tredje satsen ur Beethovens Nia.
Inlägg #13: Postat: 2009-07-26 21:58:00
Kent Kisse
Rebell-Robban är en person som behandlats för jävligt av myndigheterna och Pia K.
Inlägg #14: Postat: 2009-07-26 22:01:00
Kent Kisse
Du behövs här inne också, Utforskaren. Personer som rör om i grytan behövs alltid. Annars blir sådana här fora helt döda.
Inlägg #15: Postat: 2009-07-26 23:06:00
Sunny
Ja pojkar:ni behövs för att röra om i inläggen!
Inlägg #16: Postat: 2009-07-26 23:12:00
Utforskaren
Kanske det Kent Kisse, att röra om i grytan är det fler som försöker göra, med de skillnaden att de rör åt fel håll utan finess, utan större hänsyn till gällande ämne, må så vara och lite väl ofta rör de till det i onödan, ja du vet det där med stormen i ett vattenglas, som en del är väl så utstuderade för att blåsa upp och efteråt ebbar stormen ut i ett jaså och ingen har blivit klokare för det.
Inlägg #17: Postat: 2009-07-26 23:18:00
Sunny
Nu har jag den åsikten att de s.k "Svenssons" Hetero par,2 barn,volvo vovve villa volvo ickesjuka:det är svårt att preciseralever blinda genom livet. I bästa fall får de bara syn på välfärdens brister när de dumpas på åldringsvården o då är det för sent.De orkar inte protestera då.Om jag hade en tia för varje människa jag mött i livet såom sagt ungefär:- "men sådant händer ju inte här" då skulle jag vara förmögen i dag.Senast i dag läste jag om en 83 årig kvinna som nekats opertion med motiveringen att hon var för gammal.Att hon hade svår värk dygnet runt striuntade de i.Kvinnan betalde privat 130 tusen o har blivit helt frisk.När jag tog in min fosterpappa för propp på 70 talet sade de rent ut att sådana som han tar de inte efter 70 år.Sådan var lika med kroppsarbetare.Jag fick tag i en privatläkare som kom hem o gav honom propplösande medel o han levde i 16 år till!
Inlägg #18: Postat: 2009-07-26 23:19:00
Utforskaren
Sunny tack för det, du själv är bra på det viset att du talar fritt ur hjärtat som fler skulle försöka sig på. Jag tror på det spännande och meningsfulla samtalet som är nog så viktigt här på Sourze utan att såra och förtala någon.
Inlägg #19: Postat: 2009-07-26 23:20:00
Sunny
Hur socialen gör med omhändertagna barn vet vi barnhemsungar mycket om men vi blir sällan trodda.
Jag tycker uppriktigt synd om Robban o alla som liksom han kämpar för att behålla kontakten med sin son.Det finns alltför många som dels inte är intresserade ,dels ger upp!
Inlägg #20: Postat: 2009-07-26 23:21:00
Sunny
Anne:En oerhört viktig artikel!!!
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...