Inlägg #1: Postat: 2009-07-14 21:59:00 | |
Sunny |
Just den här stranden ligger eller låg mellan Agadir o Essaouria i Marocko.Vi kom dit via Las Palmas.Tidigt på hösten var vi någon månad på den då öde stand som nu är turistparadis inte långt ifrån Maspalomas.Dottern o Rolf åkte dit för ungefär 20 år sedan o ingenting finns kvar.När Rolf o jag tågluffade i slutet av 90 talet tog vi oss via Marrakech
där tågrälsen upphör till havet där vår strand en gång legat.Det var badhotell där nu så vi gick inte ens ur bussen utan vände snabbt tillbaka till Essaouoria där vi tog in på ett hotell brevid havet där vi kunde sova på taket och se hur "vår" sol gick ner i Atlanten o hur "vår" stjärnhimmel var sig lik. Lastbåten vi kom med hem gick via Teneriffa och ändå upp till Barcelona.Resan tog väl en dryg vecka o jag har aldrig varit så sjösjuk i hela mitt liv! |
Inlägg #2: Postat: 2009-07-14 22:06:00 | |
Sunny |
Vi åkte ju inte på någon turistbåt precis utan sovsalen för kvinnor under däck var full av kvinnor med barn som alla verkade äta varm mat dygnet runt.De hade spritkök o eldade hej villt under däck. De sjuka barnen grät hela nätterna för det blåste rejält runt Biscaya innan vi kom in i Medelhavet och så var jag ju gravid.Jag tog min madrass o lade mig i en korridor o fick Rolf att tigga råa potaisar ifrån Kocken.Det var det enda jag fick behålla.
|
Inlägg #3: Postat: 2009-07-14 22:12:00 | |
Sunny |
Men jag vet att det finns en slags "lyxcamping" utanför Agadir där folk med fina husvagnar o stora husbilar övervintrar: Mest pensionärer tror jag ? Norra Europas medelklass skulle jag tro för ett sådant där mobilt hem är dyrt.Dock billigare än de radhus vid Solkusten där många svenskar övervintrar.Jag hade ett sådant radhus ett tag för där finns en svensk skola så barnen var inget hinder men vintern var fuktig o dimmig o inte bra för den käres lungor så jag sålde det igen.
|
Inlägg #4: Postat: 2009-07-15 09:16:00 | |
Jocke S-43 |
Jo det finns ju en del campingar i Marocko, men de är billigare än i Europa, även den stora vid Agadir. Har ej varit där själv. Idag är det i princip olagligt med fricamping i Marocko, men den sker tydligen ändå. Att åka med bilen till Kanarieöarna är inte heller billigt, men jag har åkt billig båt ett par gånger utan bil därirån. När det gäller husbilar så finns de förstås i alla prisklasser, från gamla folkabussar och ombyggda lastbilar till åk i 5-10 miljonersklassen. Ju dyrare bil desto tråkigare invånare kan man generellt påstå...
|
Inlägg #5: Postat: 2009-07-15 23:00:00 | |
Sunny |
Ja Jocke:jag är inte säker på att det var tillåtet då heller?
Men vår strand låg så väldigt långt ifrån bebyggelse. Att poliserna kunde kräva mutor av oss antyder ju att vi var olagliga? Men många som bode där sakande pass o lite annat som jag är helt säker på att man borde haft redan då.Bara i danska Christiania har jag mött en liknande blandning av folk som på vår strand. I dag är det inte riskfritt att sova längts med vägarna ens i Sverige.Vi försökte alltid hitta parkerade långtradare.Eftersom jag tillbringade stora delar av min barndom i dem o med deras chafförer känner jag mig trygg med dem. |
Inlägg #6: Postat: 2009-07-16 00:41:00 | |
Sunny |
Pia K: Jag ville kommentera din tänkvärda artikel om relationer men hittade ingen ruta för det så jag skriver här.
En relation kan vara livet ut men jag tror inte på tvåsamheten. Den begränsar.Den kan bara fungera om man har ett stort socialt nätverk Man är en person vid 17,en annan vid 37,o ytterligare en vid 57. Man måste ge varandra frihet att växa.Ömsesidig ärlighet o repekt för de sidor hos den andre man inte delar är ett måste.I stora etiska frågor är det omöjligt att ha olika åsikter. Religion är svårt.Min Käre o jag har lyckats respektera varandras tro:dvs min tro som ateist.Den erotiska passionen brukar räcka ungefär lika länge som förälskelsen dvs 2 år.Då tror många att det var kärlek och byter partner.Efter ytterligare 2 år står man där med den nya romantiske prinsens skitiga kalsonger och undrar om man är en looser när det gäller att hitta Mr Right.Om man inser att förälskelsen mognar till kärlek efter ungefär 10 år är man en del av den andre. |
Inlägg #7: Postat: 2009-07-16 00:54:00 | |
Sunny |
Jag är oerhört teaterintresserad.En 7 timmar lång Norenpjäs är paradiset för mig.Make 1 tycker om teater men inte Noren.Han gick att få med på framför allt Ibsen.Sedan make 2 snarkat sig igenom en del bra pjäser gav jag upp.När jag gifte mig med make 1 var jag ung o såg världen i svartvit som de unga gör.Jag var radikalpacifist o hade aldrig gift mig med en som inte var det.Andra gången var jag 35 o insåg att det finns tillfällen då man behöver kunna hantera vapen så jag tyckte att min make 2 var Ok trots lumpen o skytteklubben. Sexlivet ser lite annorlunda ut efter 10 år.Man känner varandra så väl att det ofta fungerar bättre än under förälskelsen.Så kommer ålderdommen o den sensuella delen av sexualiteten blir viktigare än multiorgasmer.Det kan kännas berusande bara att ligga nakna hud emot hpud o andas in varandras dofter medan man skmeker varandra.Kropskontakt är viktig för alla människor ifrån vaggan till graven.
|
Inlägg #8: Postat: 2009-07-16 00:56:00 | |
Utforskaren |
Sunny, trots den sena timmen är jag pigg och nyter och tar gärna åt mig som en man av det du skriver. Tack vare din kärleksfulla framtoning är du en realist i mitt tycke och smak, som kan visa glädje och sorg och en stor portion humor. Du skrev att du inte tror på tvåsamhet och jag studsade till, men när jag läst hela ditt inlägg kom jag i balans igen och givetvis håller jag med dig för dina kloka ord.
|
Inlägg #9: Postat: 2009-07-16 00:57:00 | |
Sunny |
Men lever man i ett öppet förhållande finns det egentligen bara ett tabu som är absolut.Vad man gör i sängen med en annan partner o vad man då talar om i förtroende ska man ALDRIG berätta för den eller de andra partnerna man har.
|
Inlägg #10: Postat: 2009-07-16 00:58:00 | |
Sunny |
Om man inte håller på med gruppsex o sånt men det är inte min grej. Utforskaren: Vem av de gamla nicken är du?
|
Inlägg #11: Postat: 2009-07-16 01:01:00 | |
Sunny |
OU: Den här tiden är tyvärr min bästa vakentid.Det är opraktiskt i bland .För jag tar timmar på mig att vakna på morgone
|
Inlägg #12: Postat: 2009-07-16 01:07:00 | |
Utforskaren |
Sunny, jag är inte något gammalt nick, men jag har följt med till och från i detta forum, just för att bilda mig en uppfattning om hur folk tycker och tänker. Det är inte för ro skull jag kallar mig utforskaren, det finns en stor poäng med det som har med mitt tidigare yrke att göra, inom forskning och vetenskap.
|
Inlägg #13: Postat: 2009-07-16 01:35:00 | |
Sunny |
Aha. Du är som jag.Du vill inte dö nyfiken?
|
Inlägg #14: Postat: 2009-07-16 02:46:00 | |
CMO |
#11 Han brukade kalla sig ArHo och en massa annat men det spelar ingen roll vad han kallar sig. Han skämmer alltid ut sig vilken signatur han än kör med. Jag brukar kalla honom byfånen för det är vad han är.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.