Valt inlägg:
Pia K: Jag ville kommentera din tänkvärda artikel om relationer men hittade ingen ruta för det så jag skriver här.
En relation kan vara livet ut men jag tror inte på tvåsamheten. Den begränsar.Den kan bara fungera om man har ett stort socialt nätverk Man är en person vid 17,en annan vid 37,o ytterligare en vid 57. Man måste ge varandra frihet att växa.Ömsesidig ärlighet o repekt för de sidor hos den andre man inte delar är ett måste.I stora etiska frågor är det omöjligt att ha olika åsikter. Religion är svårt.Min Käre o jag har lyckats respektera varandras tro:dvs min tro som ateist.Den erotiska passionen brukar räcka ungefär lika länge som förälskelsen dvs 2 år.Då tror många att det var kärlek och byter partner.Efter ytterligare 2 år står man där med den nya romantiske prinsens skitiga kalsonger och undrar om man är en looser när det gäller att hitta Mr Right.Om man inser att förälskelsen mognar till kärlek efter ungefär 10 år är man en del av den andre.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?