Exportera den svenska sexköpslagen!

Den här tråden diskuterar artikeln Exportera den svenska sexköpslagen!.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-05-29 12:34:00
Bongo Bongo
Artikeln har fått fel rubrik. Det bör stå; exportera den svenska besserwissermentaliteten och dömande attityden. Omodernt och ovetenskapligt. Men å andra sidan, vad hade man väntat sig?
Inlägg #2: Postat: 2009-05-29 15:57:00
Thomas L. Aabo
Instämmer med Bongo Bongo!
Inlägg #3: Postat: 2009-05-29 21:16:00
susanna s
Vi bör snarare ta efter övriga europas lagstiftning på området och avskaffa denna toklag
Inlägg #4: Postat: 2009-05-29 23:08:00
Lars Nilsson
Varför inte bojkotta hela Europa tills alla gör som Margareta Winberg vill? Skönhetsoperationer kan man ju som Winberg gjort och dessutom vältaligt försvarat, ändå få billigt utfört i Brasilien.
Inlägg #5: Postat: 2009-05-29 23:30:00
GunnarL
4/ Har Margareta Winberg gjort en skönhetsoperation? Det kunde jag aldrig trott! Har hon krävt skadestånd från kirurgen?
Inlägg #6: Postat: 2009-05-29 23:30:00
Sunny
Denna artikels författare är inte bara ute o cycklar.Det är värre än så.Det är en medveten lögnartikel från Margareta Winbegs håll.Hon har nämligen tagit del av alla de utredningar,undersökningar o lyssnat till sexbranschens egna stora möten i Europa o utanför.Hon har i åratal blivit uppvaktade av representanter från sexarbetarna som fått det väldigt svårt sedan den nya lagen kom till. Det kan alla som har en gnutta insyn i sexbranchen vittnat om.De svenska sexarbetarna har fått stöd utomlands: När en polis som hade varit hallik åt en känd sexsäljare Roshina Sambo i Göteborg blev friad fanns där representanter ifrån 4 världsdelar! De stora fackföreningarna för sexarbetare i Tyskland,Holland.Belgien,Frankrike,Thailand,Australien o Usa för att nämna några har förskräckta varnat för den Svenska modellen .Flickorna kan inte längre arbeta på egen hand o de kan inte arbeta inomhus.Det utsätter dem för stor fara o framför allt måste de ha en hallik som sköter kundkontakten.
Inlägg #7: Postat: 2009-05-29 23:40:00
Sunny
Om fru Winberg inte kan sänka sig så lågt att hon vill tala med dem det gäller finns det en mängd litteratur som är skriven av klarsynta medmänniskor som det inte är tabu att tala med även för medelklasskärringar??
Ta Petra Östergrens Porr Horor o feminister.Petra har en fil mag i socialantropologi från Stockholms Universitet.Hon påbörjar doktorandstudier i Socialantropologi vid Lunds Universitet hösten 2008. Elller Dick Wase som deltar aktivt i den sexualpolitiska debatten, starkt kritisk till samhällets nuvarande diskurs kring sexualmoral och -normer.

lighet". Året efter påbörjade han skrivandet av den, vilken nu färdigställts. Boken blev emellertid så politiskt inkorrekt, att det tog lång tid innan något förlag tordes publicera den.
Inlägg #8: Postat: 2009-05-29 23:54:00
Sunny
Läs Susanne Dodillets doktorsavhandling som jag skriver om här på Sourze.Det kom en annan doktorsavhandling i ämnet redan 1992: "Horan och batongen", av den unge Tomas Söderblom som behandlar sitt ämne med stor respekt.Don Kulick är professor i socialantropologi vid Stockholms universitet och forskar kring frågor om sexualitet o sexarbetare o har många kloka saker att förmedla .Det är bara att läsa på.Detta var några få på svenska.Tittar man ut ifrån det nedmonterade folkhemmets fönster så finns det 100 tals böcker o avhandlingar att läsa.En del av sexarbetarna själva.
Inlägg #9: Postat: 2009-05-30 00:01:00
Sunny
Titeln på Dicks bok kom bort.Den heter "Samlag eller Salighet"
En av mina närmaste vänner i under mina år i sexbranschen var Jeanne Steffen som skrev den finstämda boken "Isabels atelje" Bonniers förlag.
Inlägg #10: Postat: 2009-05-30 00:09:00
Sunny
O du Maggan: Jag har defenetivt lika stort värde som du trots mina 12 fina år i Sexbraschen.Det har aldrig fallit mig in att jag inte skulle ha det.Ingen av mina arbetskamrater under de här åren har kännt sig mindre värda på grund av sina arbeten men det finns de som känt sig sårade o djupt kränkta. Av sådana som dig Maggan!Jag/vi arbetade ju på mina/våra egna villkår o hur många lönearbetare kan säga det?
Inlägg #11: Postat: 2009-05-30 14:36:00
Kent Kisse
Alliansens fortsatta söndertrasande av vårt skyddsnät gör tyvärr att fler kommer att se sig nödgade att sälja sina kroppar och råna pensionärer. Om jag kom till makten hade jag frågat Nordkorea om de vore intresserade att ta emot packet.
Inlägg #12: Postat: 2009-05-30 14:38:00
Kent Kisse
Det pack som åsyftas är Alliansen, om någon inte skulle ha detta klart för sig.
Inlägg #13: Postat: 2009-06-01 07:20:00
peter_
Eftersom ni radikalfeminister är notoriska lögnhalsar och har tappat alla hämningar när det gäller att låta ändamål helga medlen så vill jag ha en referens som visar hur ni kommit fram till att 500000 kvinnor och barn säljs som sexslavar till Europa varje år. Vidare så tvivlar jag starkt på att prostitutionen har minskat. Internet har gjort det så mycket enklare att annonsera ut tjänster och få kontakt med kunder så jag tror att även ert påstående om minskad prostitution är en lögn. Var får ni det ifrån? Visa er källa.
Inlägg #14: Postat: 2009-06-01 07:31:00
peter_
Vidare: utgångspunkten för lagen är väl att sexsäljarna är tvingade på något sätt. Om det är så att en del kvinnor säljer sex helt frivilligt för att det kan ge stora skattefria inkomster och de kanske rent av gillar det, vad är då skälet till att inte kriminalisera dem? Det vore ju enkelt att lägga till en sådan paragraf. Om ni inte tycker det är kriminellt att sälja sex frivilligt, varför är det då kriminellt att köpa sex av dem som säljer det frivilligt? Ni tror kanske att kvinnan per definition är "god" och aldrig skulle göra något tvivelaktigt för pengar? Hur resonerar ni här?
Inlägg #15: Postat: 2009-06-01 15:59:00
Thomas L. Aabo
Bra repliker Sunny! Och peter!
Inlägg #16: Postat: 2009-06-02 01:01:00
Sunny
Tack Thomas! O Peter har rätt: prostitutionen har ökat med internet o de öppnare gränserna ifrån de forna öststaterna där fatigdommen är stor på många håll.Åker man bil från Berlin via Dresden till Prag är de förtsa 10 milen efter gränsen en enda gigantisk utebordell.Det står klungor av nästan nakna kvinnor, flickor o unga män lägst vägen o stannar du bilen hoppar någon genast in .Första lilla staden Teplice är en ren bordell hela stan.Där finns oxå barnhem för de prostituerade flickornas oönskade barn.Där finns många öststatsflickor som inte ens har pengar till kondomer.
Inlägg #17: Postat: 2009-06-02 01:10:00
Sunny
En stor grupp är romer ifrån Ungern o Rumänien o även från Slovakeien .De behandlas värre än skadedjur i dessa länder o saknar alla mänskiliga rättigheter.Deras män är hallikar o nästan alla som prostituerar sig i denna gränshandel har sådana.Jag tror att nästan 100 av dessa sexsäljare är under ett starkt ekonomiskt tvång o många sitter fast i trafficing affärer.Här har vi inga lyckliga horor men en stor missär.För att hjälpa de här människorna kan man inte skapa förbud utan man måste göra någonting åt orsaken: dvs fattigdommen,missbruken, se till att alla människor har rätt att gå i skolan o arbeta i sina hemländer:alltså även romer!!
För många här har inga val.
Inlägg #18: Postat: 2009-06-02 01:16:00
Sunny
Peter: en "god" kvinna kan mycket väl arbeta i sexbranschen! Det är skillnad emot att arbeta inom t ex vapenindustrin eller på Bofors.Sex är någonting väldigt positivt för oss smänniskor medan krig och dör är destruktivt.Så har vi en mängd "onda" människor som skor sig o roffar åt sig av allas tillgångar.
Inlägg #19: Postat: 2009-06-02 05:45:00
peter_
Sunny, jag vet inte om du kanske tolkade mig lite fel där. Jag frågade författarna om de ansåg att ingen kvinna arbetade frivilligt med sex därför att: 1 alla kvinnor är "goda" 2det enligt deras mening är så att ingen "god" människa frivilligt köper eller säljer sex. Jag förstår inte annars moralen i att straffa män de talar uteslutande om manliga sexköpare som köper sex, men samtidigt inte de kvinnor de talar uteslutande om kvinnor som säljer sex. Är deras bedömning 1 det är fel att köpa eller sälja sex 2 alla som köper sex gör det utan tvång 3 ingen kvinna säljer frivilligt sex utan är under tvång och oskyldig på ett eller annat sätt? Eller menar de faktiskt att det är OK att frivilligt sälja sex men inte att köpa? Jag satte "god" inom citationstecken för att markera att det inte var min värdering. Jag skulle vilja se dem förklara moralen i lagen eftersom den verkar förvirrad. Den verkar springa ur en enögd radikalfeministisk analys. Jag tvivlar starkt på att den gör nytta.
Inlägg #20: Postat: 2009-06-02 06:47:00
peter_
Läs detta inlägg: Länk: petraostergren.com
Jag lutar åt att även de prostituerade offras i radikalfeministernas klasskamp/könskamp mot män. Avsiktligt utnyttjar man alla fenomen som tänkas kan för att hävda sin samhällsanalys och ideologi. Jag misstänker att många radikalfeministiska aktivister har en bakgrund inom andra kollektivistiska rörelser där man tagit till vana att vifta bort rättvisa i det enskilda fallet och individers rättigheter för "den stora sakens" skull.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...