|
Inlägg #1: Postat: 2009-05-13 15:24:00
|
|
Kent Kisse |
Jag håller med dig här, Pia. Den där Adam Alsing ger ett obehagligt intryck. Om han ser ett svältande barn så är hans första tanke hur han skall kunna få till ett grymt skämt. Jag gillar all slags humor, förutom det som den s.k. ironiska generationen levererar.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-05-13 15:29:00
|
|
Kent Kisse |
Liksom heroinisten vill den ironiska generationen sluta känna. Och Adam Alsing verkar ha lyckats med sitt uppsåt. Maken till avtrubbad fyllskalle får man leta efter. Men varför skulle man göra det?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-05-13 16:15:00
|
|
Per W ej inloggad |
Mix Megapols anhang tillhör väl knappt begåvningsreserven inom media? vad annat kan man vänta från det hållet?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-05-13 18:55:00
|
|
snälla mannen |
Ja,vad kan det beror på att det finns en ironisk generation? Kan det vara så att den ironiska generationen är skittrött på alla misstag och skit som generationen jantelag har spytt ut och efterlämmnat sej genom åren??? Och fortsätter att göra; Den snälle Rebell Robban tycker jag ska hålla sig till sina egna affärer och inte blanda sig i mina.Mind your buissness! Pia K #17 2009-04-07 23:27 VA!? Den kommentaren säger väl allt?! Affärer för mej ärotrohet.Eller vad tycker du Kent kisse?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-05-13 19:27:00
|
|
Lars Nilsson |
Har inte hört inslaget så det kan jag inte uttala mig om. Men den massmediala liturgin säger att journalister är en bättre och ädlare sorts människor än vi andra. Därför väcker journalister eller sådana som kallar sig det, alltid större uppmärksamhet. Den sjuke och kidnappade Roland Larsson, 69, var den colombianska Farc-gerillans fånge i tre år. Först när han blev fri skrevs det något i svenska tidningar. Inga proteststormar rasade under dessa år. Ett tjusigt exempel är när två svenska journalister var borta två! dygn i Botswana 2006 och Rapport och alla tidningar toppade nyheterna med en rejäl snyft- och hjältestory samtidigt som en minister i Botswana förklarade deras utflykt var oansvarigt upplagd. Så visst är alltid journalister väl och ve viktigare än andras. Dom är ju allmänhetens tjänare, även om vissa jobbar som vikarier på Aftonbladet och Expressen.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-05-13 19:31:00
|
|
Kent Kisse |
Ja, förutom dem som jag handlar kattmat i, snälla mannen.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-05-13 23:46:00
|
|
Marianna |
"Dawit Isaac har så "högt hår"". Skulle DETTA vara ett "otroligt rasistiskt" uttalande ???
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-05-14 07:23:00
|
|
Pia K |
Dina kommenterer om mig stämmer inte...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-05-14 07:25:00
|
|
Pia K |
För övrigt så var min artikel inte omvänd rasism, utan jag upplevde programmet som förnedrande mot dem som kämpar för det fria ordet. Det var orsaken till att jag skrev artikeln och inget förtäckt hat mot RebellRobert. Resten talar väl för sig själv.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-05-14 07:41:00
|
|
Pia K |
Hej Robert!
Nu har jag vidtalat redaktionen om dina kommentarer på sourze.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2009-05-14 08:42:00
|
|
Leif-Arne |
#9 Du ägnar dig åt förtal och personangrepp. Har man ouppklarade saker att reda ut med någon på det personliga planet, så försöker man reda ut dem direkt med varandra. Att hämnas på någon genom förtal på nätet, visar bara att man är en mycket liten människa.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2009-05-14 10:05:00
|
|
Ulla-Bella |
Rebell-Robban? Är inte det killen som inte får träffa sitt barn?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2009-05-14 10:06:00
|
|
I,msorry |
Hej! Leif-Arne man skapar alltid en bild över en person som man umgås med och de gör vi alla som skriver här. Min bild om dig är posetiv givetvis för att du har humor m.a.o. det är svårt att bli arg på dig. Begreppet "syntax" att kasta om meningsföljder är min egenhet på grund utav att jag umgås med invandrare som har det svårt med vårt språk. Jimmy en av mina bästa kompisar som till börden är engelsman, han kastar om meningarna och jag omedvetet apar efter. Man vet ju att engelskan direkt översatt till svenska, att läsa dylikt då kan man tala om syntaxfel. Nåväl hitintills förstår enkla människor vad jag skriver, men högtravande dito i sin självbelåtenhet vägrar att förstå mina skrivna rader. Igår avfärdade du mig för ett av mina inlägg och beskyllde mig för att komma med fördomar, detta är din sort av humor som bygger på förutfattade meningar, alltså du tolkar saker och ting fel. Jag är inte ensam om den uppfattningen, har du lässvårigheter min vän.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2009-05-14 10:16:00
|
|
Leif-Arne |
#15 Det du verkar ha svårt att ta till dig är att dina speciella syntaxer är som ett slags fingeravtryck i det du skriver, vilket innebär att hur många gånger du än byter nick så ser alla läsare vem du är direkt. Vad övrig är, så är mig dina, mina eller andras skrivfel likgiltiga. Däremot så vidhåller jag att det är tramisgt att hålla på att byta nick, speciellt tramsigt är det att föra en dialog med sig själv. Sådant håller 14 åringarna på Lunarstorm på med.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2009-05-14 10:48:00
|
|
I,msorry |
Leif-Arne nu gav du ett konkret bevis på dina förutfattade meningar. Det är inte jag som vill byta nick det är redaktionen som ber mig göra det, så har jag uppfattat det hela ifrån början. Men när man skall fylla i sin signatur igen nästa gång som är fullt möjligt hoppas jag skall jag gå över till mitt namn Sture Lundh så att alla vet vem jag är. Det finns inte någon anledning att vara anonym, med tanke på att jag har rent mjöl i påsen. Och att jag skulle ställa frågor och svara på dem i en annan signatur har jag inte den minsta vetskap om, men det har du tydligen med dina förutfattade meningar som är ditt igenkänningstecken.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2009-05-14 11:09:00
|
|
Leif-Arne |
"Det är inte jag som vill byta nick det är redaktionen som ber mig göra det" Jodå, och det är även redaktionen som ber dig förneka att det är du bakom alla nick, till dess du blivit överbevisad?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2009-05-14 11:42:00
|
|
I,msorry |
Jaså är det så det ligger till, byt nick själv så kan vi jaga dig för att du bytt signatur, lite roligt måste vi andra också få det. Jag tycker det är orättvist att bara du får roa det på andras bekostnad. Jag vill jaga ditt uppsåt att mästra folk med humor" så att vi blir såta bröder och sedan beger vi oss ut på korståg tillsammans och tar alla i kragen som inte skriver som vi behagar. Bollen är din Leif-Arne skall vi bli överens eller skall du köra på tillsammans med Gunnar som vanligt.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2009-05-14 11:52:00
|
|
Leif-Arne |
Jag står för det jag skriver, därför behöver jag inte byta nick. Du kan väl leta fram någon ny Norge historia om du känner att du behöver ge tillbaks. Du måste väl kunna fler än den med ubåten.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2009-05-14 12:52:00
|
|
I,msorry |
Leif-Arne jag kan en som inte handlar om dig" för jag skulle inte ens komma på tanken att förolämpa dig. "Vad händer om man korsar en sköldpadda med en Åsna" Som alla vet har vi en förkärlek till norrmän som är ett trevligt släkte normalt, skrytsamma javisst, men hellre det än som i Sverige där det är tabu att skryta över sig själv, när vi trots allt har mer att skryta över än vad norrmän har. Åter till Norgehistorien svaret blir "en norrman med hjälm"
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2009-05-14 15:14:00
|
|
Sunny |
Bibeln säger en del levnadsvisa ord. Det finns en tid för allting.Det finns en tid att så o en tid att skörda.En tid att gråta o en tid att skratta. Och i detta samanhanget är det defenetivt fel tid att skratta!!!!!
|
| |