Inlägg #1: Postat: 2009-05-08 14:14:00
|
Lindyhopper |
Det finns både lyckliga och olyckliga yrkesutövare inom alla yrken. Självfallet finns det folk som älskar att suga kuk för pengar, och kan dom använda fittan lukrativt så gör dom det. Eller som en prostituerad sade: Sex is fun, and it gives me a lot of money too.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-05-08 15:57:00
|
Thomas L. Aabo |
Modigt av dig att gå emot ett av de mest ensidiga ämnena i Sverige. Här finns, i svallvågorna efter feminister och grupp åtta, bara en "sanning".
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-05-08 16:22:00
|
susanna s |
Debatt i ämnet pågår även på newsmill. Jag tror nog att det finns olyckliga horor liksom det finns olyckliga vårdbiträden, dataprogrammerare etc etc. Det finns säkert även lyckliga horor.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-05-08 16:49:00
|
Taliban man |
Det är dyrt att knulla i dessa tider. Ett genomsnittligt luder kräver 2000 pix för ett naturbehov.Säg att ludret pippar 10 kunder per dag i ett år, så har hon jökat ihop 730 000 spänn. Det kan man köpa sig ett lyckligt lyxliv för.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-05-08 16:54:00
|
Taliban man |
Ursäkta räknefelet. Hon pippar alltså för 20 000 pix om dagen och har på ett år således tjänat 7 miljoner 730 tusen spänn. Yrkesutövaren är solklart lycklig på en sådan förtänst.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-05-08 17:36:00
|
Politiker |
Då har du räknat lågt om du utgår ifrån ynka 2000 kr för ett samlag. Många lyxprostituerade tar närmare 10 000 kr för lite ytlig sex. Då får man inte kyssa henne eller krama henne. Endast ett rått och distanserat samlag ingår i priset.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-05-08 19:18:00
|
Rädda torsken |
Ibland kommer trådsmala narkomantjejer fram och frågar om man vill knulla. Jahs, vad kostar det då ? Du får pippa mig för 1200 spänn, svarar hon då. Man skakar på huvudet och spyr åt erbjundatet.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-05-08 19:23:00
|
almqwist |
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-05-08 21:35:00
|
happyhooker |
Det finns en myt om att alla som går på streetan måste vara trasiga och olyckliga tjejer.Men då vill jag fråga dessa PK-nissar: Tror ni inte att man kan gilla tanken att få knulla med utvalda kunder och tjäna bra med stålar på kuppen ? Är ni så jäävla fantasilösa ?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-05-08 22:05:00
|
Sunny |
Lite reflektioner som jag inte fick med: Jag har inga större förhoppningar om en saklig debatt i det här ämnet i Sverige. Det är redan så infekterat. De få modiga sexarbetare som genom åren kämpar för sin sak har malts ner av en rabiat men högljudd klick som dominerar ”gammelmedia ” totalt.
Ett exempel är den modiga Isabella Lund vars blogg Länk: isabellalund.com valdes till årets bästa politiska blogg år 2007.Hon fick betala et högt pris för sitt mod och är i dag för deprimerad att delta mera i debatten.
Boken Makten, männen ,mörkläggningen av Deanne Rauscher och Janne Mattson skakade i gång debatten när boken kom år 2004.
Fokus låg på alla de män med makten som anlitade prostituerade genom bordellmamman Doris Hopp. Samt på de stackats omhändertagna småflickor från ett behandlingshem som utnyttjades på ett verkligt omänskligt sätt.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2009-05-08 22:07:00
|
Sunny |
forts Läser man boken med lite mera eftertanke skymtar man där de kvinnor som gjort helt andra och lyckade karriärer efter sina år som sexarbetare. En sitter i dag i Riksdagen. Andra har skaffat sig en bra grundutbildning. Jag arbetade tillsammans med två blivande författare, en blivande läkare, en doktorand vid Uppsala Universitet ,en blivande psykolog under mina år i sex branschen. Inhoppare var vanliga ifrån vården där kvinnor alltid varit uselt avlönade: uskor och vårdbiträden strippade på min klubb under helgerna när jag var ledig.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2009-05-08 22:09:00
|
Sunny |
fortsMen de enda som finns med i den öppna debatten är antingen neddrogade utslagna flickor eller offer för trafficking. För vem kan säga någonting annat är att detta är en skamlig hantering? Som tyvärr ökat under den nya lagen. När jag var aktiv var flickorna ofta egna företagare. Själv drev jag min klubb som ett aktiebolag. Andra hade enskild firma. I dag måste kvinnorna ofta anlita en mellanhand hallik därför att kunderna inte törs ta direkt konakt .På gatan har läget blivit katastrofalt. En bil stannar och före sexköpslagen talades det ganska länge innan en flicka följde med en främmande kund .Nu gäller det att hoppa in i bilen utan frågor. Vilket lett till ökat våld emot flickorna.
De sägs bli skamligt utnyttjade av några monster till män. För i debatten är det bara riktiga uslingar som köper sex. Men vem har makten vid ett sexköp? Alltid kvinnan. Man får olika förslag och kan fritt säga ja eller nej. Många män skulle lätt kunna skaffa sex på annat håll men är bekväma
|
|
Inlägg #13: Postat: 2009-05-08 22:12:00
|
Sunny |
forts Andra grupper talar inte "kvinnomaffian" om. För vem vill ha sex med den svårt brännskadade mannen som bor på ett sjukhem?
Vem vill ta en gammal gubbe på 80 i sina armar när hustrun plötsligt är borta? Ska han gå på diskotek eller pröva krogarna runt Stureplan?
Det är redan förbjudet att ha sex med en kvinna som är försatt i vanmakt som termen lyder. Alla neddrogade flickor/kvinnor liksom berusade går då bort. Så måste man vara myndig. Varje form av tvång eller våld är våldtäkt så där försvinner trafficking offren. Problemet nu är att inga kunder vågar slå larm om sådant som de gjorde förut. De berättade för oss och vi för polisen. Nu vill ju ingen ange sig själv så de kunder som stöter på de här flickorna vågar ingenting säga.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2009-05-08 22:15:00
|
Sturelundh |
Alexander Bard varken ska eller kan man ta på allvar, med tanke på, hur mycket skit han pratar.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2009-05-10 09:27:00
|
Bongo Bongo |
I vilken annan fråga kan man helt enkelt avfärda kritiker med personlig erfarenhet av frågan med att dom är offer som inte begriper sitt eget bästa? Finns ett sånt jävla människoförakt hos många av anhängare av den bisarra sexköpslagen. Deras läppar pratar om solidaritet med offren men bakom finns det vanliga föraktet för "horan".
|
|
Inlägg #16: Postat: 2009-05-10 21:54:00
|
MariLouise |
|
|
Inlägg #17: Postat: 2009-05-10 21:57:00
|
MariLouise |
|
|