Hemlösas riktiga berättelser får inte komma fram

Den här tråden diskuterar artikeln Hemlösas riktiga berättelser får inte komma fram.
Inlägg #1: Postat: 2009-04-24 18:39:00
Sunny
Du är nödvändig Rolf!För du vet hur det är i verkligheten. Det är ju en klen tröst att alla organisationer för att hjälpa de "stackars" prostituerade följer exakt samma mönster. Några botfärdiga stackare som ger draghjälp,pengar i bland karriärer på deras bekostnad som de säger sig hjälpa.
Inlägg #2: Postat: 2009-04-24 18:42:00
Sunny
Jag skulle kunna räkna upp ett 10 tal numera kända personer som börjat sin karriär genom att "hjälpa" horor men jag vill inte att Sourze ska bli stämd för några av herrarna har klättrat ganska högt upp i samhället.De är proffessorer o de har doktorerat med stulna o förvrängda fakta.
Inlägg #3: Postat: 2009-04-25 07:36:00
Janne B
JA MEN ROLF vad är då den bistra sanningen som döljs och vad heter exakt de brukarråd du nämner. Vad heter personerna där som du kritiserar?? Vilka organisationer är värdelösa kanske t o m skadliga. DU för en viktig kamp ROLF men du är föga konkret därför tar inte kulan. En artikel om LÄGG NER STADSMISSIONEN skulle kunna ha betydelse - om det är det du menar. Själv har jag haft samarbete med Diakonia och "Hela Människan" som på en del håll gjort underbara saker...Men allt beror ju om det finns volontärer som ställer upp..
Inlägg #4: Postat: 2009-04-25 08:40:00
Rolf Nilsson
Om du har läst mina artiklar och inte förstår vad den bistra sanningen består i. Då har jag tyvärr skrivit på ett språk du inte förstår. I de olika "brukarråd" som finns, sitter människor som representerar den organisation de arbetar i. Vilket på långa vägar inte har att göra med vad ett brukarråd ska handla om.
Inlägg #5: Postat: 2009-04-25 08:56:00
Janne B
Ledsen Roilf men jag förstår fortfarande inte. Måste man bo i Stockholm för att förstå dina texter som inte innehåller namn på organisationer, personer osv Det är nog inget fel på ditt språk det handlar om viljan att skriva klartext."Får inte komma fram." VEM VAD hindrar? / Pojken från landet/ Ja
Inlägg #6: Postat: 2009-04-25 09:17:00
Rolf Nilsson
Det kanske är mer påtagligt här i Stockholm med över 255 000 i bostadskön för en hyresrätt. Så för att inte trampa majoriteten av människor på tårna och ge hemlösa människor ett tryggt hem. Så då kvarhålls medvetet hemlösa som mycket väl skulle klara ett eget hem i olika vårdkedjor/boendetrappor. Annars kommer det att bli fullt med "vanliga" människor i varenda morgonsoffa och skrivas till varenda klagomur, där argumentet skulle låta "ska man behöva vara "knarkare" eller "kriminell" för att få bostad idag.
Inlägg #7: Postat: 2009-04-25 09:28:00
Rolf Nilsson
Någonstans måste det finnas ett underligganda syfte med att ha utstötta människor. För mig veterligen finns inga för "vanliga" människor verksamheter där vård blandas ihop med bostadsfrågan. Bostadsfrågan har enligt min mening ingenting med vård att göra.
Inlägg #8: Postat: 2009-04-25 22:19:00
Sunny
Rolf o Janne: som i alla fall Rolf förstår så menar jag inte de ideellt arbetande människor på t.ex stadsmissionen som ofta gör sitt yttersta att hjälpa. Jag talar om prostitutionsutredningen där ett litet antal individer runt den. Hanna Olsson o Leif WG var sekreterare o båda kom att ge ut böcker men flickornas material.Hanna menade att väcka frågan Om Catrin o Rättvisan men det blev oxå en framgång för henne.Jonas Frykman doktorerade på Horan i bondesamhället med alla fakta flickorna gav honom .Herrarna bakom Pockettidningen R gav ut sitt Horor o Herrar i samma veva:Både Nestius o Stig Edling utnyttjade flickorna skamlöst under tiden o då menar jag verkligen utnyttjade.För några år sedan bläddrade jag igenom em bok av Edling där han använt mig .
Inlägg #9: Postat: 2009-04-25 22:29:00
Sunny
fortsHan beskriver mig så väl att alla som känt mig då vet vem jag är men sedan gör han om fakta o gör mig till en blanding av Mata Hari o Nattens drottning som lotsar den unge Stig runt i Stockholms undre värld o inte ett ord är sant. Önskar det vore det.Men man brukar be om tillstånd när man skriver om någon i en bok.Studio S lurade några småflickor från stritan upp i tv soffan o de fick sina liv helt förstörda.Men vem bryr sig om intigitet; det var ju bara småhoror det handlade om. Erik Eriksson från Studio S använde materialet till boken Råttornas vinter o senare Marias hämnd tror jag han kallade den?Tomas Söderblom doktorerade på Horan o Batongen o fick jättemycket hjälp av de han skrev om men han bytte karriär när han kom underfund med att man måste skriva ner de här människorna för att kunna leva på dem.Heder åt Tomas.
Inlägg #10: Postat: 2009-04-25 22:41:00
Sunny
FortsVärst var nog ändå paret Sven Axel Månsson o Stig Larsson.I dag proffessor resp forskare.Då ivriga stödmedlemmar i Sexualpolitisk front när de tågade med oss till rikstadshuset.De utnytjade flickorna ganska illa.När de insåg att de inte kunde göra karriär på att stödja våra krav på mänskliga rättigheter gjorde de en kovändning o använde allt det de fått veta i förtrolighet av flickorna till under t ex styrelsemötena som skulle vara hemliga för att ingen skulle råka illa ut.Jag satt själv i styrelsen så jag var där.Samtidigt utnyttjade de bräckliga kvinnor som gick på droger sexuellt.Sitg L var för all del alkolist själv när jag hade nöjet att bli påhoppad av honom men jag var lite nyktrare.Alla kunde inte värja sig lika bra.Jag hade sonen med :han sade att nu låter du bli min mamma. Deras akademiska framgångar har kostat många människor nästan allt.Barn o familj o i ett fall livet.
Inlägg #11: Postat: 2009-04-25 22:46:00
Sunny
Men samtliga instanser jag nämnt finansierades givetvis av samhället o de medverkande fick en bra avstamp i en framtida karriär.De flesta jag nämnt var inte onda människor.Hanna O var en varm idealist.Det är systemet det är fel på.För alla de där pengarna kunde de ha hjälpt de prostituerade o narkotika missbrukarna ganska mycket.
Inlägg #12: Postat: 2009-04-25 22:53:00
Starka tjejen
#8 Du skriver att en viss Edling använt dig sexuellt, men du beskriver inte hur. Kan du inte ge honom en pungspark, eller något ?
Inlägg #13: Postat: 2009-04-25 22:53:00
Sunny
Så Janne.Alla frivilliga små myror som föfksöker dra sitt strå till stacken o hjälpa utan baktankar på ekonomisk vinning är värda allt beröm i världen.
Inlägg #14: Postat: 2009-07-13 18:47:00
pruseluskan
Hemskheter!Sunny,det här var det värsta jag har hört pâ länge.Det är ju rent samhällsfarligt.Stoppa all sorts hjälp utan ekonomisk vinning som baktanke.Hur skulle det se ut i vârat samhälle idag om folk bara hjälper varandra, utan alla flotta instanser och tittlar man byggt upp.
Inlägg #15: Postat: 2009-07-13 20:12:00
Sunny
Ja du pruseluskan: det kanske skule bli en annorlunda värld?
Men risken att vi får uppleva det är nog 0
Laddar...