Inlägg #1: Postat: 2009-04-06 00:00:00
|
GunnarL |
Birgitta, "Livets viktigaste tid" var bra och viktig. Att ge barn kärlek och trygghet är oerhört väsentligt för deras vuxenliv! Du får emellertid inte ta illa upp för lite elaka kommentarer. Många inkl. jag själv skriver ibland lite klumpiga kommentarer, utan att mena speciellt illa med det - snarare för att provocera och hålla igång en debatt. Du skriver alldeles utmärkt - för att inte säga helt suveränt - och jag hoppas få läsa många fler artiklar av Dig på Sourze!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-04-06 00:27:00
|
Sunny |
Jag tror nog att jag fattade exakt vad du menar i din text? Jag saknar ju själv så mycket social kompetens: det som är vanligt o självklart för andra är unikt för mig o tvärt om. Hur ska man förhålla sig till begreppet "mamma" när man inte någonsin haft någon i sitt liv som man uppfatt som ens närståendede första 17 åren? Begrepp som familj,syskon,vänner: man läser orden i sina böcker men man kan ju aldrig veta hur det känns.Säger någon barndomsvän tänker jag på Max,Kickai o Pyrol. De hundar jag umgicks med som barn.Andra barn träffade jag sällan de första 7 åren av livet o sedan i skolan var jag ett ufo som blev utfryst fån dag ett.Det är inte självömkan:jag har ju haft ett rikt o lyckligt liv ändå men visst hade jag behövt mera backupp innan jag skaffade egna barn.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-04-06 09:19:00
|
Beth4020 |
Det är ingen fara Gunnar! Efter den texten funderade jag en hel del på vad och hur jag skriver, om det är en stagnation från min sida och om jag är otydlig i mitt sätt att skriva på.osv.....sådan är jag....Därför skrev jag denna text för att förtydliga.....jag vet att klimatet här är hårt och det är ju mitt val om jag vill utsätta mig för det så jag blev inte ledsen eller upprörs...bara fundersam :-
tack ska du ha!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-04-06 09:21:00
|
Beth4020 |
Sunny.....det har varit väldigt spännande att läsa din historia, men jag beklagar det du varit tvungen att vara med om. jag vet dock att du idag mår bra även om minnen aldrig kan försvinna, så kan man lära sig leva med dem.....du har varit tuff och jag beundrar dig. Kram
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-04-06 21:10:00
|
Sunny |
Men Birgitta: jag har ju haft enorm tur med mina kärlekar i livet! Men jag inser efter många samtal om detta med Den Käre. att det finns saker jag helt enklet inte haft möjligheter att ge.Varken till barnen eller till mina män.Några av grundpelarna o redskapen saknas.Då får man göra så gott man kan ändå.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-04-07 01:40:00
|
snälla mannen |
Ja du Birgitta,själv va jag tillsammans med en äldrekvinna i 6 år och som jag trodde älskade mej men det visade sej plötsligt efter dessa 6 års bekantskap att hon bara var en bluff.Hon skällde ut mej för minsta småsak,kom med grundlösa,falska anklagelser mot mej,och när jag till sist konfronterade hennes avskyvärda beteende mot mej så skyllde hon det på en massa undertryckta känslor,jobbig barndom med föräldrar som aldrig hade gett henne grundtrygghet och kärlek? Jag orkade till slut inte med att bli utskälld i tid och otid någemer och gjorde helt enkelt slut med henne och mår mycket bättre idag.Och det jag har lärt mej av denna horribla historia är att aldrig mer bli tillsammans med den kvinnotypen igen.Vilken tur att alla kvinnor inte är sådana.Jag vet att det finns mycket ja rent av massor av bra,ärliga och underbara tjejer och kvinnor där ute och än är jag inte färdig för graven och så är det inte långt kvar till midsommar heller.så vi säger väl skål då och på återseende... :-
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-04-07 08:30:00
|
Beth4020 |
Det var tråkigt att du råkade ut för en person som projicerade sitt dåliga välmående på dig.....förhoppningsvis har kvinnan ifråga lärt sig något också; att ta tag i sin dåliga historia och jobba bort de impulser som förstörde så mycket för henne. Visst finns det trevliga kvinnor där ute, så jag önskar dig lycka till.....och skål på dig med :-/Birgitta
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-04-08 02:46:00
|
snälla mannen |
Tack Beth4020.Om det ändå hade varit så enkelt,men samtidigt som hon skällde ut mej i tid och otid så hade hon börjat dejtat en annan man.Det minsta man kan begära av en 6 årig relation är väl trohet och ärlighet,men hon hade inga gränser och noll empati.Ville bara berätta så ärligt jag kunde om detta mentala helvete som jag nu tvingas gå igenom eftersom det bara var för cirka 2 veckor sedan jag inte stod ut längre och gjorde slut en gång för alla med henne efter 6års bekantskap.Och visst är jag fruktansvärt sårad,kränkt och ledsen men jag vägrar låta henne få förstöra resten av mitt framtida liv.Jag är en romantiker som tror på ärligheten hur ont den än kan göra,äktenskapet och den rena kärleken och kommer så att göra tills jag dör....
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-04-10 10:27:00
|
Beth4020 |
Detär bra att du tänker bibehålla din positiva människosyn på trots av att du idag känner dig kränkt och sårad. Låt sorge ha sin tid, man måste få sörja med allt vad det innebär för att sedan försöka blicka framåt. Det är inte alltid så lätt men jag önskar dig all lycka till...../Birgitta
|
|