Earth hour är ett ytligt och meningslöst jippo

Den här tråden diskuterar artikeln Earth hour är ett ytligt och meningslöst jippo.
Inlägg #1: Postat: 2009-03-27 16:53:00
Holgersson
Det är som att uppmana världens folk till att sluta fjärta i en timme. En fis i rymden, helt sonika.
Inlägg #2: Postat: 2009-03-27 22:35:00
GunnarL
Helt rätt Mats Hägglöf! En ganska löjlig symbolhandling, eftersom ingen egentligen vet vad som ligger bakom klimatförändringen. I dag hörde jag att havsvattnets uppvärmning i Nordatlanten kan bero på att det kommer färre stoftkorn från Saharaöknen än tidigare! Ingen vet varför. Vi människor trevar i mörkret när det gäller klimatförändringen och en av de deviser som irriterar mig mest just nu är: "Lev klimatsmart" - en devis som utnyttjas till fullo av politiker som inte vet ett skit mer än oss andra men som ser sin chans att öka beskattningen! Och forskningsvärlden är totalt oenig - fast de som tycker som politikerna vill att de skall tycka får höjda forskningsanslag, medan de annorlunda tänkande ser sina anslag dras in! Så illa är det! Usch nu börjar jag tänka på inkvisition, häxjakt o andra fundamentala rörelser i historien, men fan vet om vi inte är där igen?.
Inlägg #3: Postat: 2009-03-27 23:20:00
Pia K
Om vi skulle släcka ner Stockholm tex.skulle det nog kosta enorma summor i förstörelse.
Ungdomarna pratade i dag om detta och planerade redan vilka bråk det skulle bli i förorten. Katastrofalt- ändå gör man mycket reklam för den här timmen på radio i bla. "Lugna Favoriter" Där propagerar man för att sitta med familjen vid tända ljus och spela spel under kvällen. De flesta vill vara gulliga och solidariska, emedan halva samhället blir ett slagfält. Ett bevis på hur sjukt samhället är, inte minst för ungdomen.
Inlägg #4: Postat: 2009-03-28 07:12:00
bombycilla
Upplysning och forskning kan eventuellt förbättra klimatet, inte mörker och inaktivitet!
Inlägg #5: Postat: 2009-03-28 08:52:00
Janne B
MATS Tack för det underbara citatet från Umedalen där jag jobbat en del. Det måste ju ha funnits massor av sådana direktiv förr - innan vi hunnit bygga ut elkraften tillräckligt. Jag minns arbetarefamiljer som hade "undersäkrat" sina lägenheter så bara två lampor kunde lysa i taget - annars gick proppen.// Jag har i 60 års tid släckt ljuset på nätterna - var kan jag hämta mitt diplom???
Inlägg #6: Postat: 2009-03-28 08:59:00
Janne B
Låt oss tänka oss att en internationell Koncernchef Mahts Almblad gått ut i en kampanj och sagt att Mandela missförstått alltihop. "Skit i Gubben". Då vet jag vem som fått stryk i media jorden runt.
Inlägg #7: Postat: 2009-03-28 09:04:00
mats hägglöf
Tack Janne B! Besök gärna min blogg - matshagglof.blogspot.com - och läs artikeln " Som vaktmästare på Umedalens sjukhus ". En annorlunda upplevbelse! Mats Hägglöf
Inlägg #8: Postat: 2009-03-28 11:45:00
Janne B
Bästa Mats/ Visst ska jag besöka din blogg - sätt på kaffet! Själv har jag jobbat på Restads Mentalsjukhus utanför Vänersborg i 20 årsåldern och skrivit om det här - för länge sedan. Jag har även försökt få in mina berättelser i lokalkpressen, men det var fööör känsligt.
Inlägg #9: Postat: 2009-03-28 11:57:00
Janne B
Jasså du Grabben/ Du är 76 plus och en kämpe. Mycke att läsa. Markerat som Favorit som ska läsas du jag är Pigg!
Inlägg #10: Postat: 2009-03-28 14:34:00
surtanten
#1 &2 ja allt är meningslöst lika bra att sätta en kula i pannan, bittra gamla skitgubbar...
Inlägg #11: Postat: 2009-03-28 14:46:00
mannenpåtaket
Det kanske är en fin balans i samhället mellan skitgubbar och surtanter....Akta dig så du inte får en kula på magen...
Inlägg #12: Postat: 2009-03-28 16:24:00
Eskilsson
Earth hour är en barnslig lek som dom rika ägnar sig åt. Låt dom sitta med sina sterinljus i lyxvillan och hoppas att dom får smaka på fattigmansliv i en timme.
Inlägg #13: Postat: 2009-03-29 09:08:00
bombycilla
Så präktiga vi är! Ett kulört band på rockslaget och vi har befriat oss från cancerfrågan. Ljsuet släckt i l timme med uppmaningen från TV4 " Make a baby " och vi har skaffat oss ett ytterligare avlatsbrev - efterskänkande av syndastraff.
Att släcka lampan och inte tända den igen, vem tar ansvar på sådant sätt ? Att utöka jordens befolkning ytterligare via TV4
-uppmaningen, inte bra för miljön!
Inlägg #14: Postat: 2009-03-29 17:16:00
Vanligastemil
Vad tror ni kossorna säger nere i laggårn om vi slår av strömmen och släcker ner i en timme ? Ni stadsbor har verkligen konstiga ideer för er.
Inlägg #15: Postat: 2009-03-29 17:35:00
mannenpåtaket
DE som drog ur Proppen på sina datorer i går är nog inte med här i dag???
Inlägg #16: Postat: 2009-03-30 10:28:00
akablaze
Förvånar mig att Bob Dylan spelade på Malmö arena precis under Earth hour.
Många tyckte det var ett cool svar på vad man gjorde under earth hour...."jag var på Dylan koncert"!
Inlägg #17: Postat: 2009-04-07 21:07:00
arga gubben
"Earth hour" vad va det? Nått rockband som spelade en timme???
Laddar...