Valt inlägg:
Helt rätt Mats Hägglöf! En ganska löjlig symbolhandling, eftersom ingen egentligen vet vad som ligger bakom klimatförändringen. I dag hörde jag att havsvattnets uppvärmning i Nordatlanten kan bero på att det kommer färre stoftkorn från Saharaöknen än tidigare! Ingen vet varför. Vi människor trevar i mörkret när det gäller klimatförändringen och en av de deviser som irriterar mig mest just nu är: "Lev klimatsmart" - en devis som utnyttjas till fullo av politiker som inte vet ett skit mer än oss andra men som ser sin chans att öka beskattningen! Och forskningsvärlden är totalt oenig - fast de som tycker som politikerna vill att de skall tycka får höjda forskningsanslag, medan de annorlunda tänkande ser sina anslag dras in! Så illa är det! Usch nu börjar jag tänka på inkvisition, häxjakt o andra fundamentala rörelser i historien, men fan vet om vi inte är där igen?.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?