|
Inlägg #21: Postat: 2009-03-25 12:01:00
|
|
Per W |
Och att L-A skulle vara "ultraborgerligt gammelmoderat" är skrattretande om man följt hans inlägg och kommentarer här på Sourze.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2009-03-25 12:03:00
|
|
Per W |
LO-förbundens ordföranden håller fortfarande Wanja om ryggen, därför att de troligen har liknande skelett i sina garderober.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2009-03-25 12:40:00
|
|
GunnarL |
17/ Leif-Arne, Jag backar - åtminstone till en del. Jämförelsen med Reinfeldt var inte relevant men icke förty kan ju alla ha synpunkten att WLW har gjort bort sig och bör avgå. Beslutet fattas givetvis inom LO.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2009-03-25 13:28:00
|
|
Leif-Arne |
Intressant blir att följa fortsättningen, eftersom Stig Malm fick gå på en liknande fråga. Själv tror jag WLW sitter kvar, delvis därför att hon har ett betydligt bättre förhållande till S partiledning, i.e. Mona Sahlin,än vad Stig Malm hade på sin tid. Jag tror även som Per W att där finns fler fackordförande som inte klarar att läsa en årsredovisning och därför sitter still i båten just nu. Egentligen visar detta på ett större problem, nämligen att stora kapital, mest pensionsfonder, har ägarrepressentanter styrelseledamöter som antigen är gravt inkompetenta eller ointresserade. Det svaga eller ibland helt obefintliga ägarinflytndet gör att grupper som inte primärt har ägarintresset främst styr dessa orgnistioner. Ergo, ledningen prioriterar ersättningsfrågor framför långsiktig avkastning till ägarna pensionsspararna
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2009-03-25 16:09:00
|
|
Janne B |
VILKÈN syn på sig själv har en person som tror sig kunna vara ordförande för LO och samtidigt ha 24 styrelseuppdrag till. // Hur är den omgivning som bara accepterar att hon tagit på sig så mycket // P1 programmet Nordegren nyss diskuterade Kejsarens Nya kläder. Det var mycket givande....// Allt är bra bara ingen plötsligt säger "han är ju naken".
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2009-03-25 16:15:00
|
|
Janne B |
Jehovas Vittnen delar ibland ut en tidning där man ser Lejon beta bland Lammen i ett underbart pastoralt landskap. Är det inte så som Wanja trott sig vara - i den situationen...Men i verkligheten var det djungelns lag som gällde...
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2009-03-25 16:57:00
|
|
Leif-Arne |
#25 Det är märkligt, att en så bristfällig kunnskap om vilket ansvar den som är ledamot i en styrelse har, är så utbredd. En styrelse ledamot kan inte skylla på att man saknat information, det är varje ledamots skyldighet att se till att få fram all den information ett styrelseuppdraget kräver. Om man som styrelseledamot inte kan få den information som man anser att man behöver, så måste man avgå från styrelsen, gör man inte det så är man helt och fullt ansvarig för alla beslut som den styrelsen fattar. Detta gäller för styrelseuppdrag från största börsföretag till minsta idéella förening.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2009-03-25 17:05:00
|
|
Leif-Arne |
#26 Men borde inte snart denna pastorala plats snart vara full, eftersom där bara får plats 144 000 vittnen och inte en kotte mer. På något sätt undrar jag om JV håller räkning på de vittnen som dött, så att de vet när där är fullt.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2009-03-25 17:47:00
|
|
Janne B |
Ja det är en märklig sekt på så många vis....
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2009-03-25 18:36:00
|
|
Janne B |
Jag har flera ggr i små förenings och församlings-sammanhang varit amatör revisor. Jag har givetvis inte nöjt mig med saken förän jag sett allt och förstått allt. Jag har frågat efter kvitton på mindre än 100 kr. / Givetvis har jag själv varit med om samma granskning. / Många tusen svenskar har ju sådan föreningserfarenhet.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2009-03-25 22:59:00
|
|
Shps |
..
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2009-03-27 16:30:00
|
|
Holgersson |
Anja kravlar sig fast vid makten, likt en kackerlacka som håller sig kvar på en husvägg. Hon är snart tillbaka och intrigerar igen.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2009-03-28 16:47:00
|
|
Eskilsson |
Nu har Sahlin börjat försvara Anja, så då lär hon väl sitta kvar. Helt otroligt hur maktens kärringar håller ihop i vått och torrt. En samling flockdjur är vad dom är.
|
| |