|
Inlägg #1: Postat: 2009-03-23 11:44:00
|
|
susanna s |
Håller med dags att kalla in Stig Malm ige
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-03-23 11:55:00
|
|
Leif-Arne |
Att ge WLW på pälsen idag för att ha medverkat till AMFs bonusprogramm är lite som att sparka in en öppen dörr. Men man kan undra om inte Jeppson är en smul desorienterad, Vårdförbundet är väl knappast WLWs pastorat. Däremot så finns inom Kommunal en massa vårdanställda, men om de råkar ha en högskoleutbildning är väl irrelevant i förhållande till deras löner eftersom de tjänster inom vården som kräver en högskoleutbildning antigen organiseras i förbund i TCO eller SACO. Kravet på WLW avgång är en fråga för LO´s medlemmar och LO´s medlemmar endast.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-03-23 17:55:00
|
|
Janne B |
Det är så irriterande när karriärkvinnor som Vanja låter som småflickor som blivit lurade av de stora stygga pojkarna i klassen. Hennes uppdrag var faktiskt att hålla reda på dem. NU ska hon sätta revisorer på att utreda vilka beslut hon fattat. Nog borde hon veta det redan!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-03-23 19:03:00
|
|
tobias |
Leif-Arne, du har fel angående att högskoleutbildade vårdanställda organiserar sig i TCO eller SACO. Det finns säkert de som gör det, men de flesta är nog medlemmar inom Vårdförbundet eller Kommunal. Det var iaf de som protesterade mot hennes agerade. Så var är den öppna dörren?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-03-23 19:57:00
|
|
Diplomaten |
Ännu en ur den patetiska bortskämda generationen som står där med kjolen nere.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-03-24 00:17:00
|
|
Leif-Arne |
#4 Söte Tobias, vårdförbundet är med i TCO. Läkarförbundet i SACO. Kommunal organiserar undersköterskor, vårdbiträden och andra yrkesgrupper inom vården som inte behöver ha högskoleutbildning. Att kommunal protesterar mot WLW är sannolikt, hon är själv uska från början. Men syrrorna har inte ett kvidevitten med hennes eventuella avgång att göra eftersom hon inte representerar dem. Du vet inte speciellt mycket om arbetsmarknaden eller hur Tobias?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-03-24 09:44:00
|
|
Janne B |
I dag var Wanja klart gråhårig i TV-n men nog var hon nästan gulhårig för några dagar sedan.Hon var på födelsedagskalas i går - det gällde väl att göra sig fin! Nog såg hon seriösare ut nu - om nu inte olika lampor bedrog mig!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-03-24 12:02:00
|
|
tobias |
Käre Leif-Arne. Du hugger efter halmstrån. Visserligen har de olika fackförbunden inriktat sig på olika yrkesgrupper, men det finns inga skarpa gränser, och det finns många utbildade sjuksköterskor som är med i kommunal t ex. Men det har inte något som helst med min artikel att göra. Inte heller att jag skrev fel att vårdförbundet tillhörde LO, vilket är helt riktigt. Men i detta avseende är det en helt obetydligt detalj. Det viktiga i sammanhanget var att hon inte ställde sig bakom sin egen yrkesgrupp som hade väldigt blygsamma krav, vilket i ljuset av de löner och bonusar hon själv delar ut i styrelser, blir ganska absurt. Det är något även de borgerliga ledarsidorna skriver under på, så du är ganska ensam om att tycka att det är någon öppen dörr som sparkas in, och det är ganska roande att få bekräftat ännu en gång hur ensam du är i din ultraborgerliga gammelmoderata inställning. Jag kan fortfarande inte se den öppna dörren.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-03-24 12:07:00
|
|
tobias |
Med andra ord: om jag rättar till struntfelet i min artikel vilket beror på en felaktig källa så blir budskapet och kritiken ändå densamma. Det är bara löjligt att kritisera obetydliga detaljer och ignorera helheten.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-03-24 16:12:00
|
|
Leif-Arne |
Nej Tobias, Vårdförbundet tillhör INTE LO, oavsett hur många gånger du påstår att de gör det. Att kräva WLW´s avgång är att sparka in en öppen dörr därför att media redan har krävt hennes avgång. Inte osannolikt skulle även jag tycka att hon borde avgå, om jag själv var LO medlem. Nu är jag inte det. Är du? Du påstår att där finns många syrror som är med i Kommunal, det betvivlar jag starkt. Just inom vården är gränserna mellan de olika yrkesgrupperna hårdare än i nästan alla andra branscher. Genom att ha fel i sak, sänker man helt sin trovärdighet som avsändare av ett budskap.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2009-03-24 17:50:00
|
|
tobias |
Jag skrev just att jag hade fel angående Vårdförbundet, men att det inte förändrar helheten. Vad spelar det för roll om jag är medlem i LO eller inte? Och är det verkligen så att jag inte får skriva vad jag tycker när media redan gjort det? Trams! Du kan fortsätta göra dina egna antaganden och angripa detaljer och missa målet, det är något DU förlorar trovärdighet i. Tydligen tyckte inte SVT att jag saknade så väldigt mycket trovärdighet eftersom de nyss bett mig skriva en debattartikel på svt.se, men det är inte speciellt svårt att gissa vad du kommer att säga som SVT.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2009-03-24 19:20:00
|
|
Leif-Arne |
WLW repressenterar LO, hon är vald av dem. Således är hennes vara eller inte vara en fråga för LO medlemmar. Kravet om att avgå berör inga andra än LO- medlemmar.Det är LO- medlemmarna sin finansierar hennes lön och det är deras pensionsavtal som hon skall bevaka. Är man med i en annan organisation så får man i stället fokusera på de ledare man har där i stället.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2009-03-24 20:18:00
|
|
GunnarL |
12/ Icke desto mindre så är LO en så stor maktfaktor i det svenska samhället - både rent ekonomiskt och opinionsbildande - att det är ett allmänt samhällsintresse och inte enbart en fråga för medlemmarna! Ungefär lika dumt som att påstå att om Reinfeldt gör en dumhet så är det bara en fråga för medlemmar i moderaterna.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2009-03-24 22:13:00
|
|
Janne B |
Wanja är en högst betydande maktperson trots sin mjuka framtoning. Hon har valt en annan stil än Stig Malm. Hon ingår ju i gänget runt Monsa Sahlin och är med i styrelsen för mäktiga Folksam med mera.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2009-03-24 22:26:00
|
|
Jönssonholm |
Tänk bara på vilket liv det hade blivit om Stig Malm begått samma misstag. Han hade blivit skinnflådd levande.En sådan mångmiljonär som Anja L-W bör inte få göra sådana här tabbar.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2009-03-24 22:42:00
|
|
Leif-Arne |
#15 Du måste vara ett troll, Stig Malm fick ju gå just med anledning av BPA och pensioner Länk: blogg.svd.se . Men det visste du och tyckte det var lite skojjsamt sådär att kasta ut det betet.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2009-03-24 22:50:00
|
|
Leif-Arne |
#13 Nog kan vi enas Gunnar, om distinktionen mellan att Reinfelts position som statsminister är en angelägenhet för hela svenska folket, medan Reinfeldts position som partiledare är en angelägenhet för medlemmarna i moderaterna. WLW är inte vald av svenska folket, utan, via ombud iofs men ändå, av LO´s medlemmar. Att som T kräva hennes avgång utan att vara LO medlem visar bara på en betydande desorientering inför arbetsmarknden och vårt politiska system.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2009-03-25 00:39:00
|
|
CMO |
L-A, TJ brukar ofta vara mer desorinterad än påläst om det han skriver.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2009-03-25 09:26:00
|
|
tobias |
Det är nästan underhållande att se hur CMO och Leif-Arne tävlar med Wanja i att förbruka sin trovärdighet, men dessa herrar gör det genom polemik och att använda halsbrytande argument, som inte är värt att ödsla tid på.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2009-03-25 11:56:00
|
|
Per W |
#19 Tobias, CMO och L-A har helt rätt. Du briljerar i okunskap. De enda som kan kräva Wanjas avgång är naturligtvis LO:s medlemmar. Alla övriga kan naturligtvis ha en synpunkt på det.
|
| |