Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Käre Leif-Arne. Du hugger efter halmstrån. Visserligen har de olika fackförbunden inriktat sig på olika yrkesgrupper, men det finns inga skarpa gränser, och det finns många utbildade sjuksköterskor som är med i kommunal t ex. Men det har inte något som helst med min artikel att göra. Inte heller att jag skrev fel att vårdförbundet tillhörde LO, vilket är helt riktigt. Men i detta avseende är det en helt obetydligt detalj. Det viktiga i sammanhanget var att hon inte ställde sig bakom sin egen yrkesgrupp som hade väldigt blygsamma krav, vilket i ljuset av de löner och bonusar hon själv delar ut i styrelser, blir ganska absurt. Det är något även de borgerliga ledarsidorna skriver under på, så du är ganska ensam om att tycka att det är någon öppen dörr som sparkas in, och det är ganska roande att få bekräftat ännu en gång hur ensam du är i din ultraborgerliga gammelmoderata inställning. Jag kan fortfarande inte se den öppna dörren.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?