Grattis Victoria, nu är du hemma!

Den här tråden diskuterar artikeln Grattis Victoria, nu är du hemma!.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2009-02-25 12:40:00
Janne B
När man införde republik i Frankrike - rev man då alla kungliga och kejserliga slott för att förbilliga driften? Har de franska presidenterna hållt sig med enklast tänkbara boningar?
Inlägg #22: Postat: 2009-02-25 12:41:00
ArHo
Lite om inte mycket skrattretande är väl dessa kändisgalor med prisutdelningar till bästa Idrottsman bästa skådespelare o.s.v. men aldrig delas det ut priser under pompa och ståt på bästa sändningstid i Tv till bästa företagar bästa lokalvårdare bästa Svetsare och en rad andra yrkeskategorier? Personligen värderar jag folk högre som jobbar med ett hederligt arbete eller företag med dess inriktning att folk måste ha något att försörja sig på och då syftar jag på den direkta samhällsnyttan. Jag beundrar Wallenbergarna och kompani med all rätt, hur hade vårt samhälle sett ut annars utan deras utomordentliga insatser? Hade Tage Erlander suttit vid makten utan Wallenbergs hjälp? nej, Tage satt i knät på dem av politiskt strategiska skäl för att kunna driva fram en välfärd för alla. Har vi någon politiker idag som kan jämföras med Tage Erlanders kapasitet som dessutom var en sann nationalist i ordets rätta bemärkelse att värna om vårt land.
Inlägg #23: Postat: 2009-02-25 12:47:00
peter_
Wallenbergare på kalvfärs är helt OK. Annars vete f-n.
Inlägg #24: Postat: 2009-02-25 12:51:00
peter_
ArHo, har du läst Ulf Nilsons "Sluten anstalt"? Där finner du en annan värdering av Wallenbergarnas insats för Sverige.
Inlägg #25: Postat: 2009-02-25 12:57:00
Leif-Arne
#20 Just så greven av Pfalz- Zweibrucken blev kung av Sverige, men så fanns det ju ändå en Wasakung kvar, i Polen. Så kunde man ju inte ha det , resonerade den gode Karl X Gustav.
Inlägg #26: Postat: 2009-02-25 12:59:00
ArHo
Peter i vår ideologi så är vi inne på ett samarbete med storfinanse i stället för att motarbeta dem.
Inlägg #27: Postat: 2009-02-25 13:02:00
Leif-Arne
WW1 var egentligen rena släktbråket, Kungen av England tyske Kaisern och ryske Tsaren, kusiner alla tre, rök ihop i hop. Klart att man behövde nationalisterna som en skock flaggviftande imbeciller för att motivera vansinnet.
Inlägg #28: Postat: 2009-02-25 13:15:00
peter_
#26. Till skillnad mot Ulf Nilson menar du?
Inlägg #29: Postat: 2009-02-25 13:43:00
peter_
ArHo, det kan vara en bok i din smak. Se följande citat "- Ursprungligen var det meningen att boken skulle ges ut på konventionellt sätt, säger Ulf Nilson, men vi fick snart klart för oss att det inte skulle bli möjligt.

Inget förlag vågade.

En förläggare fastslog rent ut att om boken "innehåller kritik mot familjen Wallenberg, så kan vi inte ta den".
Andra ansåg att kritik mot socialdemokratin och framförallt Olof Palme inte borde få komma ut. Till sist hade alla ledande förlag och ett antal inte så ledande sagt nej till utgivning."
Inlägg #30: Postat: 2009-02-25 13:45:00
peter_
JAg tror den beställas via denna länk: Länk: algonet.se
Annars är det Amazon som gäller. I Sverige verkar den inte säljas.
Inlägg #31: Postat: 2009-02-25 14:24:00
ArHo
#30 Peter jag har endast hört talas om boken och enligt beskrivning så tillhör boken inte den politiska korrekta. Ibland undrar man vem som bestämmer över sanningen om Sverige? LA eller Lars N eller kanske du Peter, själv är jag ständigt på jakt efter den! Därför blir jag till åtlöje och kränkt mellan varven. Men skam den som ger sig, jag föredrar att fortsätta på den inslagna vägen att samtidigt vara samhällskritisk även om jag råkar trampa någon på tårna. Att ta parti för den rådande politiken och den kanske uppseglade är inte något jag hurrar över som bekant, nej, tacka vet jag att hitta något nytt som kan vara till gagn för hela vår befolkning. I sak önskar jag att alla invånare i landet kunde ta personligt ansvar över sig själva och vara till nytta och glädje i förlängningen för vårt land i sin helhet.
Inlägg #32: Postat: 2009-02-25 17:50:00
Diplomaten
#9 Som jag skrev i en tidigare kommentar : De som tror att hatten passar kan ta på sig den.
ArHo tog på sig Hatten en dryg timme efter mitt inlägg. ;-
Inlägg #33: Postat: 2009-02-25 17:59:00
Diplomaten
# 9 forts. Statschefs post som går i arv har inget existensberättigande i en demokrati
Inlägg #34: Postat: 2009-02-25 18:53:00
ArHo
#33 Nu är du ute och cyklar Diplomaten, det handlar inte om att jag gillar kungen som roalist utan som en ganska neutral statschef. Förmodligen skulle du vilja ha Göran Persson som Statschef, vilket de flesta svenskar skulle se som ett hån mot demokratin. Räkna med att en svensk president blir en envåldshärskare mer eller mindre. Du kan välja din granne som president eller någon lodare nere vid Slussens gula gång, nej du min gubbe lilla, den sortens typer vill jag aldrig se som president, när du snackar om demokrati.
Inlägg #35: Postat: 2009-02-25 19:29:00
peter_
Haha, ArHo! Nog är du en roalist.
Inlägg #36: Postat: 2009-02-25 19:39:00
ArHo
Det är därför jag ser dig som en prins eller kanske bara känner dig som en sådan? undrar om inte du är en smygroalist egentligen och är besviken över att inte Viktoria valde dig, ha,ha
Inlägg #37: Postat: 2009-02-25 21:13:00
peter_
Jo det hade varit komiskt.
Inlägg #38: Postat: 2009-02-25 21:39:00
Janne B
Diplomaten/ Är du riktigt säker på att CG är statschef? Är det inte bara en kuliss som du ser? Ska vi utannonsera de jobb som bernadottarna utför? Vem söker då tro???
Inlägg #39: Postat: 2009-02-26 04:43:00
CMO
Att ArHo, som gett inaveln ett "ansikte" pa Sourze, vurmar for monarkin ar ju inte direkt forvananade.
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...