En krigare på väg mot döden

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2009-02-07 21:01:00
GunnarL
40/ Det med hästar som det är med människor! Det föds ständigt nya. Och det är det som i alla tider tillåtit såväl militärer som politiker att slösa med dessa unika tillgångar. Tyvärr är det ett faktum - så har det varit och så förblir det!
Inlägg #42: Postat: 2009-02-07 21:44:00
Janne B
Gunnar/ Vi har inte tagit upp tidsperspektivet. Den dagen Freden börjar skulle det behövas maximalt med människor, hästar mm för att bygga upp landet igen. Men det är ju tvärtom. Jag kan tänka mig att det tog 10 år att få fram rimligt hästantal igen,svårare att formuelara ngt om människor.Bland de överlevande efter ett krig är det många sjuka och handikappade. Det är de unga friska som gått åt vid fronten osv...
Inlägg #43: Postat: 2009-02-07 22:01:00
GunnarL
42/ Janne, I ett historiskt perspektiv är tidsaspekter på 20-30 år inget märkvärdigt. Den tiden tillåter en ny generation av människor att växa upp - för att inte tala om hästar. Sen kan man börja om från början igen! Så bedrevs väl vår ärorika historia i flera hundra år - utan någon som helst hänsyn till individens öde. Tack och lov tror jag att vi har blivit lite klokare efter andra världskriget, i och med bildandet av EU, som väl i stort sett omöjliggör nya krig i Europa. Men man kan aldrig veta riktigt säkert! Historien upprepar sig ständigt och inget är nytt under solen.
Inlägg #44: Postat: 2009-02-08 12:06:00
Inger Olsson
ArHo, Sunny och Bettan: "Beskärda del?" Jag ler. Fast inte fan har det hjälpt eftersom ni är hopplösa fall. Visst, erkänner att jag har inte tid med folk som ständigt behöver medslick för att uthärda sig själva och livet... Jag menar, alla som har följt Sourze från början kan väl, som jag, konstatera att er utveckling är plus minus noll? Samma tugg m a o och lika överspända är ni. Ni har en besynnerlig attitude: håller man inte med er är man mot er.
Inlägg #45: Postat: 2009-02-08 13:05:00
ArHo
Inger Olsson, har inte någoting att lära ut till någon, till detta behövs en begåvning för att klara utav. Och en mer obegåvad tant får man leta efter, Mona S eller någon annan med samma intet.
Inlägg #46: Postat: 2009-02-08 13:14:00
Janne B
Det är givetvis helt tokigt att påstå att Mona S som nått toppen i SAP och suttit många år i regeringen - är en obegåvad tant! Troligen yngre än vad du är. Trots mkt begränsad utbildning tar hon sig fram överallt. Många är förvånade över att hon är så bra på engelska vid utlandsbesök....Själv är jag urdålig på detta.
Inlägg #47: Postat: 2009-02-08 13:16:00
Janne B
Det krävs en viss begåvning för att se att IO kan mycket på sitt speciella område....
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...