En krigare på väg mot döden

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2009-02-07 16:00:00
GunnarL
9/ En gardist däremot är helt enkelt en soldat som ingår i ett gardesregemente. Gardisten kännetecknas av att han har kontakt med utomjordingar, tror på rasteorier och är en jävel på att borsta skor.
Inlägg #22: Postat: 2009-02-07 16:09:00
ArHo
#21 Gunnar, varför har du sådana vänner att umgås med. Det finns ju strålande människor som t.ex. jag, som är en person som står med båda fötterna på jorden och ser verkligheten som en realitet.
Inlägg #23: Postat: 2009-02-07 16:23:00
ArHo
Man säger att man blir klok utav att läsa all sorts litteratur. Är det inte märkligt då att det finns människor i Småland som har det svårt med detta, kan det vara så som det påstås det i alla fall. UFO och rasteorin är ett fast förbundet faktum bland troende människor, när de tagit reda på vilka rapporter Nasa har delat med sig utav. Alltså teorin går ut på att jordemänniskan har sina utgångsrötter från olika planeter. Jesus själv kom ju ifrån en annan planet är ju självklart, guds son och allting, så det måste vara helt sant, sådant vet de ingenting om i Småland av sagda skäl att inte läsa all sorts litteratur.
Inlägg #24: Postat: 2009-02-07 16:32:00
Janne B
Jag trodde att troende människor läste Bibeln och och inte kNASiga rapporter från NASA./Utgår du från den planet som har en gloria runt magen?? // Det var så att israels tolv stammar gick vilse i öknen och hamnade på var sin planet - så var det.
Inlägg #25: Postat: 2009-02-07 16:32:00
Janne B
Jag trodde att troende människor läste Bibeln och och inte kNASiga rapporter från NASA./Utgår du från den planet som har en gloria runt magen?? // Det var så att israels tolv stammar gick vilse i öknen och hamnade på var sin planet - så var det.
Inlägg #26: Postat: 2009-02-07 16:34:00
GunnarL
22/ Arho, Menar Du verkligen att Du ser verkligheten som en realitet? Det var minsann inte illa! Och att vi i Småland har lite svårt för att se UFO och rasteorin som ett fast förbundet faktum är nog för att vi inte är tillräckligt troende. Vi är väl helt enkelt lite oupplysta.
Inlägg #27: Postat: 2009-02-07 16:41:00
Janne B
Gunnar När jag kom till Umeå så fanns där 1962 Norrlands Dragoner.Ja de red bekvämt? till fronten, klev av hästen och stred..// Jag har vaga minnen från sannolikt 1943-44 hur det kom militärer till Ullene Socken och inspekterade varenda häst.Man skrev in de friskaste och starkaste i rullorna. Dessa skulle vid behov dra Trossen, kanoner och mycket annat. Våra hästar blev aldrig uttagna men det hände för andra byar.Jag minns hur det kom stora militära enheter utan nästan en enda bil, men från Skövde kom Stridsvagnar. Bönderna svor för sönderkörda vägar och havererade stängsel.
Inlägg #28: Postat: 2009-02-07 16:44:00
ArHo
Gunnar du får ta det jag skrev för vad det är, Ironiserlng över din ironiska inlägg.
Inlägg #29: Postat: 2009-02-07 16:44:00
Janne B
Nå hästarna i Umeå blev omoderna och ersattes av mycket effektiva dubbla bandvagnar fån Hägglunds& söner i Ö-vik.Detta byaföretag växte snabbt med hjälp av sina geniala vagnar - som såldes till många länder.Många av dem finns nu hos Räddningstjänsten har jag sett. kanske man man kan köpa sig ett bandfordon på Överskottslagret??
Inlägg #30: Postat: 2009-02-07 16:46:00
Janne B
Ironier sägs aldrig gå hem hos mottagaren - hur är det då med dubbla ironier!
Inlägg #31: Postat: 2009-02-07 16:47:00
ArHo
Herr magister. det skall stå "dina" och inte din, flertal och ental är det skillnad på. Nu märkte du vad lärd jag är.
Inlägg #32: Postat: 2009-02-07 16:51:00
ArHo
Märk väl att jag aldrig ironiserar över din tro Janne, mycket beroende på att din lära har utomjordlingar dikterat, som jordbor sedemera har skrivit ned i en bok som kallas bibeln.
Inlägg #33: Postat: 2009-02-07 17:02:00
ArHo
Det är skillnad på ironi och ironi, den skämtsamma och den hånfulla. Normalt brukar jag inte använda mig av ironi, för den kan missförstås. Den här udda gången blandade jag ihop dessa två sorters ironier som blev en blandning av skämt och allvar riktat till Gunnar enbart.
Inlägg #34: Postat: 2009-02-07 17:24:00
GunnarL
Arho, ironisering över ironiska inlägg är naturligtvis helt i sin ordning. Nu uppfattade jag din ironi mest som skämtsam ironi - i motsats till den hånfulla ironin. Och att du blandade ihop den skämtsamma och den hånfulla ironin har jag inga som helst problem med! Det blev ju en dubbel ironi men det gör absolut ingenting. Väl mött Arho!
Inlägg #35: Postat: 2009-02-07 17:27:00
Leif-Arne
#29 går nutmärkt att köpa via autuíoner bl.a. i Blomstermåla, men man bör ha ett bensinkort som någon annan betalar, för om de skall köras, drar de vid terräng ca 25 liter milen. En civil variant finns med mercedes turbi diesel, den är definitivt bättre. Den gamle modellen hade Volvo B18 sport motorer, de höll bra, den senare modellen hade först Volvos PRV 6:a, den höll inte topparna på, byttes därför mot Ford dito.
Inlägg #36: Postat: 2009-02-07 17:46:00
ArHo
#34 tack detsamma Gunnar, så uttrycker sig en redig smålänning.
Inlägg #37: Postat: 2009-02-07 18:26:00
Janne B
ArHo 32/ Det är inte så lätt att ironisera över min tro för jag har nog aldrig presenterat den här. Jag har bara ibland talat om att jag är medlem i Missionskyrkan. Men där är högt i tak och på sommaren kan vi ha öppna fönster så svalor kan flyga rakt igenom.
Inlägg #38: Postat: 2009-02-07 18:31:00
Janne B
Leif-Arne 35// Den där franska sexan höll inte så bra ens i privata bilar. / Det finns många historier om motorbyten. Som att förre försvarsministern Anders Björk kom över ett lager tyska stridsvagnar kring 1990.Man bytte motorerna på ca 100 sådana till äkta Mercedesmotorer. Men de höll inte.Då satte man i Scaniamotorer och de höll. Men så skrotades de för riksdagen hade beslutat om att vi skulle ha 100 stridsvagnar färre..../ Inte vet jag om det finns substans i denna historia men jag har hört den flera ggr runt P4 i Skövde....
Inlägg #39: Postat: 2009-02-07 18:49:00
Leif-Arne
Jo det stämmer säkert, det är de där begagnade östyska pansarskyttefordonen som du menar antar jag. En annan uppgift när du ändå var inne på ämnet hästar inom krigsmakten tidigare, visste du att ww1 i all sin blodiga meningslöshet, även krävde 18 millioner hästars liv. Kan tänka att tjurskallighet och kavalleri inte gick ihop med taggtråd och kulsprutor.
Inlägg #40: Postat: 2009-02-07 20:56:00
Janne B
LA Jag har aldrig sett några siffror förut på detta men har ju sett massor av gamla bilder på fält fyllda av hästlik. Hästars enda försvarsvapen är att springa i väg. Den vägen fungerar inte om man släpar på en kanon eller andra tunga lass.Givetvis bröt hästarna benen och skadade hovarna mm.Så de dog inte bara av direkta skott.// All denna hästdöd måste ju har försvårat jordbruket i hög grad efter freden. kanske andra verksamheter också.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...