Israels illdåd i Gaza

Den här tråden diskuterar artikeln Israels illdåd i Gaza.
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #21: Postat: 2009-01-21 00:03:00
Bongo Bongo
Absolut! Det säger att "någon" tycker att en "folkets fiende" förtjänar en "fysisk tillrättavisning". Troligtvis så har detta "hot" lika mycket verklighetsförankring som påståenden om att folk som är emot Israels statsterrorism är "nazister". Alltså inte mycket.
Inlägg #22: Postat: 2009-01-21 00:08:00
Bongo Bongo
Men om en "fridens man" betyder att denna stödjer fosforbomber mot barn, raketattacker mot ambulanser, skolor och FN så vete fan om jag inte får omvärdera min uppfattning om begreppet.
Inlägg #23: Postat: 2009-01-22 18:11:00
Unto S
”1 I Gaza, har jag hört, leker småflickor den nya ”martyrleken” – lägger sig på stengolvet insvepta i lakan och ber – upphetsade – sina syskon att ”bära dem till graven”. 2 Vi måste kunna tala om barnen i Auschwitz, Hiroshima och Gaza i samma andedrag. I Gaza, har jag hört, leker småflickor martyrleken – lägger sej på stengolvet insvepta i lakan och ber sina syskon bära dem i graven.” Staffan Beckma
Inlägg #24: Postat: 2009-01-22 19:53:00
GunnarL
Nu har jag ånyo sett ett av dessa förbannat vänstervridna reportage i Rapport! Man visade hur palestinska barn bombats med vit fosfor! De hade t.o.m. förfalskade bildbevis. Dessutom påstod man att Israel gjort sig skyldiga till ytterligare flera krigsförbrytelser! Jag blir precis som Lars Nilsson väldigt indignerad! Denna vänstervridning måste vi på något sätt komma till rätta med. Synd bara att CMO bor i USA och inte får se bilderna - han hade nog tyckt att det var roligt.
Inlägg #25: Postat: 2009-01-23 11:23:00
Dalhedaren
Var kommer den medkänsla för Gaza? Israel gör ju rätt som försvarar sig. Ett land ska kunna försvara sig utan att det blir sånt jävla snack om att det är omänskligt. Vad som är omänskligt är Gazas invånares syn på mänskliga rättigheter. Ska vi försvara människor som tror på Sharialagar?
Palestinierna får skylla sig själva som röstade fram Hamas som deras representanter. Jag blir så trött på vänsterfolket och deras pacifistiska syn på världen. Krig är ett måste för att försvara ett lands rättigheter. Att handfallet tro att freden bevaras utan krig är naivt. Det är att låta ondskan segra kommunism, sharialagar, islamism, fundamentalism
Inlägg #26: Postat: 2009-01-23 11:43:00
GunnarL
"Att handfallet tro att freden bevaras utan krig är naivt". En mycket intressant mening som ger anledning till funderingar.
Inlägg #27: Postat: 2009-01-23 12:19:00
ArHo
#26 GunnarL, reagerade du också på detta, förvisso hade det räckt med att påstå att ett land har rätt att försvara sig. Men Israel Palestina konflikten är så komplicerad så att inte ens jag kan finna en rättvis lösning på deras problem och bekymmer, därutav har jag lägat lågt i all den diskussion som pågått en längre tid av munhuggeri här på forumet.
Inlägg #28: Postat: 2009-01-23 12:23:00
peter_
Jag tror att Gunnar hade syftade på den lustiga självmotsägelsen...
Inlägg #29: Postat: 2009-01-23 12:26:00
ArHo
#28 peter, det har du också rätt i, ja skarpsynt är du, den saken är klar. Jag gillar folk med go i, där inte hjärnan krånglar.
Inlägg #30: Postat: 2009-01-23 13:04:00
Unto S
"25 Utmärkt ”Dalhedaren”, han vågar säga sina åsikter öppet. Han har många sympatisörer här på Sourze som tyvärr inte vågar helt öppet stå för sina åsikter. Jag räknar upp några som säkert sympatiserar med ”Dalhedaren”: CMO, Månsson JEM, ArHo, Lars Nilsson, Ekdahl, Thomas Laurits Thomas L Aabo, Diplomaten, Peter_ och i viss mån Leif-Arne och Janne B.
Inlägg #31: Postat: 2009-01-23 13:10:00
Bongo Bongo
#25. Inget är väl mer naivt än att tro på något slags krig mot "ondskan". I praktiken så stödjer västvärlden i praktiken ett land med just de "sharialagar" och förtryck som du beskriver, Saudiarabien. Sen är ditt argument om att palestinierna får skylla sig själva jättebra för det är bara att vända på det och säga att israelerna får skylla sig själva då de röstat fram korrupta politiker och stödjer olaglig ockupation och etnisk rensning. Rent personligt så finner jag din stil mycket uppfriskande jämfört med hycklare och gubbmumlare som Lars Nilsson och JEM. Kör hårt.
Inlägg #32: Postat: 2009-01-23 13:11:00
Bongo Bongo
Helvete, Unto var snabbare på hanen. :-
Inlägg #33: Postat: 2009-01-23 13:21:00
Empiri
Dårhuset styrs nu av dårarna själva. Unto S och Bongo Bongo lider tydligen av ett fullständigt ohämmat självhävdelsebehov. Inga som helst argument verkar bita på deras fullkomliga övertygelse om att de har rätt och att alla som inser att det finns problem i konflikten "pissar på döda barn i Gaza" mm. Fullkomligt skrämmande. Symptomen på narcissistisk personlighetsstörning är ytterst tydliga på båda. herrarna.
Inlägg #34: Postat: 2009-01-23 13:24:00
Dalhedaren
Jag vet att det låter motsägelsefullt med "fred genom krig". Övertolka inte uttrycket. Det jag syftar på i sammanhanget är att krig är en nödvändighet för att kämpa för freden. Skulle vi i Sverige låta ett annat land ockupera oss och inte göra ett piss för att det är moraliskt fel med krig?
Israel står för demokrati kanske inte världens bästa och det är tillräckligt för att få mitt stöd. Palestinierna står för sharialagar och fundamentalistiska värderingar, där faller dom pladask i mina ögon.
Inlägg #35: Postat: 2009-01-23 13:39:00
Unto S
#34 Motsägelsefull är han ”Dalhedaren” i alla fall, han skriver: ”Skulle vi i Sverige låta ett annat land ockupera oss och inte göra ett piss …” Vet inte ”Dalhedaren” att den judiska staten Israel är byggd på stulen mark? Enligt ”Dalhedaren” så skulle palestinierna ha rätten att kriga mot den judiska staten Israel med alla medel.!
Inlägg #36: Postat: 2009-01-23 13:44:00
Empiri
Då kanske Unto vill anklaga FN för medhjälp till den "stölden"????
Inlägg #37: Postat: 2009-01-23 13:57:00
Dalhedaren
Om vi ska vara såna Unto S, så var det ju faktiskt palestinierna som berövade Judarna sin mark från första början så nu tycker jag du letar halmdockor.
Israel är som sagt en demokrati. De facto den enda demokratin i mellanöstern. Hur kan du inte stödja en demokrati? Är du kommunist? Varför söker du anledningar att stödja en minoritet med folk som inte respekterar mänskliga rättigheter?
Inlägg #38: Postat: 2009-01-23 14:01:00
ArHo
#35 Unto, för en gångs skull jag ge dig rätt mer än du kanske känner till. Judarna ägde Palestina enligt bibeln en gång i världen och 1947 och tidigare givetvis ansåg judarna att ha rätten till sitt forna land och NF gick på judarnas linje men då skall man ha klart för sig att judarna långt före 1947 skapat bosättningar i nuvarande Israel, på det sättet var det Ok, att låta judarna att hållas enligt NF. I sak jagade judarna bort de palestiner som redan hade sitt boende på sk. israelitisk mark. Så visst kan man förstå palestinernas hat och förakt mot judarna på dessa grunder. En annan sak Unto som du påstod att jag skulle jubla över tröstlösa situation är totalt fel! däremot jublar jag över att sanningen kommer så sakta fram# över vad som händer i detta för mig hopplösa område, där folk tvingar sig till att bo.
Inlägg #39: Postat: 2009-01-23 14:12:00
Unto S
#36 Okunnige ”Empiri”. Läs FN:s resolution 181 innan du anklagar mig.
Inlägg #40: Postat: 2009-01-23 14:47:00
Dalhedaren
Han anklagade ju inte dig Unto S, han frågade om du ville anklaga FN för medhjälp till stölden. Du får se skillnad på anklagelser och harmlösa frågor. Du låter nästan desperat ibland när du spinner på dina halmdockor.
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Laddar...