|
Inlägg #41: Postat: 2009-01-09 23:07:00
|
|
CMO |
#36 Ska jag vara ärlig tror jag både Europa och Israel betalat den skulden, med ränta. Men Palestinierna måste göra något själva också.
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2009-01-10 01:48:00
|
|
Sunny |
CMO:Jag spetsade till inlägget därför att det verkar sjukt att tala om gäspningar i detta sammanhang.
Angående mitt döda barn så hade jag ju varit flera år i ett frireligiöst fosterhem o när jag råkade möta en av min barndoms mest korkade tanter sade hon just så här: -Din dotter har gått före dig till himmelen o bokat plats för dig hos gud.Du ska vara tacksam för detta.Man behöver inte vara från Israel eler palestina för att vara lite skruvad när det kommer till religioner:
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2009-01-10 01:55:00
|
|
Sunny |
Å andra sidan läste jag i dag en berättelse från en av de 12 som kom ut ur Gaza.Israeliska soldater hade tagit ett 70 tal människor som mänskliga sköldar o låst in dem i ett litet iskallt o mörkt rum.Efter några dagar fick de gå men först sköt de ihjl ett dussin .En kvinna miste hela sin familj men hittade sin lilla baby på ett sjukhus.Ingen av de här människorna trodde tat någonn av de som Israeliska soldater mördade kommer till något paradis.Dit kommer man bara genom Jiihad o att offra sig medvetet o det kan inte babies göra.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2009-01-10 10:52:00
|
|
Unto S |
Per Gahrton: ”I ett läge då kraven ställs på sanktioner mot Israel på grund av dess påvisade folkrättsbrott, till exempel Haagdomstolens fällande dom mot separationsmuren, den allmänt erkända tortyren vid förhör, de så kallade extrajudiciella avrättningarna av palestinska ledare, etablerande av olagliga judiska kolonier på palestinsk mark, kollektivbestraffningen mot 1,5 miljoner Gazabor, väljer EU att belöna Israel!”. Jag blir mer och mer skeptisk till EU – frågan är om EU:s existens i dess nuvarande form är berättigad – på samma sätt ifrågasätter jag Israels existens.
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2009-01-10 10:53:00
|
|
Janne B |
Sunny 42//Det är jättejobbigt med korkade tanter som gör helt egna religiösa uppfinningar - modell boka plats hos Gud.Jag menar att det finns massor av sådant på lokalnivå inom alla religioner. Speciellt bland folk som inte kan läsa Skrifterna själva - inte kan kolla.
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2009-01-10 10:56:00
|
|
Janne B |
Unto ifrågasätter Israels existens - det enda skydd som judarna har lyckats bygga upp åt sig på 2000 år! Judarna har inga skäl att lita på andra folk visar historien! Untologi kallas sådant!
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2009-01-10 10:59:00
|
|
Unto S |
Jan Myrdal: ”Om israelerna inte är kloka som de Klerk kommer de att gå under. Staten Israel är en av tillfälligt sammanfallande stormaktsintressen hopkommen konstruktion. … Demografin omöjliggör för Israel att segra så som de protestantiska angelsaxiska kolonisatörerna i Nordamerika segrade. Palestinier, araber om man så vill, är alltför många och föder för många barn för att en israelisk förintelseseger skall vara möjlig. De kan inte utrotas i Västasien som så kallade indianer utrotades i det som blev Förenta staterna. Det finns dock slående ideologiska likheter som talet om löftet från Gamla testamentets Gud – i Förenta staternas fall senare omformulerat till Manifest Destiny. I båda fallen var politiken rå och avtalsbrytande.”
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2009-01-10 11:06:00
|
|
Janne B |
NEJ, Israel kan inte vinna mot 200 miljoner araber - men de har heller inte råda att förlora ett enda avgörande slag.Det är därför de tar i så in in i skogen utöver vanligt sunt förnuft.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2009-01-10 11:09:00
|
|
Leif-Arne |
Men både PG och JM har ab egen kraft förverkat varje uns av trovärdighet, ingen får sin argumentation stärkt av dessa herrar.
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2009-01-10 11:15:00
|
|
Unto S |
Beträffande födelsetalen. År 1962 hade Irak 6,8 milj invånare. Idag 29,6 milj. År 2050 beräknas Irak ha 63,7 milj invånare. En befolkningsökning på ca 50 år 25 milj, på 100 år 60 milj. WOW! Samma siffror för ett annat muslimskt land, Iran: 1964 22,5 milj. Idag 70,3 milj. År 2050 101,9 milj. WOW, WOW!! Du har så rätt så rätt Jan Myrdal.
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2009-01-10 11:27:00
|
|
Unto S |
#49 Leif-Arne skriver: "...både PG och JM har av egen kraft förverkat varje uns av trovärdighet, ingen får sin argumentation stärkt av dessa herrar". Har du glömt bort mig Leif-Arne? Jag förstärks av deras uttalande och jag har stort förtroende för dessa herrar. Eller kan Leif-Arne bevisa att Per Gahrton och Jan Myrdal ljuger i ovanstående citaten #44 o #47?
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2009-01-10 11:39:00
|
|
Leif-Arne |
Vad gäller vissa av de statistiska uppgiftern, så hittar även en blind höna osv.. Vad gäller trovärdighet och omdöme, den som upprepade gånger kör bil berusad saknar omdöme, den som försvarar världens relativt sätt särklssigt störste massmördare Pol Pot, antal han lät mörda i förhållande till hur många han kunde mörda saknar åxå omdöme. Hitta statistik kan envar som kan googla.
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2009-01-10 12:00:00
|
|
Unto S |
#52 Leif-Arne. Jag Myrdal påverkar inte världen genom sina böcker. Men det finns en stormakt USA som lät Pol Pot representera Kambodja i FN trots folkmorden. Så Leif-Arne dina slitna argument biter inte. Beträffande ”statistiken” så har jag hämtat uppgifterna från Lilla Uppslagsboken 1966 och Nationalencyklopedin 2007. Och nu skall jag cykla till systemet och köpa en flaska rödvin. Sedan tänker jag cykla en runda när jag har druckit. Det är inte förbjudet men ger Leif-Arne anledning att ifrågasätta mina politiska kommentarer.
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2009-01-10 12:08:00
|
|
Leif-Arne |
Att cykla efter att ha druckit en flaska vin är ok, därför att du riskerar inte köra ihjäl någon på din cykel. Men den som inte bara en gång sätter sig bakom ratten är omdömeslös och helt hänsynslös mot sina medmänniskor, en sådan person har ingen trovärdighet i mina ögon.
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2009-01-10 12:18:00
|
|
Inger Olsson |
WHA, Vad begåvade och kreativa män det finns på Sourze! Om man cyklar full kan man alltså inte åstadkomma olyckor...
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2009-01-10 12:25:00
|
|
Leif-Arne |
Det är märkligt, men en del inläg är så suddiga att de inte går att läsa.
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2009-01-10 12:31:00
|
|
Unto S |
#55 "Internationalisten" he-he Inger Olsson. De flesta cykelolyckor sker i nyktert tillstånd.
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2009-01-10 12:32:00
|
|
Unto S |
Leif-Arne. Att ha mer än 0,2 promille alkohol i blodet är straffbart i Sverige. I vissa europeiska länder går gränsen vid 0,5 och vissa 0,8. Per Gahrtons promillehalt låg någonstans vid 0,2. Fick han något straff? Gahrtons promillehalt var dagen efter promille. Jag själv kör aldrig bil dagen efter trots att mitt ganska så sällsynta drickande ligger i rödvinsnivå. Jag försvarar inte Per Gahrton men det retar mig när Leif-Arnes kommentarer ger intrycket av att Per Gahrton körde asberusad. Och det ger inte förtroende …
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2009-01-10 12:37:00
|
|
Unto S |
Masslakt på palestinier fortsätter på Gazaremsan. Nu väntar vi på Ekdahls andra del av artikeln. Vi får se om han lyckas balansera eller om betyget stannar vid fem soptunnor.
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2009-01-10 12:38:00
|
|
Leif-Arne |
Han frikändes pga. dågot fel i processen, han åkte dessutom fast ytterligare en gång, det är dåligt omdöme. Flera trafikolyckor där barn dött har berott på berusade förare, att värna barn i ett läge men gladeligen riskera andra barns liv i ett annat genom att upprepade gånger köra bersuad är helt klart hänsynslöst och mycket dåligt omdöme, altså en icke trovärdig person.
|
| |